Markt voor alleenstaande moeders?

23-12-2017 14:19 50 berichten
Ongeveer 4 weken geleden heb ik mijn huwelijk van 8 jaar beindigd. Het ging niet meer, daar ben ik heel realistisch en nuchter in.
Wij hebben 2 kleine kindjes van 2,5 en 5,5 jaar oud.

Nu vroeg ik mij af (gewoon uit nieuwsgierigheid en met oog op de toekomst, ik ben op het moment totaal nog niet toe aan iemand anders) hoe gaat dat als alleenstaande moeder op de "relatiemarkt"? Als man zijnde maak je toch wel een grote keuze door voor een vrouw te gaan die al twee kindjes en dus ook een ex partner heeft, die nog een rol spelen in haar leven.
Ik wil dit topic graag luchtig en grappig houden, vandaar ook de titel. Gewoon omdat ik benieuwd ben naar wat ik kan verwachten in de toekomst, kom je als alleenstaande moeder überhaupt nog wel aan de man? wat zijn de leuke dingen en wat de minder leuke. En wat zijn dingen waar je tegenaan loopt? Alle reacties zijn welkom :cheer2: Nogmaals ik ben totaal nog niet toe aan een andere man, maar wil wel weten of er nog hoop is voor de toekomst :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Er is hoop! :D
Ik was een alleenstaande moeder voor Tinder, maar kwam via sport en uitgaan nog genoeg leuke mannen tegen. En na 4 jaar alleen geweest te zijn kwam ik de allerliefste tegen! Daar ben ik zelfs mee getrouwd en alles dus er is hoop :heart:
Ik wilde niet aan de man en al helemaal niet samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh gut, omdat dit bij overig staat, dacht ik aan een echte markt, met kraampjes, waar alleenstaande moeders in alle rust hun boodschappen kunnen doen.
Ik vroeg me al af of daar animo voor zou zijn...
Anyway, ik ben alleenstaande moeder en ben al meer dan 10 jaar alleen. Niet dat er geen 'markt' is voor alleenstaande moeders, er zijn ook zat alleenstaande vaders trouwens, maar omdat de mannen die ik trof niet zitten te wachten op een kind met een handicap. Heb ze nooit gezegd dat ik die zorg wil delen, maar daar gingen ze blijkbaar van uit. Ze hadden liever een heppiedepeppie leven, en ach ja... Als je de keuze hebt.
Ik was voor hen blijkbaar niet leuk genoeg.
Maar goed, je leest hier genoeg verhalen over samengestelde gezinnen, dus ik denk dat de markt er wel is hoor.
Sterkte voor dit moment, met het verwerken van de scheiding.
anoniem_252501 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 14:27
0.12% gewijzigd
Mind the gap
Nee, dat gaat niet meer lukken. Er zijn maar weinig mannen die zin hebben in 2 kleine kinderen erbij. Bovendien, alle leuke, normale mannen zijn al bezet.
Dat heeft een man toch net zo? Vanaf een bepaalde leeftijd is de kans gewoon groot dat iemand een ex (of meerdere) en kinderen heeft.
Ik ben 33 bianca

Wat super om te horen redandwhite! Tinder denk ik niet dat ik het type voor ben maar via sporten of clubs kom je natuurlijk mensen met verwante hobby's tegen! Een toch wel aanwezige angst is dat het hebben van kindjes een beetje afschrikt, vooral voor mannen die nog geen ervaring hebben met kinderen.
Pluisi schreef:
23-12-2017 14:25
Nee, dat gaat niet meer lukken. Er zijn maar weinig mannen die zin hebben in 2 kleine kinderen erbij. Bovendien, alle leuke, normale mannen zijn al bezet.
Dat toch wel een beetje. De wanhopige overblijvers zul je wel kunnen strikken en wellicht zit er een pareltje tussen.
Als je wilt latten tot de kinderen groot zijn heb je meer kans op een goede relatie, maar dan heb je wel een man nodig die dat ook geen bezwaar vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 37, zoontje van net 4 wat ook nog eens een anders dan anders kind is. Toch kwam ik een vent tegen die helemaal voor mij ging. Leuke vent ook nog :D Kind nam hij er gewoon bij, had het ook al vrij snel over ons ipv alleen over hem en mij.
Er zijn gewoon niet zo heel veel dekseltjes die op dit potje passen, TO.

Jonge kinderen, pas gescheiden. En er zijn zelfs mannen die ook kinderen hebben (jawel!) en er ook nog eens voor zorgen.

Het combineren van de zorg voor de kinderen (wanneer je ze beiden hebt) met het onderhouden van een relatie is nogal een uitdaging, vooral praktisch gezien.

Blijft over een man zonder kinderen, maar welke man zonder kinderen wil een relatie met een vrouw die twee nog heel kleine kinderen heeft, nog naast dat hij waarschijnlijk niet geschikt is om samen met jou een eenheid te vormen (want hij heeft geen kinderen)?

Het wordt voor jou net als voor iedereen in deze situatie; je klooit maar wat aan en hopelijk is het vaker leuk dan niet leuk en heel misschien blijft er iemand plakken.
MinkeDeWit schreef:
23-12-2017 14:29
Dat toch wel een beetje. De wanhopige overblijvers zul je wel kunnen strikken en wellicht zit er een pareltje tussen.
Als je wilt latten tot de kinderen groot zijn heb je meer kans op een goede relatie, maar dan heb je wel een man nodig die dat ook geen bezwaar vindt.
Dit ja.
Op naar een manloos bestaan dus :rolling: ook wel zo makkelijk :-D
anoniem_63e0f3f704272 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 20:00
26.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Charly schreef:
23-12-2017 14:29
Ik ben 33 bianca

Wat super om te horen redandwhite! Tinder denk ik niet dat ik het type voor ben maar via sporten of clubs kom je natuurlijk mensen met verwante hobby's tegen! Een toch wel aanwezige angst is dat het hebben van kindjes een beetje afschrikt, vooral voor mannen die nog geen ervaring hebben met kinderen.
O, dan heb ik geen idee. Ik weet dat de markt voor 40plus vrouwen belabberd is.
Zou je nog kinderen willen?
Hoe leuk zou je de kinderen van een ander vinden, laten we zeggen week-op-week-af?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pluisie, dat is inderdaad wel een beetje waar ik "bang" voor ben, dat de leuke mannen sowieso al bezet zijn en de probleemgevallen een beetje over blijven. Een leven zonder man is ook nog een optie gelukkig :)
Charly schreef:
23-12-2017 14:40
Pluisie, dat is inderdaad wel een beetje waar ik "bang" voor ben, dat de leuke mannen sowieso al bezet zijn en de probleemgevallen een beetje over blijven. Een leven zonder man is ook nog een optie gelukkig :)
Jij bent niet bezet. Ben je een probleemgeval?
Amant schreef:
23-12-2017 14:32
Er zijn gewoon niet zo heel veel dekseltjes die op dit potje passen, TO.

Jonge kinderen, pas gescheiden. En er zijn zelfs mannen die ook kinderen hebben (jawel!) en er ook nog eens voor zorgen.

Het combineren van de zorg voor de kinderen (wanneer je ze beiden hebt) met het onderhouden van een relatie is nogal een uitdaging, vooral praktisch gezien.

Blijft over een man zonder kinderen, maar welke man zonder kinderen wil een relatie met een vrouw die twee nog heel kleine kinderen heeft, nog naast dat hij waarschijnlijk niet geschikt is om samen met jou een eenheid te vormen (want hij heeft geen kinderen)?

Het wordt voor jou net als voor iedereen in deze situatie; je klooit maar wat aan en hopelijk is het vaker leuk dan niet leuk en heel misschien blijft er iemand plakken.
Dit is dus precies mijn gedachtegang, andersom zou ik een man met kinderen ook een lastigere optie vinden, niet uitgesloten, maar wel lastiger. En inderdaad, de kindloze single mannen staan vast niet te springen om 2 kleintjes
T
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:30
0.00% gewijzigd
Charly schreef:
23-12-2017 14:40
Pluisie, dat is inderdaad wel een beetje waar ik "bang" voor ben, dat de leuke mannen sowieso al bezet zijn en de probleemgevallen een beetje over blijven. Een leven zonder man is ook nog een optie gelukkig :)


Misschien kunnen die "probleemgevallen" af en toe wel eens lekker met je komen vrijen.

Zou je echt in de toekomst weer zin hebben in een vaste relatie?
Met (waarschijnlijk) ook weer extra kinderen erbij en dus veel gedoe?
Alle reacties Link kopieren
Charly schreef:
23-12-2017 14:40
Pluisie, dat is inderdaad wel een beetje waar ik "bang" voor ben, dat de leuke mannen sowieso al bezet zijn en de probleemgevallen een beetje over blijven. Een leven zonder man is ook nog een optie gelukkig :)
Dat komt goed uit toch? De leuke vrouwen zijn ook bezet....kunnen alle overgebleven probleemgevallen een relatie beginnen met elkaar 😄.
Charly schreef:
23-12-2017 14:44
Dit is dus precies mijn gedachtegang, andersom zou ik een man met kinderen ook een lastigere optie vinden, niet uitgesloten, maar wel lastiger. En inderdaad, de kindloze single mannen staan vast niet te springen om 2 kleintjes
Waarom zou een man weer onderdeel van je gezin moeten zijn?
Niet voor niks hebben de helft van de mensen later spijt van de scheiding. Het gras lijkt wel groener, maar als je goed kijkt is het kunstgras.
Moiren’ schreef:
23-12-2017 14:50
Waarom zou een man weer onderdeel van je gezin moeten zijn?
Dat snap ik dus ook niet. En waarom post je een link met foto's?
Kasboom schreef:
23-12-2017 14:54
Dat snap ik dus ook niet. En waarom post je een link met foto's?
Hengelen.
Alle reacties Link kopieren
Charly schreef:
23-12-2017 14:29
Ik ben 33 bianca

Wat super om te horen redandwhite! Tinder denk ik niet dat ik het type voor ben maar via sporten of clubs kom je natuurlijk mensen met verwante hobby's tegen! Een toch wel aanwezige angst is dat het hebben van kindjes een beetje afschrikt, vooral voor mannen die nog geen ervaring hebben met kinderen.
Heb eens een keer gehad dat ik even kletste met een jongen en ik vertelde dat ik kinderen had en hij liep gewoon weg. We hebben hem keihard uitgelachen die avond, wat een sukkel die had gewoon een ander idee over die avond. Niet dezelfde als ik trouwens.

Het hangt ook van je leeftijd af dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar als je er over een tijdje voor open staat is de kans heus wel aanwezig dat je iemand tegenkomt. En mannen die afschrikken van het feit dat je moeder bent... daar moet je toch niet bang voor zijn. Jammer voor hun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven