Ergernissen openbaar vervoer

14-05-2017 18:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik denk dat ik niet de enige ben die zich enorm kan irriteren aan het openbaar vervoer of de medereizigers en we zo samen misschien wat van onze ergernissen kwijt kunnen.

Ik neem zelf al jarenlang de bus en de laatste tijd lijken mijn medereizigers steeds vervelender te worden.
Zo was er laatst een man die dacht dat het een goed idee was om al zijn nagels te knippen in de bus. Erg smakelijk.
Een andere man maakte me wakker terwijl ik vredig lag te slapen om vervolgens met me te kletsen over niets in het bijzonder.
Zo heb ik ondertussen wel een lijstje van vervelende situaties.

Leef je uit en vertel je eigen ergernissen.
Mijn ergernis? Mensen die 'irriteren' als wederkerend werkwoord gebruiken als ze eigenlijk 'zich ergeren' bedoelen. Oók in het openbaar vervoer.
Mijn grootste ergernis: een praktisch lege trein/bus en iemand die dan besluit dat het een goed idee is om pal naast je te gaan zitten. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me vooral aan mensen die zich ergeren aan het openbaar vervoer.
Wees blij dat het er is. Of neem een auto.
En open dan geen topic over fileleed en zondagsrijders.
Ergeren is zo zonde van je tijd en energie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
14-05-2017 18:38
Mijn ergernis? Mensen die 'irriteren' als wederkerend werkwoord gebruiken als ze eigenlijk 'zich ergeren' bedoelen. Oók in het openbaar vervoer.
En dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als ik nou ga zeggen dat ik me erger aan mensen die zich ergeren aan de ergernissen van een ander, dan wordt dit een heel lastig topic om te lezen als dat zo doorgezet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Verhip schreef:
14-05-2017 18:52
Als ik nou ga zeggen dat ik me erger aan mensen die zich ergeren aan de ergernissen van een ander, dan wordt dit een heel lastig topic om te lezen als dat zo doorgezet wordt.
Gelukkig erger ik me niet altijd aan andermans (andervrouws) ergernissen, maar ik vind het afgeven op het OV zo makkelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik denk dat het niet zozeer afgeven op het OV is, als wel op situaties die je soms tegenkomt tijdens reizen met het OV. Vooral menselijk gedrag dus. En aangezien daar al 100.000 andere topics over zijn die goed lopen, zou ik zeggen: chill...
Ik reis zelden met het OV en heb dus weinig om me te ergeren. Enige ergernis die mijn kinderen hebben is dat we aan de verkeerde kant van de remise wonen, waardoor ze steeds de laatste drie haltes of de eerste drie haltes moeten lopen. Of 25 minuten overstaptijd hebben.

Of ze worden gehaald of gebracht.
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 19:37
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na jaren forenzen ben ik wel redelijk immuun.

Laatst was ik wel zelf een bron van ergernis. Een vriendin en ik hadden 's ochtends de trein. Boven was een stiltecoupé maar beneden niet, dus zijn we daar gaan zitten. Er was weinig plek dus ik vroeg aan een man of hij zijn tas weg wilde halen. Nou, dat was al veel gevraagd. Na een dodelijke blik en een diepe zucht schoof hij zijn tas onder zijn stoel. Ik ben gaan zitten en heb wat met mijn vriendin gekletst terwijl hij zijn boek weglegde en zijn ogen dichtdeed. Om de minuut ongeveer slaakte hij een diepe zucht, mompelde wat in zichzelf, en stuurde een van ons opnieuw een boze blik. Toen we bij de volgende halte aankwamen en er een aantal mensen uitstapten stond hij op, keek ons nog één keer verwijtend aan, en vertrok mompelend naar het zitje ernaast.

Nu weet ik dat niemand van zichzelf vindt dat hij hard praat, maar het was rustig in de coupé en we praatten zachtjes. Het ging ook niet over wereldschokkende of ranzige onderwerpen, maar over werk en kinderen en zo. We zijn opzettelijk niet in de stiltecoupé gaan zitten, omdat we ons daar ook regelmatig storen aan mensen die niet stil zijn. En dan nog zo passief-agressief zitten mopperen en met je ogen zitten rollen... Ja zeg, ga dan niet met de trein als je daar al niet tegen kunt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
uppie

Ik erger me vooral aan de dienstregeling.
Moet notabene met een snelbus omdat de trein niet rijdt.En dat in de schoolvakanties.Totale reistijd 4 en een half uur.Zo jaag je mensen de trein wel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven