Op de deur kloppen van een bezette wc, waarom??

18-11-2017 15:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik me verbaas over een verschijnsel dat ik een paar keer heb meegemaakt open ik er even een topic over

Afgelopen jaar heb ik toen ik gewoon ergens een drankje/broodje deed 3x meegemaakt dat ik daar de wc ging en er toen iemand op de deur klopte.

Ik zat er niet mega lang ofzo. Als ik ongesteld ben of een grote boodschap moet doen duurt het wat langer maar ik heb geen gezondheidsproblemen en ik zit daar niet voor m'n lol dus kan me niet voorstellen dat het zo lang was dat mensen zich zorgen gaan maken. Toen er geklopt werd had ik ook geen zin om mezelf te haasten. Wc is gewoon bezet, wacht maar gewoon even dacht ik. Je kon aan de buitenkant duidelijk zien dat het bezet was.

Iemand een idee waarom mensen dit in godsnaam doen?
Het waren klanten die dat deden trouwens en geen medewerkers of schoonmakers.
Heb wel gezien tijdens het uitgaan dat mensen klopten als er maar 1 wc was en iemand heel erg moest kotsen maar die zei dat dan ook door de deur heen. Dan snap ik het wel. Maar waarom 's middags bij de broodjeszaak??
anoniem_357049 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 15:27
7.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, verbaas me er ook over.
Enigste wat ik kan bedenken is dat ze misschien denken dat wc ten onrechte bezet aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 't in een bepaald land, daar is het vrij standaard. Wordt aangeklopt, je zegt bezet en klaar. Bij geen antwoord zal diegene de deur openen.

Ik vind dat zelf wel prettig, want maak ook wel 's mee dat als je op de wc zit mensen niet goed kijken en gelijk naar de deurklink grijpen. Schrik me dan altijd rot, ondanks dat ik de deur op slot heb gedaan.

Ik zie het dan ook niet als iets van : "schiet op op die wc" maar meer als een soort beleefdheid. Ff checken voordat je naar die klink grijpt. Wellicht dat de slotkleur het niet altijd aangeeft
Waarom heb je het die mensen, dan niet zelf gevraagd, vraag ik me af?

Nu vraag je ons naar het antwoord te raden...😋
Alle reacties Link kopieren
Ik had het een keer op het vliegveld na een vlucht. Het toilet was tevens verschoonruimte voor kinderen. Ik heb heel snel zelf geplast en toen m'n zoontje verschoond. Maar ja, dat duurt natuurlijk iets langer dan gebruikelijk. Al die tijd stond iemand op de deur te kloppen. Werd er vreselijk zenuwachtig van en daar gaat het echt niet sneller van. Dat heb ik diegene nog wel even duidelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, kloppen doe ik niet, maar wat ik weleens doe is proberen of-ie werkelijk bezet is, als het even duurt en ik hoor niets. Het gebeurt weleens dat die knop bezet/vrij niet goed werkt. Ik heb weleens vijf minuten met hoge nood voor niets staan wachten.
Kan het zoiets zijn, waarom mensen kloppen ?
Wanneer ik zelf op de wc zit en mensen proberen aan de deur of-ie open gaat roep ik altijd "BEZET" en denk ik 'dat zie je toch ?'
Beetje dom gedrag van me, dus. O_o
nounou
Alle reacties Link kopieren
Maud, ik heb het die mensen niet zelf gevraagd omdat ik er later pas aan dacht 'had het even moeten vragen' :facepalm: Ik bedenk dat soort dingen vaak later pas... En ik was ergens ook wel een beetje bang dat die persoon hulp nodig had ofzo en dat ik toch de deur open had moeten doen (dan had ik me schuldig gevoeld)
Alle reacties Link kopieren
Soms kun je niet zien of de deur op slot zit, geen rood vlakje zeg maar, maar op slot met een haakje. Misschien klopt men dan aan om er zeker van te zijn of er wel/niet iemand zit i.p.v. aan de deurklink te gaan rukken?

Als ik op de clo zit en er wordt aan de deur gerukt (gebeurt ook als het wel zichtbaar is) roep ik van schrik 'bezééét'. Alsof dat nog niet duidelijk is dan :facepalm:

Limon schreef:
18-11-2017 15:28
Ik ken 't in een bepaald land, daar is het vrij standaard. Wordt aangeklopt, je zegt bezet en klaar. Bij geen antwoord zal diegene de deur openen.
...
Ik zie het dan ook niet als iets van : "schiet op op die wc" maar meer als een soort beleefdheid. Ff checken voordat je naar die klink grijpt. Wellicht dat de slotkleur het niet altijd aangeeft
Dit. Waar ik woon is kloppen heel gebruikelijk.
Of collega's die weten dat je naar de wc bent en hele verhalen door de deur heen communiceren.
Eh, sorry, mag ik even mijn privé momentje?
Uh ik vind het vreselijk als mensen dat doen. Heel awkard en ook krijg ik er een opgejaagd gevoel van.
Of het duurt gewoon heel erg lang en jij houdt de enige wc bezet.
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
18-11-2017 15:43
Dit. Waar ik woon is kloppen heel gebruikelijk.
Nou ben ik wel benieuwd in welk werelddeel jij en Limon dan wonen :$

Grobbekuiken_ schreef:
18-11-2017 15:50
Nou ben ik wel benieuwd in welk werelddeel jij en Limon dan wonen :$
Ergens in Zuid-Europa.
Kloppen doe ik niet, maar ik probeer weleens de deur te openen. Je hebt van die wc's die lijken bezet te zijn, maar zijn dat niet, en dan sta je voor jan joker te wachten. Maar ik besef wel dat dat vervelend is, want als ik op de wc zit en iemand doet dat, dan denk ik ook tyf op. :P
Hoezitdit schreef:
18-11-2017 15:48
Of het duurt gewoon heel erg lang en jij houdt de enige wc bezet.
Maar dat doe je dan toch ook niet voor je lol? :-P En op de meeste openbare toiletten zijn er natuurlijk meerdere toiletten aanwezig. Of je loopt even door naar de mannen wc, vinden ze heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
18-11-2017 15:52
Ergens in Zuid-Europa.
Oh, best 'dichtbij' dus.

Omdat we het hier nauwelijks kennen en niet gewend zijn. komt het wellicht als ongeduldig over. Maar nu ik er over nadenk, vind ik het wel een soort beleefdheid om aan te kloppen

Alle reacties Link kopieren
Aan boord van het vliegtuig doen we het wel eens. Als het toilet echt heel lang bezet is en we weinig geluid horen kloppen we wel eens of alles oké is met de passagier in kwestie. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich niet goed voelt, naar het toilet gaat en knock out gaat.
Laatst op vakantie was er een vrouw boos geworden omdat ik niet geklopt had. Daar bleken best veel mensen de deur niet op slot te doen om de een of andere reden. Wist ik veel, schrok me rot toen de wc bezet bleek. De rest van de vakantie iedere keer maar wel geklopt om dubbel te checken of een wc echt vrij was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook rete irritant als mensen op de deur gaan kloppen.
Waarom is het awkward als er iemand op de wc-deur klopt? Het is nou niet alsof je daar hele geheime dingen zit te doen. Lekker laten kloppen.
Sereia schreef:
18-11-2017 15:55
Maar dat doe je dan toch ook niet voor je lol? :-P En op de meeste openbare toiletten zijn er natuurlijk meerdere toiletten aanwezig. Of je loopt even door naar de mannen wc, vinden ze heel gezellig.
Het is een heel andere discussie, maar ik denk dat vrouwen daar andere dingen doen dan alleen plassen en poepen. Getuige een eerder topic blijken de meeste mensen niet op andere wc's te (kunnen) poepen. Dus er vanuit gaande dat de meeste mensen daar plassen, én het heel lang duurt voor de toiletten vrij komen, moet het bijna wel zijn dat vrouwen andere dinngen doen. Kijk maar naar de enorme rijen voor damestoiletten, die zie je nauwelijks bij de mannen.
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2017 16:38
Waarom is het awkward als er iemand op de wc-deur klopt? Het is nou niet alsof je daar hele geheime dingen zit te doen. Lekker laten kloppen.
Niet geheim, maar wel privé.
Theamuts schreef:
18-11-2017 17:13
Niet geheim, maar wel privé.
Ja vast, maar ik zie nog steeds niet in waarom ik mij in mijn privacy aangetast zou moeten voelen als er iemand op de wc-deur klopt. Ik doe het zelf ook als het echt lang duurt, stel je voor dat er iemand niet goed is geworden. Dat kan ook zomaar he.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik irritant vind is als mensen hoorbaar gaan staan zuchten voor de deur.
Maak ik weleens mee op mijn werk. En dat terwijl er genoeg wc's zijn op andere verdiepingen (3 tredes lopen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven