Wat zullen jullie doen in deze situatie?

04-10-2017 19:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik ben een meisje van 16 en zit namelijk in een kut situatie waarin ik niet weet wat ik moet doen.
misschien denken jullie hierna wat een drama meisje. Maar ik ben echt een zenuwlijer haha.
Nou Zaterdag avond ging ik stappen met vrienden. Het was heel gezellig we hadden een waterpijp bestelt. we zaten met ze 8e op een klein bankje in een club al wat aangeschoten en onze shisha was er. Maar 1tje moest naar de wc en duwde mij en mijn hak bleef namelijk hangen aan de waterpijp en die viel op de grond kapot. En het was geen kleine waterpijp maar een hele grote. Ik schaamde me zo erg iedereen keek maar niks aan de hand. We gingen gewoon door . Uit eindelijk kwam de eigenaar naar paar vrienden van me lopen en zei dat ze nu 200 euro moesten betalen voor die shisha. Maar het was al 3 uur en de helft van onze geld was al op. Toen kwam ineens een man en die zei weer ja 50. Dus ik dacht nou dan betaal ik die 50 als we weggaan. Maar we liepen weg en de bewaker hield ons tegen en zei ja 100 euro betalen voor die shisha. Maar iedereen zei ja je moet niet betalen is niet jou schuld. Dus ik zei tegen die man dat ik geduwt werd. Maar hij zei nee iemand moet het betalen.(ik kom elke zaterdag daar dus hij kent mij goed) zei die volgende keer als je komt moet je betalen, Dus nu het probleem ik ga deze zaterdag een meiden avond houden. Maar me ouders geven me heus geen 200. En ik snap nou niet wat ik moet betalen 200,100 of 50 me ouders weten dat en ik wil niet opscheppen maar me vader heeft genoeg geld om het aan me te lenen. maar hij is heel gierig en nu weet ik niet wat ik moet doen. En ik heb nou niet 1 2 3 200 euro van mezelf. En iedereen zegt dat me vader gewoon mee moet lopen.

En misschien zitten er vast nu mensen te denken wat doet een meisje van 16 in de stad. De club waar ik heen gaat kom je onder de 18 in.
Maar wat zulle in jullie doen in deze situatie? :cry: :cry: o_o
Ik zou zaterdag lekker vroeg naar bed gaan.
Bespreken met je ouders en hen vragen om mee te denken. De kans is namelijk groot dat het onder de WA-verzekering van je ouders valt.
anoniem_64b54962132e8 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 20:09
Reden: foutje gemaakt met quoten van de OP
88.18% gewijzigd
Verzekering? Neem aan dat die man daar zelf ook voor verzekerd is, maar jij hebt als het goed is een WA verzekering. Misschien kan dat. Vraag je ouders even.
Alle reacties Link kopieren
Tja, iemand moet betalen natuurlijk. Ik zou met je vader doordeweeks lans gaan. De manager te spreken vragen en dan afspreken wat er betaald moet worden. Hij moet kunnen laten zien hoeveel hij kwijt zou zijn voor een nieuwe. Verder kun je daarna nog proberen om de kosten in je vriendengroep te verdelen. Veel kleine bedragen maken samen 1 groot bedrag.
Never judge a book by its cover.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 16 en ze laten je zowel roken als drinken? Denk niet dat ze dit geld bij jou kunnen verhalen. Ze hadden je namelijk helemaal geen waterpijp mogen laten roken.
Alle reacties Link kopieren
Een tweedehandswaterpijp kopen op marktplaats voor 15 euro en die geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Roodhaarr schreef:
04-10-2017 19:54
Bespreken met je ouders en hen vragen om mee te denken. De kans is namelijk groot dat het onder de WA-verzekering van je ouders valt.
Roodhaarr, je mag de OP niet quoten.
Uit de huisregels:

m. Onnodig quoten.
Quoten van tekst moet een functie hebben: je maakt met een quote duidelijk op welk bericht je reageert. Het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost. Een bericht van een andere gebruiker kopiëren naar een ander topic is niet toegestaan. Het verwijzen naar een bericht in een ander topic door het plaatsen van een link is wel toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Of geef aan dat je tent aangeeft wnneer men om geld blijft zeuren omdat er minderjarigen komen om te roken en te drinken. Met een dichte tent verdienen ze helemaal niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet ie maar geen kleuters in zijn zaak laten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
04-10-2017 20:07
Of geef aan dat je tent aangeeft wnneer men om geld blijft zeuren omdat er minderjarigen komen om te roken en te drinken. Met een dichte tent verdienen ze helemaal niets.
Dat zou dom zijn, je bent tegenwoordig zelf ook strafbaar als je drinkt als minderjarige. Daarnaast komt TO daar graag blijkbaar, ze is daar wekelijks.
sandra1905 schreef:
04-10-2017 20:01
Roodhaarr, je mag de OP niet quoten.
Bedankt voor de waarschuwing. Was een foutje, ik heb het hersteld
Niet meer naar die tent gaan.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
04-10-2017 20:10
Dat zou dom zijn, je bent tegenwoordig zelf ook strafbaar als je drinkt als minderjarige. Daarnaast komt TO daar graag blijkbaar, ze is daar wekelijks.
Ik zeg ook niet dat zij de aangifte ook echt moet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
04-10-2017 20:10
Dat zou dom zijn, je bent tegenwoordig zelf ook strafbaar als je drinkt als minderjarige. Daarnaast komt TO daar graag blijkbaar, ze is daar wekelijks.
Kan ook anoniem. Het zal voor die tent grotere gevolgen hebben
Don't cry, buy a bag and move on.
Roodhaarr schreef:
04-10-2017 20:13
Bedankt voor de waarschuwing. Was een foutje, ik heb het hersteld
:thumbsup:
Aansprakelijkheidsverzekering?
Alle reacties Link kopieren
seroni schreef:
04-10-2017 19:57
Tja, iemand moet betalen natuurlijk. Ik zou met je vader doordeweeks lans gaan. De manager te spreken vragen en dan afspreken wat er betaald moet worden. Hij moet kunnen laten zien hoeveel hij kwijt zou zijn voor een nieuwe. Verder kun je daarna nog proberen om de kosten in je vriendengroep te verdelen. Veel kleine bedragen maken samen 1 groot bedrag.
Onzin.. als ik per ongeluk een wijnglas breek in een restaurant, hoef ik dat niet te betalen hoor. Zo'n waterpijp is groter, maar daar geldt hetzelfde voor. In principe valt dat gewoon onder de verzekering die zo'n bedrijf als het goed is heeft afgesloten.
Ik zou niet betalen en daar niet meer heengaan. Sowieso heb je daar op je 16e idd niks te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die verzekering niet gaat uitkeren wanneer een minderjarige de oorzaak is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-10-2017 21:09
Ik denk dat die verzekering niet gaat uitkeren wanneer een minderjarige de oorzaak is.
Wanneer iets stukgaat doordat een klant het per ongeluk omstoot, moet de verzekering dan alle gegevens van die klant hebben? Misschien heb je gelijk hoor, maar dat lijkt me dan nog steeds niet het probleem van de desbetreffende minderjarige.
Honingdropje2 schreef:
04-10-2017 20:54
Onzin.. als ik per ongeluk een wijnglas breek in een restaurant, hoef ik dat niet te betalen hoor. Zo'n waterpijp is groter, maar daar geldt hetzelfde voor. In principe valt dat gewoon onder de verzekering die zo'n bedrijf als het goed is heeft afgesloten.
Ik zou niet betalen en daar niet meer heengaan. Sowieso heb je daar op je 16e idd niks te zoeken.
Dat dus. Ik neem aan dat een zaak daar gewoon voor verzekerd is.

Het hele verhaal is raar van 200 naar 50 naar 100. Klinkt gewoon alsof ze hopen van de naiviteit van de jonge klant gebruik te maken.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook het risico van het bedrijf. Als ze al schreeuwen 200 euro en dan weer 100 en 50 is het gewoon om een leuk extraatje om af te persen. Kopen ze geen nieuwe waterpijp van steken ze gewoon in eigen zak. Het is wat anders als iemand bewust iets kapot aan het maken is.
you go girl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven