Brainstorm - hoe kan ik het beste doorgaan

18-12-2017 11:23 19 berichten
Hallo Allen,

Zoals sommigen zullen weten heb ik hier een klein jaartje kaarten gelegd in dit topic

overig/voor-wie-mag-ik-kaarten-leggen/l ... ges/358719

Dat was leuk en leerzaam maar het is niet optimaal om dit zo te doen.
Wat ik de voornaamste minpunten vind

- gebrek aan interactie
- gebrek aan overzicht door de onhandige forumsoftware
- geen balans in aantal vragen, soms te weinig als ik lekker bezig ben en soms te veel als ik geen tijd of zin heb

Dus ik ben een rond gaan kijken hoe dat elders op het internet gaat en dan zie je vooral veel facebook..niet direct een plus (want niet zo anoniem als hier) maar het is wel overzichtelijker en interactiever dan hier op het forum.
De methode daar is vaak dat iemand op een moment roept dat hij/zij er is en dan de eerste 5 of 10 personen beantwoord en daarna gewoon weer gesloten. Geen opstapeling van vragen zoals hier steeds noodzakelijk is.
Denk niet dat dat hier op het forum werkt..dit is een stuk trager dan bv facebook waar mensen actief zien dat er actie is in zo'n groep.
En een andere methode die je ziet is dat de mensen met een vraag een topic openen..een draadje per vraag...nu kan je hier geen subtopics aanmaken en de vraag is dan weer hoe ik dan die topics wel zie..

Hebben jullie goede ideeën hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik heb geen zin meer in een eindeloos groeiende bak vragen waar ik dan moet gaan zoeken waar ik gebleven was..is voor jullie ook onhandig denk ik om te gaan zoeken of ik je nu al beantwoord heb of niet. Echt interactief zal het niet worden denk ik, tijdens het leggen al feedback kunnen vragen dat gaat hier nooit lukken..dan moet je PB'en tijdens het leggen ofzo en intussen de legging wel in een topic posten ofzo?
Maar als je een week later toelichting vraagt..tja..dat gaat ook niet..als je iets toelicht een week later kan ik het soms nog een beetje plaatsen en anders uitleggen maar soms ook niet.

Nou ja, laat maar horen wie er goede ideeen heeft hoe dit misschien beter kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Je eigen topic en melden als je er bent / weer gaat afsluiten? Iedereen die interesse heeft ziet het topic dan boven aanstaan.
Zal iets minder snel gaan dan FB, dus niet handig als je maar even tijd hebt, maar misschien een idee?
every journey starts with a single step
Vraag er geld voor en open een kantoortje ergens of zo.

Het is sowieso onzin maar niet verboden om met make belief geld te verdienen.
Lijkt me erg vermoeiend om alle vragen systematisch te moeten doorlopen.
Ik zou er geld voor vragen.
En anders vind ik de Fb methode ook wel een goede oplossing.
Vragen laten stellen via pb, antwoord vermelden in het topic en een pb terug sturen met voor antwoord zie topic.Dan weet je zelf wat je beantwoord hebt en hoef je niet meer te zoeken. De ander ziet in de pb dat er geantwoord is en kan naar het topic om daar verder te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zou je voor mij wat kaarten willen leggen? :flirting: :shame:
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
18-12-2017 12:10
Vragen laten stellen via pb, antwoord vermelden in het topic en een pb terug sturen met voor antwoord zie topic.Dan weet je zelf wat je beantwoord hebt en hoef je niet meer te zoeken. De ander ziet in de pb dat er geantwoord is en kan naar het topic om daar verder te lezen.

Dat zou nog best een goed idee zijn als de inbox hier nog zou werken. Dat is niet zo.

Maar het schijnt vrij gemakkelijk te zijn om zelf een forum te starten, je hebt dan wel te maken met wat reclame, maar doorgaans is dat gratis en je blijft anoniem.
Het probleem is natuurlijk dan; hoe bereik je mensen? Hier reclame maken mag uiteraard niet ;-D (al ken ik dat schaduwforum door het motto van een forummer :lightbulb: ).


Overigens kun jij zelf gewoon een fb pagina maken met een soort van bedrijfsnaam, of je verzint iets anders. En nee, wij zijn dan niet anoniem, maar hey, via de inbox kun je je vragen wel anoniem stellen natuurlijk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
De inbox werkt wel hoor, hij geeft alleen geen melding als er iets binnen is, en het wissen gaat niet zo geweldig.

schaduwforum? nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
18-12-2017 13:51
De inbox werkt wel hoor, hij geeft alleen geen melding als er iets binnen is, en het wissen gaat niet zo geweldig.

schaduwforum? nooit van gehoord.

Nou, dan heb jij een goede inbox, ik kreeg laatst van iemand in een topic een melding dat ze me iets gestuurd had maar helaas, we hebben het uiteindelijk via de mail geregeld.

https://schaduwviva.forum2go.nl/ Ik ben er niet aangemeld, dus geen idee of er druk gekletst wordt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik weet natuurlijk ook niet wat ik niet heb ontvangen haha..maar ik heb wel veel ontvangen.

Hij is al gestopt en doorgelinkt naar weer een andere die eruit ziet als een poging commercieel te worden...beiden zijn vrij rustig
Alle reacties Link kopieren
Maarreh..... Mocht je zin en tijd over hebben....

Vorig jaar deed je voor mij een algemene legging voor mij, man en dochter. Ik kreeg er een beetje horoscoopgevoel bij (en ik bel dol op horoscopen), behalve dan dat ie voor een groot deel uitkwam.

:flirting:
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dus toch Facebook maar eens proberen dan..is iemand daar heel handig mee?

Dan kan ik toch het beste een persoonlijke pagina maken? En dan berichten alleen zichtbaar voor vrienden en een openbaar bericht om even toe te lichten of mensen goed zitten?

Ik heb wel eens gekeken naar speciale pagina's die je kan aanmaken maar word niet zo heel wijs uit die instellingen..dan is het net of iedereen alles openbaar kan zien
Ceylon schreef:
18-12-2017 16:10
Maarreh..... Mocht je zin en tijd over hebben....

Vorig jaar deed je voor mij een algemene legging voor mij, man en dochter. Ik kreeg er een beetje horoscoopgevoel bij (en ik bel dol op horoscopen), behalve dan dat ie voor een groot deel uitkwam.

:flirting:
Dan ben je een van de gelukkigen, ik geloof dat rond de 60-70% meer of minder klopte volgens de mensen die de moeite hebben genomen om te reageren..als het niet klopt reageren ze minder dus ik houdt het op 50-50 en ben absoluut niet overtuigd van voorspellingen.
Ik zie het meer als nieuwe inzichten, steun, hoop in bange dagen, inderdaad..de horoscoop..ken je astro.com? als je daar geboortetijd en plaats aangeeft krijg je best veel gratis horoscopen.

Geduld voor de nieuwe legging :)
Ik heb een faceboek groep gemaakt, dat is volgens mij het beste..lidmaatschap moet goedgekeurd worden en wie lid is kan zien en plaatsen..je kan ook andere leden zien dus als je je privacy wil bewaken verlaat je de groep weer als je antwoord hebt gehad..zo zou het moeten werken toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen wij op die Fb pagina komen?
Het is een groep, je kan lidmaatschap aanvragen
Hier een los topic openen en de eerste X beantwoorden werkt nog het beste blijkt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit veel op Fb maar het fijne aan dit forum is dat het anoniem is, dat is daar niet, ik zou mijn vragen daar niet stellen.
Ik ga wel even op deze manier verder, steeds een nieuw topic starten voor een beperkt aantal vragen...dan blijft het redelijk controleerbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven