P+R ervaringen (A"dam)

26-05-2007 17:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maakt iemand van jullie wel eens gebruik van een P+R in de buurt van Amsterdam? Graag ervaringen! Moet je trouwens ANWB lid zijn om daar te mogen parkeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eigen P&R in Amsterdam.  Als ik de stad in moet rijd ik tot metro station Van Der Madeweg (S112).  Daar schuin tegenover is vrijwel altijd parkeerruimte (wel goed je auto leeghalen voordat anderen dat doen).  Gewoon de metro pakken,  evt. overstappen op de tram en je bent zó op je bestemming.  Gaat veel sneller, en je betaalt je niet blauw aan parkeergeld.  Wel ff een strippenkaart bij je steken.
Alle reacties Link kopieren
klinkt goed! wel een veilige buurt om je auto neer te zetten?
Alle reacties Link kopieren


klinkt goed! wel een veilige buurt om je auto neer te zetten?



;) nou, wat denk je, als je het advies krijgt om je auto leeg te halen voordat anderen het doen?
Alle reacties Link kopieren
Het geldt trouwens voor meer buitenwijken hoor, dat je je auto er neer kunt zetten en verder met OV.
Alle reacties Link kopieren
Het geldt trouwens voor meer buitenwijken hoor, dat je je auto er neer kunt zetten en verder met OV. 
Ik zet mijn auto altijd in de wijk bij het Lucas Andreas ziekenhuis,afslag Baarsjes?.

Of afslag Ossdorp en dan bij meteen de eerste afslag naar rechts,kom je in de zelfde wijk,is allemaal nog gratis parkeren.

En dan met de tram naar de stad
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook S110 nemen en dan je auto voorbij het Mercurehotel neerzetten. De Utrechtsebrug overlopen en lijn 25 nemen de stad in.
Alle reacties Link kopieren
ellen2: begreep ik hoor :o) wilde eigenlijk weten hoe onveilig het daar echt is, maar niet helemaal goed geformuleerd.mayou: kun je daar gratis parkeren? is zo ongeveer midden in de stad toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja daar kun je gratis parkeren. Net voorbij het Mercure is een parkeerterrein. Het is aan het einde van de A2 en aan het begin van de rijnstraat dus je zit zo in het centrum.
Alle reacties Link kopieren


ellen2: begreep ik hoor :o) wilde eigenlijk weten hoe onveilig het daar echt is, maar niet helemaal goed geformuleerd.



mayou: kun je daar gratis parkeren? is zo ongeveer midden in de stad toch?
Ja, daar kun je gratis parkeren. Ik sta er wel eens een hele nacht. Wel inderdaad eerst je auto leeghalen.
Alle reacties Link kopieren
In Muiden vlakbij Amsterdam zit een club waar je aan PR kunt doen, de Fata Morgana. Gratis bewaakt parkeren en je hoeft er geen ANWB lid voor te zijn.:)
Alle reacties Link kopieren
Ik voel een checklist aankomen.  P&R opties moeten voldoen aan:



1- is het goed bereikbaar per auto ?

2- is er voldoende parkeergelegenheid ?

3- kan je er gratis parkeren ?

4- is het een (redelijk)  veilige plek voor je auto ?

5- is er snel aansluitend vervoer per O.V. naar de binnenstad ?



Bij v.d. Madeweg kan je 1,2,3 en 5 afvinken.  Over 4 kan je discussiëren; ik haal niet voor niets waardevolle spullen uit mijn auto (en laat dashboardkastje openstaan als "bewijs" dat er niets te halen valt).  Maar ik heb er nooit narigheid gezien of meegemaakt.   Die tip van het Mercurehotel aan het eind van de A2 vind ik ook interessant; ga ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer 4 geldt volgens mij niet alleen voor Amsterdam, maar voor heel Nederland (en nou niet beginnen over hoe veilig Tietjerksteradeel etc is :P).
Alle reacties Link kopieren
Zet 'm in Noord bij het winkelcentrum neer. Met de bus ben je zo in de stad.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Vorige week maandag ben ik naar amsterdam gegaan en heb mn auto bij de PR bij Sloterdijk neergezet. Daar hebben we de hele dag en avond gestaan. Voor 5,50 krijg je of treinkaartjes of metrokaartjes. Echt prima!

Er was een soort van bewaking, mannetje die in zijn hokje zat.

Maar de trein was echt 5 minuten en die rijden te vaak.



Ik vond het ideaal!!



En op koopzondagen kan je trouwens gratis parkeren op de Albert Cuypmarkt :) ook handig om te weten!!

Dat is met de tram een paar minuutjes naar centraal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven