Trouwen: wat heeft het bij jou gekost?

15-07-2007 22:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic 'mijn vriend...waarom niet trouwen?' Ik lees daar veel over de kosten, maar waar ik nu zo benieuwd naar ben: wat heeft het nu eigenlijk gekost? Dat het voor iedereen verschilt snap ik, vandaar mijn vraag: Wat heb je precies gedaan en hoeveel was je eraan kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Kijk-es in dit vergelijkbare topic.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Niet goed op zitten letten....:$
Alle reacties Link kopieren
Al die trouwtopics hier kon je toch bijna niet missen? :D
Alle reacties Link kopieren
Waarom antwoord er nou nooit iemand "Mijn vrijheid, mijn eigen achternaam en eigen identiteit ipv vrouw van te zijn"?
Alle reacties Link kopieren
Omdat dat blijkbaar een raar vooroordeel van jou is?
Alle reacties Link kopieren
Dat zal het wezen...en natuurlijk wat gescheiden vrouwen achteraf vaak verzuchten...
Alle reacties Link kopieren
Waarom antwoord er nou nooit iemand "Mijn vrijheid, mijn eigen achternaam en eigen identiteit ipv vrouw van te zijn"?


Misschien omdat meer vrouwen net als ik hun vrijheid, achternaam en identiteit niet kwijt zijn?
Alle reacties Link kopieren
En heel veel vrouwen dus wel. Maar niemand zegt het ooit.



Maar oke, wat het financiëel gaat kosten:



Idioot veel geld voor een papiertje waar op staat dat jullie bij elkaar horen. Wat je absoluut geen garanties geeft voor de toekomst tenzij je alimentatie wil claimen later. Men kan nog steeds ophouden met van je te houden, men kan nog steeds vreemdgaan en men kan nog steeds een etterbak zijn waar je zo ziek van wordt dat je gillend wegrent.
Alle reacties Link kopieren
Tja het papiertje kostte me 10 euro, hele feest ongeveer 200 euro en de ringen nog het meest; ook 200 euro.

Voegde het iets toe? Neu na 10 jaar samen te zijn geweest waarvan 8 jaar samenwonend, voelen deze 3 jaar getrouwd niet als bijzonderder.
Alle reacties Link kopieren
Lekker negatief en een fijne onderbouwing ook Minny! Zijn zeker dezelfde vrouwen die hele gesprekken voeren met de aardappels tijdens het schillen? Hebben ze het ook nooit over ;)



June, gefeliciteerd! :D 



Ik ben getrouwd toen we ons tweede kind verwachtten. We waren toen al ruim 12 jaar samen. Trouwen was niet echt ons ding, maar met kinderen bleek het een stuk praktischer. E toen we toch besloten het te doen, wilde Man er toch wel graag een echt feest van maken.



Onze bruiloft was vrij standaard, maar niet duur. Zelfontworpen kaartjes mochten op het werk worden gedrukt, we hebben een fotograaf en een bakker (taart en lunch) in de familie en goede vrienden van ons zijn goudsmid (door onszelf ontworpen ringen) en restaurantuitbaatster (buffet). Ikzelf had net een cultureel centrum helpen opgerichten, dus de lokatie was er en ik had een dj en leuke bandjes voor het uitkiezen ;) We waren ongeveer 2.500 gulden (!) kwijt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Mijn bruiloft heb me maar 60 euro gekost (en daar ben ik achteraf helemaal blij mee, aangezien het huwelijk amper een jaar mocht duren). de rest heeft familie en/of vrienden betaald, of gratis weten te regelen.

Mijn scheiding daarentegen heeft me veel geld gekost, zeg maar heel veel.


Alle reacties Link kopieren
Het word tijd voor een centraal trouwtopic hier op overige...
Alle reacties Link kopieren
Raar eigenlijk dat die trouwtopics hier op Overige staan en niet bij Relaties.
Wij waren € 3.500,-- kwijt voor het hele gebeuren. Maandagmorgen trouwen en daarna lunch met 40 mensen en op zaterdag een feest met z'n 150-en.



Ik heb geen puf om een overzichtslijst van de kosten te maken maar het was allemaal veel duurder geweest als ik echt ruimtes had moeten huren en jurken bij de Witte Markies had gekocht. Mijn jurk kwam van Cora Kemperman en het pak van mijn man van de Bijenkorf.



Verder was het fantastisch leuk om te trouwen en ik heet nu zoals mijn man, wat ik ook helemaal leuk vind. Verder niks kwijt, dank u.
Alle reacties Link kopieren
mijn bruiloft heeft niks gekost, in ruil voor de foto's

heb mijn jurk daarna verkocht en hield daar nog 2000 aan over, dus ik ben handig bezig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Een bruiloft kun je zo duur maken als je zelf wilt, maar puur het administratieve hoeft niet zoveel te kosten. Als ik naar mijn eerste huwelijk kijk, was het administratieve gedeelte zo'n 100 gulden. We trouwden toen op een gratis ochtend, dus je was alleen geld kwijt aan kopieën geboortebewijs, bevolkingsregister. Datzelfde geldt nu ook voor een GP. Toen ik met huidige relatie GP liet doen, was het op een gratis ochtend. Ik was toen iets meer geld kwijt, omdat ik ook nog een kopie van echtscheiding nodig had bij de gemeente waar ik gescheiden was, maar ik denk dat we toen al met al ook 55 euro kwijt waren aan papierwerk. Maar bij eerste huwelijk trouwjurk, pak bruidegom, lunch met de hele familie. Nou ik denk dat we toen zo'n 3000 gulden totaal kwijt waren.Maar verder hoe je het invult qua trouwjurk, dat bepaal je natuurlijk zelf. Een echtscheiding kan duurder zijn, inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven