Een man met licht autisme op zoek naar vriendinnen

05-12-2017 00:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forumleden,

Ik zit met een sociaal probleem en ik hoop dat jullie mij als overwegend vrouwelijke bezoekers misschien kunnen helpen aan een oplossing. Kort mijn verhaal; ik ben een jongen/man van 30 jaar oud met een lichte vorm van autisme (asperger) en ik heb wat last van eenzaamheid. (iets wat overigens best een actueel maatschappelijk probleem is). Nu heb ik wel wat mannelijke vrienden maar ik zou graag met vrouwen in contact komen.

Deels omdat ik wel wat emotionele bagage heb waar mannen op een of andere manier niks mee kunnen en deels omdat ik minder goed met vrouwen om kan gaan / praten, ik zie de nonverbale signalen niet zo goed maar ik zou heel graag ‘oefenen’ in het praten met vrouwen. Het probleem is echter dat ik erg verlegen ben en weinig buiten mijn eigen (kleine) stad kom. Dus ik zie weinig dames en de paar die ik zie daar stap ik niet op af want dat is ‘eng’.

Ik heb ook dingen overwogen als een fotoclub of andere dingen in groepsverband om nieuwe mensen te ontmoeten maar ik functioneer niet zo goed in een grote groep, dan is er gelijk die druk om met iedereen kennis te maken en mee te doen.

Daarom heb ik nu het idee om een paar keer een weekeindje weg te gaan in mijn eentje. Dus gewoon ergens in Nederland een hotel pakken en in mijn eentje een museum bezoeken, wat eten en nog een biertje pakken in een eetcafe of een bruin cafe. Nu is mijn vraag (wellicht een moeilijke). Hebben jullie tips voor steden/gelegenheden en plekken die ik zou moeten bezoeken. Het doel is in contact komen met vrouwelijke leeftijdsgenoten voor een gezellige babbel of misschien wel een vriendschap. Het liefst zoek ik dus een niet al te drukke plek met publiek wat openstaat voor eenzame bezoekers ;-). Het is misschien een wat gekke vraag maar hopelijk kunnen jullie er wat mee.

@de mods: ik dacht dat dit niet echt relaties of reizen is dus ik hoop dat het hier juist staat

Bedankt voor alle reacties alvast
Tinder en dergelijke is een manier om te praten met vrouwen en misschien is het wel fijn dat het eerst via chatten kan (want bedenktijd als je even niets weet te zeggen) en dan eens afspreken als het klikt. Je zou een hobby kunnen gaan doen waarbij je je prettig voelt, dat praat sowieso al makkelijker als je een vrouw tegenkomt. Er is vast een hobby te bedenken in een kleine groep. Een andere stad lijkt me niet meteen de oplossing, ik heb niet echt ideeën hoe je daar vrouwen ontmoet, ja in de kroeg waarschijnlijk. Misschien heb je ook single party's ofzo geen idee. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed initiatief van jezelf om met vrouwen in contact te komen, deels omdat je weet van jezelf dat je dat lastig vind!
Tinder is inderdaad een goed begin, misschien raak je zo alvast 'online' gewend aan contact met vrouwen.
Als ik jou was zou ik vooral iets gaan doen wat je zelf leuk vind, bv. een kookcursus, fotoclub of hardloopgroepje. Zeker als je een gezamenlijke interesse hebt kun je daar makkelijker over praten dan wanneer je 'out of the blue' met iemand gaat kletsen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :-D
Ik weet niet of tinder nou zo'n goede plek is voor dit hoor. Kan je zelfbeeld en ego behoorlijk benadelen (zelf ook asperger en ervaring met online daten).

Zijn er geen autistencafe avonden in jouw stad? Of anders zoek je die via internet op ergens in een andere stad (en een leuk hotel wat je zei). Kom je meteen like-minded mensen tegen.

Nb: niet dat ik je geen contact gun met neurotypicals hoor :whistle:
anoniem_6537ae3e04527 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 02:53
Reden: Spelfout
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neem een museumjaarkaart! Via hun site kun je in contact komen om samen naar een museum te gaan! Erg leuk. En dus niet perse een date maar vriendschappelijk
Alle reacties Link kopieren
grasspriet schreef:
05-12-2017 03:27
Neem een museumjaarkaart! Via hun site kun je in contact komen om samen naar een museum te gaan! Erg leuk. En dus niet perse een date maar vriendschappelijk
Dit is een goed idee. Ik ken meerdere mensen die hier goede ervaringen mee hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een leesclub is meestal klein en er zitten verhoudingsgewijs veel vrouwen in.
Fluithaas schreef:
05-12-2017 08:38
Een leesclub is meestal klein en er zitten verhoudingsgewijs veel vrouwen in.
lezen doet men toch juist thuis als individualistische hobby?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2017 08:39
lezen doet men toch juist thuis als individualistische hobby?
Het lezen wel, het boek bespreken niet.

Kom hier gezellig meebabbelen to. Vrouwen genoeg en je kunt een beetje oefenen met contact maken. Ik heb hier echt fantastische vriend(inn)en ontmoet. Duurzame vriendschappen van inmiddels al jaren :heart: . Ik ben privé sociaal ook wat onhandig (vind ik zelf dan). Vind het een prettige manier om gezellige contacten te hebben.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik snap dat je op zoek bent naar 1 op 1 contacten. IS anders een studie erbij doen niet wat? Een korte opleiding, waar je het nuttige met aangename deelt? OF een boekenclub, zodat er wel een structuur is, namelijk het boek, en tevens leuk sociaal contact?
In je eentje naar stad en musea gaan zou ik niet als optie zien om met anderen in contact te komen, lijkt mij moeilijker juist. Onmogelijk wellicht. Ik zou een netwerk eerst in je woonomgeving gaan opzoeken.
VErder heb je ook autisme cafes, misschien ook bij jou in de buurt?
-Kia-Ora- schreef:
05-12-2017 08:51
Het lezen wel, het boek bespreken niet.

Kom hier gezellig meebabbelen to. Vrouwen genoeg en je kunt een beetje oefenen met contact maken. Ik heb hier echt fantastische vriend(inn)en ontmoet. Duurzame vriendschappen van inmiddels al jaren :heart: . Ik ben privé sociaal ook wat onhandig (vind ik zelf dan). Vind het een prettige manier om gezellige contacten te hebben.
Inderdaad, forummen kan een gateway zijn naar irl vriendschappen, wereldwijd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties,

@Elsa1984 en Waterlelie1992
Ik heb al wel eens tinder geprobeerd (meerdere malen) maar ik heb hier slechte ervaringen mee. Meestal praat een match helemaal niet terug of zeggen ze na een paar normale zinnen niks meer. Daarnaast ligt Tinder iets teveel op het date aspect (hoewel ik daar ook voor opensta) en minder op gewoon het leggen van sociale contacten.

Wat betreft een hobbyclub zijn dit vaak wel wat groter groepen. Daarnaast speelt helaas me dat ik in een wat saaiere provincie woon dus er zijn vrij weinig clubs en vaak ook vrij veel oudere mensen. Een kookclub vind ik wel een hele goed suggestie, ga ik naar kijken.

@biobitch1984
Bedankt voor de tip, er zit niet echt een autistencafe bij mij direct in de buurt maar wel wat verder op. Ga ik zeker in overweging nemen.

@Grasspriet
Museumkaart, helemaal niet aan gedacht, ook een leuke suggestie

Voor de rest ook dank aan de suggesties, ik ben niet echt een lezer dus ik denk dat ik de leesclub aan me voorbij laat gaan. Ik zit inderdaad nog te twijfelen of in mn eentje ergens heen gaan een handige zet is, maar de gedachte was dat ik mezelf zo meer ‘dwing’ om contact te maken met anderen.
Ik dacht ook direct aan de MuseumMatch (dat initiatief van de museumkaart)
https://www.museumkaart.nl/match?utm_so ... _Lancering
Voordeel is dat je ook niet constant hoeft te praten; kun je ook even in stilte naar kunst kijken. En is het leuk gezelschap, dan kun je altijd nog samen wat drinken na afloop.
Heb je zussen of nichtjes? Misschien daar vaker op de koffie, kun je op veilig terrein oefenen.
Hangt ook nog af wat je 'emotionele bagage' is en of je daar continu over praat want dat stoot vaak ook mensen af.. Ikzelf had een tijdje dat ik me enorm druk maakte over daten en mn zelfbeeld waar ik wel tegen sommige vrienden veel probeerde te sparren en die waren daar op een gegeven moment ook wel zat van, ik uiteindelijk ook gelukkig dus toen ging het daarna wel weer veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven