Vaatwasser voor 1-persoonshuishouden?

25-06-2007 14:15 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil er al jaren 1tje kopen, maar ik ben in mijn eentje en heb nooit zoveel vaat. Nou zag ik dat je ook kleine afwasmachines hebt die je gewoon op het aanrecht kan zetten. Lijkt me ideaal!

Alleen zijn ze even duur als de grotere versies :o

En met het oog op de toekomst is misschien een grotere wel handig (voor het geval ik ooit nog een man en kinderen krijg ;))

Ik kom er niet uit. Kan iemand mij adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Met de hand afwassen is dan echt de goedkoopste oplossing, joh!
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik mijn geld ook zeker niet aan verspillen. bedenk dat ook dit apparaat niet elke dag vol staat en draait. dus behalve extra energie die het je kost, zul je ook wat meer servies moeten aanschaffen om genoeg schoon spul te hebben als de vuile vaat in het masjientje staat.



ik vind het zonde geld. ben ook alleen en dat beetje afwas elke dag....op 10 minuutjes gepiept. afspoelen, laten opdrogen en klaar is ik
Alle reacties Link kopieren
je kan je geld beter aan iets anders besteden, wij zijn met zijn 2 en we hadden een vaatwasser maar het duurde erg lang voor dat ie vol was wel 3 dagen,

alleen met feestjes is een machine handig.

we hebben nu geen afwasmachine onze vaat is binnen 5 min gedaan...

een afwasmachine duurd een uur en dan heb je nog kans dat het niet schoon is....

als ik jouw was zou ik geen vaatwasser halen echt zonde van je geld



xxxxx
Alle reacties Link kopieren
Maar zo'n kleintje krijg je toch wel vol?



Tis inderdaad wel veel geld enzo, maar op 1 of andere manier ben ik er van overtuigd dat een afwasmachine een verrijking van mijn leven is ;)
Alle reacties Link kopieren
NIET KOPEN! Had mijn vriend ook gedaan omdat hij dacht dat dat het einde was. Nou in je eentje duurt het nog even voor zo'n ding volstaat (toen we gingen samenwonen duurde het ook nog even) en helemaal goed schoon? De tijd dat je kwijt bent met in en uitladen, kan je net zo goed gebruiken om het even af te wassen. Wat maak je in je eentje vies. Als je dat meteen doet, is het altijd schoon en netjes.

Echt een verspillen van je geld en nog erger van de natuur!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor zo'n kleine tafel vaatwasser gaan, die dingen zijn helemaal niet voordelig. Maar wat wij hebben is wel gewoon een grote vaatwasser, maar hij is smaller dan andere dus hij is toch een stuk kleiner qua inhoud dan een gewone.. Dit is voor ons ideaal. Wij hebben hem bij de Mediamarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal, Boebele. Ik vind afwassen echt een verschrikking, haha. Maar je hebt inderdaad afwasmachines die iets minder breed en groot zijn dan de normale. Dus geen tafelvaatwasmachine, maar gewoon een kleiner model, ideaal voor in je eentje!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Boebele,

Als ik mijn mening mag geven: pure geldverspilling! Koop liever een leuke jeans, blouse, schoenen, tasjes, sieraden, etc etc.

Zelf heb ik een vaatwasser, ben alleen en gebruik het ding nooit! Nouja, één keer per jaar met de grote voorjaarsschoonmaak. Probleem is namelijk dat ik best wel borden, glazen, bestek etc heb voor een week, maar qua pannen ben ik niet zo rijk bedeeld, dus die moet ik toch elke dag afwassen (vaatwasser aan voor één bordje en een pan vind ik wat overdreven). En als ik dan toch ga afwassen is dat bordje zo meegenomen. Bovendien gaat het ding stinken als ik wacht tot ie vol is (zegmaar, 'n week ofzo).

Dus nah, niet doen! (is mijn mening)
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was kocht ik zo'n smalle afwasmachine. Elke avond na het inruimen even laten spoelen, geurding van de Schlecker (€ 1,-) erin en de stank blijft weg. Ideaal!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Braadpannen mogen er niet in. De meeste pannen krijg je niet schoon. Je kan dus alleen de borden, bestek en mokken erin wassen. We zijn met z'n vieren, ik kook drie keer in de week en de kleine eet 4 keer in de week bij de oppas; Ik draai de vaatwasser ongeveer 4 a 5 keer per week, soms half vol (ik vind het erg vies als de vaat 2 dagen erin blijft en het wordt niet meer zo schoon). Het is dus niet alleen duurder, maar het is ook meer werk en kost meer tijd. Ik zou eerst de man vinden die de vaatwasser wil betalen (of hem laten afwassen;))
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe groot jouw aanrecht is, maar zo'n ding voor op het aanrecht lijkt mij verschrikkelijk. Ik heb nu al aanrechtblad te kort (en er staat niets op).

 

Ik zou gewoon een klein, smal grondmodel kopen en daar dan ook alles in doen dus ook pannen. Krijg je echt wel vol en anders doe je toch een keer in de twee dagen. Bij ons staat het ding ook maar eens per 2-3 dagen aan.



Het wordt echt wel schoner met een vaatwasmachine (als je tenminste goed inruimt), het staat opgeruimder en vooral je hoeft niet meer af te wassen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,In mijn vorige huis (waar ik alleen woonde) had ik ook gewoon een vaatwasser. Een gewone grote en ik gooide er alles in, en draaide deze zo 1x per 2 dagen. En ik had geen last van stank omdat ik af en toe een citroentje mee draaide die ik over had. En ik blijf het onzin vinden waarom iemand die alleen is geen vaatwasser kan/moet hebben. Als je in je eentje aardappels/vlees/groente eet, dan heb je net zoveel pannen als dat je het voor 4 personen maakt. Alleen misschien wat kleiner dan een heel gezin. Behalve dan wat borden betreft.Groetjes Barbabella
Alle reacties Link kopieren
Onze vaatwasser, een grote, kwam toen het tweede kind geboren was. Inmiddels is het ding 18 jaar oud en wordt al twee jaar eigenlijk niet gebruikt. De slang is lek en man heeft nooit tijd, zin en gelegenheid tegelijk.:? Stiekem is het natuurlijk onwil en hij merkt het verschil niet.

Met een gezin van zes man is een vaatwasser eigenlijk best een uitkomst. Maar zonder gaat ook. Hebben we geen zin in afdrogen dan zetten we het op een afdruiprek en na een uurtje kan er opgeruimd worden.

Als ik alleen was zou ik de uitgave voor een vaatwasser liever aan iets anders besteden. Het scheelt niet alleen ruimte, maar ook geld van stroom en water. Dat verbruikt een vaatwasser groot of klein natuurlijk wel meer dan gewoon even op de hand afsoppen.

Alle reacties Link kopieren
ik heb met mijn nieuwe keuken gelijk een vaatwasser gezet, (ben alleen) .De verkoper raadde zo'n kleine af, zoals je al zei:even duur als een grote, en heb je eens meer afwas wegens visite ofzo, heb je niks aan zo'n klein ding.

ik geloof dat ik gem 2- 3 keer per week afwas (dat is vaker dan mn wasmachine draait)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij wel hoor. Op marktplaats staan er een paar te koop.

Ik ben er nog steeds niet uit, misschien moet ik gewoon maar een grote kopen. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die lyrisch zijn over zo'n ding, en ik heb ook best veel afwas (vind ik ;)). Ik denk ook dat ik meer vuil ga maken als ik eenmaal zo'n apparaat heb staan.



Zo'n kleine zou ik trouwens nog steeds handig vinden. Die komt dan op de plek waar nu het droogrekje staat.
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin 4 personen + hond + kat, hebben sinds 2 jaar vaatwasser. Ik kan niet meer zonder, hoor, zelfs als de kinderen het uitgaan, zou ik de vaatwasser blijven gebruiken. Ik zie eerlijkgezegd niet zoveel verschil, of je nu voor 2 of 4 kookt, qua afwas heb je hetzelfde aantal pannen. Ik ben zelf dus erg lyrisch!!!!!
In mijn vorige woning had ik ook een vaatwasser, ookal was ik alleen. Superhandig, want ik maakte lange dagen en dan heb je echt echt geen zin meer om af te wassen. In mijn nieuwe huis heb ik er momenteel geen, maar ik heb ene complete nieuwe keuken besteld, jawel met afwasmachine, want ik mis m enorm. Nu nog die strijkrobot.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik woon alleen en heb al jaren een vaatwasser. Als het ding kapot zou zijn, ga ik onmiddellijk een nieuwe kopen. Ik vind het leuk om te koken voor vrienden maar zonder vaatwasser zou ik toch veel minder makkelijk mensen uitnodigen om te komen eten. Investeer wel in een goede vaatwasser. Het moet niet zo zijn dat de handel er niet schoon uitkomt. Ik spoel niks af, veeg alleen de resten eraf en het komt er altijd brandschoon uit. Ik vind een vaatwasser ook nog eens veel hygienischer want je kunt met zulke hoge temperaturen werken dat echt alles superschoon is.
Alle reacties Link kopieren
gewoon doen hoor; in je 1tje maak je (bijna) net zoveel vaat als met z'n 2en, maar afwassen is in je 1tje toch echt mínder leuk dan met z'n 2en!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, al wil je van elke soort één in je huis zetten, dat moet je toch lekker helemaal zelf weten! :D
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Alle reacties Link kopieren
Zeg boebele, je hoeft je tegenover het Viva-forum niet te verantwoorden hoor. Als jij nou per se zo'n ding wil hebben koop je 'm toch lekker!



Maar als je 't mij vraagt is het verkwisting...;)
Alle reacties Link kopieren
Hey Boebele,



Een jaar of 2 terug had de Blokker zo'n kleintje in de aanbieding voor 100 euro ofzo. Ik heb er toen erg over getwijfeld, maar niet gedaan. Vooral omdat hij inderdaad zó vol is, en je alsnog pannen aan het afwassen bent. Ik heb er uiteindelijk eentje gekocht via marktplaats, voor 50 euro. Prima ding, was toen een jaar of 7 oud en ik heb hem nu ruim anderhalf jaar. Ik woon dus ook alleen en draai hem 2 a 3 keer per week. En ik ben er nog elke dag blij mee. Want mén, wat heb ik een hekel aan afwassen.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven