Boete woningstichting

06-10-2017 20:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik woon bijna 2 jaar in mijn huisje. Ik deel met meerdere bewoners een schuur. Die schuur zit vanaf het begin dat ik er woon vol met troep van vorige bewoners. Een maand nadat ik er woonde kreeg ik een brief met de mededeling dat we de schuur moeten opruimen. Het is niet mijn troep dus heb niks opgeruimd. Nu staat alles er nog en wil de woningstichting ons een boete opleggen. Kan dit zomaar? Ik ben niet van plan troep van de vorige bewoners op te ruimen. Ik vind dat de woningstichting van hun probleem ons probleem maakt, omdat zij hadden moeten zorgen dat de vorige bewoners de schuur netjes hadden moeten achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Lastig! Ik denk dat je de schuur niet zo had moeten accepteren, en het nu wel jou probleem is.

Ik had het zelf wel opgeruimd, dan heb je meer aan je schuur en het is een dagje werk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je voor de acceptatie van de woning de woningbouw gemaild, hen verzocht om de zooi van de vorige bewoner op te ruimen en hebben zij hierop gereageerd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je accepteert de woning as is. Je bent met de woning akkoord gegaan en dan vervallen de dingen van de vorige bewoner dus aan jou. Jij had bij het accepteren aan moeten geven dat er nog spullen stonden en of de wb dat weg zou willen halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu zou doen is een brief of mail schrijven met daarin dat jij er niets had staan en dus ook niets weg hebt gehaald en als ze aan kunnen geven wat nu precies van de vorige huurder van jouw appartement was dat je dat alsnog weg haalt.
Kans is groot dat ze het dan alsnog weg halen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
06-10-2017 21:05
Wat ik nu zou doen is een brief of mail schrijven met daarin dat jij er niets had staan en dus ook niets weg hebt gehaald en als ze aan kunnen geven wat nu precies van de vorige huurder van jouw appartement was dat je dat alsnog weg haalt.
Kans is groot dat ze het dan alsnog weg halen.
Bedankt voor de tip ga ik gelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft de woningstichting er een probleem mee dat de schuur vol staat? Dat is toch helemaal hun zaak niet?
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Dit had je beter gelijk moeten melden na de eerste aanzegging.
Maar hoezo mag je geen troep in je schuur hebben van de woningbouwvereniging?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je een schuur deelt, weet je niet welke zooi van je buren is en welke van de vorige bewoner toch?
chocolol schreef:
06-10-2017 22:07
Maar als je een schuur deelt, weet je niet welke zooi van je buren is en welke van de vorige bewoner toch?
Kun je de boete nog voor zijn TO want dan zou ik als ik jou was als de drommel die troep naar de stort brengen, met een stortkaart die je vast wel van de gemeente hebt gehad ben je dan toch een stuk voordeliger uit.
Het lijkt erop dat de woningbouw heeft gereageerd op een klacht en als het zo is zoals chocolol typt.

Maar goed, principekwestie .....
Alle reacties Link kopieren
Toen je twee jaar geleden een brief kreeg met de mededeling dat er opgeruimd moest worden, kwam het toen niet bij je op om even te bellen met de woningbouwvereniging? Je mag zelf wel een beetje initiatief tonen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Vraag ze voor de grap eens op welke grond ze die boete willen opleggen? Staat hierover iets in het huurcontract? In dat geval hadden al eerder alarmbellen bij jou af moeten gaan.

Verder als daar niks over in staat kan de woningbouw hooguit vergoeding van de gemaakte kosten op basis van nacalculatie in de servicekosten verwerken.

Vaak worden mensen ineens bereid in actie te komen wanneer gedreigd wordt in de portemonnee te worden geraakt. Dreigen met een boete kan daarom wonderen verrichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven