Help!!!! Vlooien!!!!!

02-08-2007 20:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Vorig jaar had ik echt een vlooienplaag, dit jaar zou me dat niet gebeuren!

Máár: ik heb er net al 5 verzopen in een beker met zeepsop.



Mijn kat krijgt op tijd vlooienspul, vorige week heb ik nog gespoten met vlooienspray in huis, maar toch zitten die #&*$#beesten er!



Hebben jullie er ook last van? Kunnen jullie ze buiten de deur houden? Tips en ervaringen graag!



Alvast bedankt!

X Cher.
Gatverdamme.....
Alle reacties Link kopieren
Ja vies he? Daarom juist! :?



Of moet ik hieruit opmaken dat je mij vies vind?! :$
Alle reacties Link kopieren
Een naaktkat kopen misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je oproep op het kattentopic plaatsen. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig geel last. Ik gebruik het volgdende:



Druppels in de nek - 1x in de vier weken

Ik gebruik Frontline Combo dat zegt vlooien, teken, bijtende luizen te elimineren en besmetting van de omgeving van het behandelde dier door onvolwassen vlooien te voorkomen



Een paar weken geleden begon ze ineens heftig te bijten bij haar staart en toen heb ik haar naast de druppels ook nog eens behandeld met Frontline spray voor op de kat.



Indien nodig behandel ik haar kussen met mandspray. Wij hebben geen kleed of vloerbedekking en de kat komt niet in de slaapkamer en ik denk dat dit ook wel helpt.



SUCCES!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Maar de kat komt wrsch. wel buiten....?
Alle reacties Link kopieren
Ja de kat heeft een kattenluik en gaat in en uit wanneer ze wil. Ik gerbuik ook frontline en gebruik het zoals voorgeschreven...
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je frontline combo?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Vlooienspray voor de omgeving kopen, goed sprayen (ook onder kasten en banken en in kamers waar je weinig komt), daarna goed zuigen en stofzak meteen wegmieteren. Denk echt goed aan plekken waar je nooit komt want daar zitten ze meestal.

Weekje later nog eens herhalen. Dieren inderdaad behandelen.

Als je een tuin hebt raad ik je aan om eens naar verlaten vogelnesten te speuren, zo kwam mijn schoonmoeder aan een vlooienplaag zonder huisdieren te hebben. 
Alle reacties Link kopieren
Koop een vlooienspray die OOK vlooien eitjes dood. Je hoeft geen vloerbedekking perse te hebben, ze zitten ook in gleuven, kiertjes van laminaat-parket of de deurmat enz. Dan kan je de vlooien bestrijden maar dan blijven die eitjes uitkomen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja als je met de spray aan de gang gaat vergeet je eigen bed (matras en beddengoed) dan niet. Beddengoed insprayen, in een plastic zak doen, paar dagen laten zitten en dan op 90 graden wassen)



Tip 1: na het sprayen goed luchten. 

 

Tip 2: mocht je op vakantie gaan, je hele huis insprayen ...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Koop een vlooienspray die OOK vlooien eitjes dood. Je hoeft geen vloerbedekking perse te hebben, ze zitten ook in gleuven, kiertjes van laminaat-parket of de deurmat enz. Dan kan je de vlooien bestrijden maar dan blijven die eitjes uitkomen.
idd goed sprayen in alle kieren, plinten etc
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Oja..  voor je het huis gaat sprayen moet je het huis eerst goed stofzuigen en de natte gedeelte te dwijlen.

Daarna het huis sprayen (bijvoorbeeld Vetkem). Belangrijk is dat je na het insprayen niet meteen gaat stofzuigen (dan zuig je de spray weer op en kan het zijn werk niet doen).

Tegelijkertijd de kat dus behandelen met Frontline spray (dat werkt meteen) en evt. ook nog druppels voor in de nek (ook Frontline) aangezien dit meer op de langere termijn werkt (tot 6 weken). Zodra je weer een vlo ziet de behandeling herhalen!



De aanhouder wint dus de moed niet opgeven!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Als je de omgeving gaat behandelen vergeet de gordijnen dan niet.



Verder moet je het hele jaar door de kat (en of hond) behandelen en niet alleen in het vlooienseizoen.



PS

Als je de omgeving gaat behandelen echt goed luchten (kat naar buiten doen) en als je vissen hebt oppassen want het is zeer giftig voor vissen...



zo nu genoeg..  ik hoop dat je er wat aan hebt!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang gebruik je de frontline al? Hier heeft het jaren gewerkt tot een paar maanden geleden. De rotvlooien bleken resistent te zijn!  Arme kat had al zo'n jeuk dat hij een kale kont kreeg.

Ik ben nu dus overgestapt op een ander merk, Advantage van Bayer, verkrijgbaar bij de dierenarts. Bleek trouwens dat meer mensen last hadden van resistente vlooien voor frontline.

Nu gelukkig geen last meer van vlooien, ondanks 3 loslopende en buitenkomende katten.
Alle reacties Link kopieren
Doe ook een stukje vlooienband in je stofzuigerzak want de vlooieneitjes komen daarin ook uit...
Alle reacties Link kopieren
Even afkloppen hoor, maar ik heb nooit vlooien. Hoewel ze wel buiten komen. En ik met veel dieren in aanraking kom. Ik heb dit jaar alleen nog maar de vlooiendruppels van het Kruidvat gebruikt, dacht 4,95. Normaal deed ik Frontline maar dat is zo duur, 18 euro ofzo. Nog geen vlo gezien. Maar ik doe het wel in de zomer periode iets vaker dan op het pakje staat. bijv 3,5 week ipv 4 weken. Ik neem geen risico. En dit jaar geef ik ze snoepjes die volgens de beschrijving een preventive werking ertegen hebben. Voor het eerst gebruikt dus weet niet of het mee heeft geholpen. Snoepjes zijn gewoon bij een dierenspeciaalzaak te koop, zelf heb ik het bij Ranzijn gekocht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


Oja..  voor je het huis gaat sprayen moet je het huis eerst goed stofzuigen en de natte gedeelte te dwijlen.

Daarna het huis sprayen (bijvoorbeeld Vetkem). Belangrijk is dat je na het insprayen niet meteen gaat stofzuigen (dan zuig je de spray weer op en kan het zijn werk niet doen).
Ehh ja dat is inderdaad met de meeste sprays zo:$ Ik vergat erbij te zeggen dat ik altijd een spray gebruikte waarbij dat wel kon. Geen idee meer hoe het spul heet. Met andere sprays is het inderdaad beter om eerst goed te zuigen en dan te sprayen (wel stofzak wegmikken). Vaak is het ook zo dat het beter is om er een aantal uur niet te lopen...
Alle reacties Link kopieren
ha.. ha...  nog beter is om je huis een paar uur te verlaten....  want oeh...  wat stinkt dat spul:o
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
bokito een dagje lenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de frontline spray al een paar jaar en sinds dit jaar dus ook de druppels voor in de nek (Frontline Combo). Ik heb nog niet gemerkt dat ze resistent worden. Maar als dat het geval is dan ga ik ook naar de dierenarts omdat zij vaak andere middelen hebben. Vroeger was Frontline ook alleen via de dierenarts te verkrijgen.



Maar goed tot nu toe gaat heel goed, geen vlo niets terwijl poeslief ook buiten komt dus vast in aanraking komt met vlooien.

Een paar weken geleden zag ik dus dat ze ging bijten (bij de staart). Ik vond geen vlo maar van een vlo kunnen ze al veel last hebben. Dus heb ik haar meteen weer ingespoten met Frontline Spray (vind poeslief niet leuk... ze gaat uit boosheid helemaal schuimbekken).

Ik was daarom overgestapt op de druppels in nek maar dat alleen vind ik dus niet goed werken daarom de combinatie.



Ik heb nog een pipet maar ik denk dat ik daarna overstap op de goedkopere van het kruitvat maar ook nog de Frontline spray blijf gebruiken.



Ik legde vroeger trouwens vaak door het huis heen (onder de bank, onder het bed) stuk geknipte vlooienband. En toen ik nog een stofzuiger met zak had ook in de stofzak een stuk.



ps wisten jullie dat de meeste vlooien in huis leven. Van de 100 vlooien leeft er 1 op je huisdier en 99 in je huis...   ieuw... het idee.



Verder schijn je twee soorten vlooien te hebben de kattenvlo (die ook op de hond komt) en de hondenvlo. De kattenvlo schijnt het meest voor te komen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alles tips! Ik ga denk zo even ook vlooienspray voor op de kat kopen en nog meer huisspray en dan aan de schoonmaak en sprayen. Had dat vorige week ook al gedaan, maar nog een keer kan geen kwaad. Na die 5 van gister geen vlo meer gezien gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
In onze dierenartspraktijk (ben assistente) zien we ook steeds meer resistentie tegen Frontline.



Advantage is idd een prima alternatief, en doordat de kat ook zijn haartjes en huidschilfers ('gedrenkt' in Advantage) in huis verliest, gaan ook de vlooienlarfjes (die dit opeten) 'eraan'.



Bij een stevige plaag is het belangrijk iedere 4 wkn Advantage te herhalen, en het kan (door de levenscyclus v.d. vlo) wel nog een paar weken vóórkomen dat je een enkele vlo vindt. Wij adviseren het hele jaar rond vlooienbestrijding, omdat deze in onze CV-verwarmde huizen prima de winter door kunnen komen.



Dit jaar is het ook extreem w.b. vlooienplagen in onze praktijk; mede door het feit dat het geen winter is geweest. Suc6!
Alle reacties Link kopieren
O ja, en om de Advantage overal te laten verspreiden (zie hierboven); wél je kat overal laten komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven