Geen dieper contact met schoonoudere

20-03-2018 01:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste leden

Ik heb sinds 6 jaar een hele fijne relatie met mijn vriend. Mijn vriend komt uit een leuk gezin die bestaat uit moeder, vader en oudere zus die een zoontje heeft van haar vorige relatie. Het zijn allemaal hele lieve, leuke mensen. Die ook heel aardig zijn tegen mij. Echter blijft het daarbij. Wat ik ermee bedoel is dat we door de jaren heen nooit een dieper contact krijgen. De gesprekken blijven altijd heel oppervlakkig en verloopt naar mijn idee heel erg eenzijdig . Als we op bezoek zijn dan klets mijn vriend meestal met zijn pa en zit ik er een beetje bij. Moeders zegt niet veel. Dus begin ik een gesprek door te vragen hoe het met haar gaat, op haar werk, met haar familie enzv. Dan verteld ze voluit, wat ik fijn vind. Echter komt er nooit een vraag terug hoe het met mij gaat, of op mijn werk. Dus na een tijd heeft ze alles beantwoord en valt het weer stil. Of ze gaat me 15 filmpjes van hun kleinkind laten zien.....Kortom voor mij is een bezoekje aan mijn schoonfamilie letterlijk uitzitten en vooral niet mezelf kunnen zijn. Ik ben een spontaan persoon die graag gesprekken voert en oprecht geïnteresseerd is in de mensen om me heen. Echter vergaat me dit een beetje na het zoveelste avondje gesprekken over ditjes en datjes en nul diepgang. Dus ik zit er maar wat bij....waardoor de bezoeken altijd als een verplichting voelen. Maar ik weet dat mijn vriend dit erg jammer vind. Daar hij het wel leuk vind om samen met mij langs te gaan. Nu hadden we laatst een etentje met de familie en ik keek er dit keer best naar uit...maar t werd een teleurstelling. De "nieuwe" partner van de zus was er ook bij en ze waren bij hem wel geïnteresseerd en vroegen bij hem wel door naar dingen. Dit hebben ze bij mij nooit gedaan. Ook niet in het begin. Dus nu heb ik echt het idee dat het aan mij ligt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of mss tips hoe ik een diepere band kan krijgen. Want ik zou het heel fijn vinden als ik erheen kan gaan uit plezier ipv als plicht.
Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Begin de volgende keer eens niet een gesprek. Wacht gewoon tot je schoonmoeder begint.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nodig haar eens uit om een dagje te winkelen, ergens lunchen of een dagje iets anders wat jullie leuk vinden.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Madeliefjees schreef:
20-03-2018 01:07
Begin de volgende keer eens niet een gesprek. Wacht gewoon tot je schoonmoeder begint.
Dit ja, of vertel eens over jezelf.
Wie weet vinden ze jou juist een kwebbelkont die alleen maar over ditjes en datjes wil praten.. ;)

Niet rot bedoeld maar wie weet durven ze niet te vragen naar jouw leven omdat ze het idee hebben dat je snel over oppervlakkige dingetjes praat (hoe is het op je werk, lekker weer hé, alles ok verder?) en grijpt je schoonmoeder als je geen oppervlakkige vragen meer weet van ellende naar de filmpjes omdat ze denkt dat je het niet prettig vind om wat 'diepere' gesprekken te voeren.

Je kan ook eens iets aan haar vragen waardoor ze je wat beter leren kennen. Na zoveel jaar kan je wel over politiek beginnen tenzij je daar totaal anders in staat want dan wordt het al snel ruzie, of gewoon vragen hoe ze denken over wat serieuzere zaken.
Waar praten je vriend en zijn vader over? Luister daar eens naar en probeer hetzelfde of meng je gewoon in hun gesprek, vraag dan aan je schoonmoeder 'wat vind jij daar nou van'?

En bespreek het met je vriend, wie weet kan hij wat verandering aanbrengen. Succes!
Wat zegt je vriend over de situatie?
Hij zou zijn moeder / zijn ouders toch een beetje moeten kennen?

Of wat zegt ie als jij voorstelt om de helft van de tijd thuis te blijven, want je zit er toch maar voor spek en boon bij.

Hij kan het wel leuk vinden dat je meegaat, maar ik zou er op de duur toch ook geen zin meer in hebben ... Of alleen meegaan bij grotere feestjes of als je schoonzus er ook gaat zijn.
Niet meer mee gaan, het voelt waarschijnlijk voor beide partijen als een verplicht nummertje.
Jammer dit.
Misschien loslaten dat dit hem niet zal worden. Dit zal je veel frustratie schelen.

Eigenlijk heb jij een beetje de rol van de moeder, lijkt het wel. Misschien voelt dit ongemakkelijk voor haar?
b
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 02:01
0.00% gewijzigd
Is het nou dat ze niks aan jou vraagt, of dat ze.oppervlakkig is?

En waarom praat je vriend alleen met zijn vader? Mag jij je daar niet in.mengen?!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zo goed die diepere gesprekken voeren. Je kunt ook niet verwachten dat zij dat met jou kunnen en/of doen. Zij hebben jou niet uitgekozen. Voor diepere gesprekken moet er een bepaalde klik zijn. Als die er niet is, is praten over koetjes en kalfjes genoeg. Maak het jezelf makkelijker en accepteer het. Ze zijn zoals ze zijn en de situatie is zoals ze is. Zoalang ze verder vriendelijk zijn en je respecteren, hoef je er niet zoveel mee.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet perse te wachten op een vraag vanuit haar kant?
Je kan toch ook gewoon uit jezelf iets over jou leven/werk/familie vertellen.
Een gesprek bestaat toch niet alleen uit vragen en antwoorden.
En als je uit jezelf dingen vertelt krijg je dan ook geen reactie? Ik begin zo vaak uit mijzelf dingen te vertellen.
s
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 02:01
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom wachten op een vraag? Zoek gewoon naar een haakje waar jij ook een verhaal over kan vertellen. Ik ken weinig mensen die vragen naar een onderwerp. Praat gewoon over dingen die jij interessant vindt.


Wat zegt je vriend erover?
Alle reacties Link kopieren
Wat de reden kan zijn dat weet je toch niet. Misschien zijn ze niet geïnteresseerd in de "nieuwe goeie tijd" van de huidige jongeren, of misschien schamen ze zich omdat ze er niet genoeg van weten, of misschien zijn ze zó erg met hunzelf bezig dat ze niet op goede vragen komen. Of misschien lig je hun echt totaal niet. Je weet het gewoon niet. Je vriend zal hier toch wel een idee over hebben? Want hij kent ze al zijn hele leven.

Ik zou dat ene uurtje per week gewoon uitzitten en proberen je intussen te vermaken. Het zijn geen slechte mensen vind je, dus probeer ze te zien als types met eigenaardigheden.

Als je eroip staat ook zelf aan het woord te komen dan steek je gewoon je verhaaltje af en laat je je niet onderbreken. Ze zullen er toch wel iets van oppikken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
20-03-2018 01:07
Begin de volgende keer eens niet een gesprek. Wacht gewoon tot je schoonmoeder begint.
Bedankt voor je reactie 😊

Dat doe ik wel eens en dan is het eerst lang stil en na een tijdje begint ze alleen maar te praten over haar kleinkind...en dan komen de filmpjes ...
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
20-03-2018 01:18
Nodig haar eens uit om een dagje te winkelen, ergens lunchen of een dagje iets anders wat jullie leuk vinden.
Dat wil ik zeker al een hele poos doen, Maar ik weet bijna zeker dat zij dan haat dochter en kleinzoon mee neemt. Niet dat ik dat niet leuk vind, maar Dan kom ik nog niet verder in gesprek met der.....
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-03-2018 01:21
Dit ja, of vertel eens over jezelf.
Wie weet vinden ze jou juist een kwebbelkont die alleen maar over ditjes en datjes wil praten.. ;)

Niet rot bedoeld maar wie weet durven ze niet te vragen naar jouw leven omdat ze het idee hebben dat je snel over oppervlakkige dingetjes praat (hoe is het op je werk, lekker weer hé, alles ok verder?) en grijpt je schoonmoeder als je geen oppervlakkige vragen meer weet van ellende naar de filmpjes omdat ze denkt dat je het niet prettig vind om wat 'diepere' gesprekken te voeren.

Je kan ook eens iets aan haar vragen waardoor ze je wat beter leren kennen. Na zoveel jaar kan je wel over politiek beginnen tenzij je daar totaal anders in staat want dan wordt het al snel ruzie, of gewoon vragen hoe ze denken over wat serieuzere zaken.
Waar praten je vriend en zijn vader over? Luister daar eens naar en probeer hetzelfde of meng je gewoon in hun gesprek, vraag dan aan je schoonmoeder 'wat vind jij daar nou van'?

En bespreek het met je vriend, wie weet kan hij wat verandering aanbrengen. Succes!
Dank je wel voor je reactie😊

Ik vraag haar juist heel veel. Ik weet dus ook vrij veel over haar. Hoe ze in der jeugd was. Der hobby's, waar ze waarde aan hecht en waar ze echt niet tegen kan. Enzv enzv. Echter komt er nooit een vraag terug.

Mijn vriend zegt dat ze mij juist heel leuk vind En me dus niet druk moet maken. Maar hoe kan ze me nou leuk vinden als ze me eigenlijk amper kent...

Politiek enz is niet aan haar besteed. Da's idd meer een onderwerp voor de pa. En als het over zoiets gaat probeer ik me zeker daarin te mengen. Maar meestal hebben de mannen het over auto's, en kampeer tripjes waar ik helaas amper over nee kan praten.

Ze zijn heel erg van de mannen bij de mannen en de vrouwen bij de vrouwen. En de vrouwen praten alleen maar over kinderen. Nou die heb ik niet dus dan houd het al snel op
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-03-2018 04:19
Niet meer mee gaan, het voelt waarschijnlijk voor beide partijen als een verplicht nummertje.
Dank voor je reactie 😊

Het gekke is dat als ik een tijd niet mee ga juist schoonmoeders begint te vragen waarom ik niet mee kom en dat het weer tijd word dat ik mee kom. Maar ik probeer het te beperken tot de belangrijke dingen zoals verjaardagen enz.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
20-03-2018 07:25
Misschien is het gewoon een raar mens en heeft het niks met jou te maken. Vindt ze het makkelijker om met mannen (oppervlakkig) contact te maken dan met vrouwen. Heeft ze uberhaupt ‘diep’ contact met iemand? Heeft ze echt contact met je vriend? Heeft ze vriendinnen?

Heb jij vriendinnen en diepere contacten? Nou, dan heb je je antwoord dat het dus niet aan jou ligt. Dan hou je over dat zij raar is of dat jullie gewoob geen klik hebben.

Accepteren en geen energie meer insteken lijkt me voor jezelf het meest aardige.
Bedankt voor je reactie 😊

Nu je het zegt....ze heeft idd geen vriendinnen. Haar wereldje is beperkt tot werk en zorg voor der kleinkind.

Ik heb wel goede vrienden.

Ze doet ook altijd heel lief maar me hoor en ik weet van mijn vriend dat ze me heel erg mag. Maar waarom probeert ze me dan niet te leren kennen?
Ik probeer bijv. Toch ook de nieuwe partner van de zus te leren kennen. Het zal toch iemand worden waar je vaak en lang mee door een deur moet. Als ik deze dan leer kennen maar geen klik mee heb ok....maar door alleen maar te praten over je kleinkind of over jouw werk leer je nooit iemand echt kennen toch?
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
20-03-2018 07:31
Is het nou dat ze niks aan jou vraagt, of dat ze.oppervlakkig is?

En waarom praat je vriend alleen met zijn vader? Mag jij je daar niet in.mengen?!
Ze vragen beide niks. Heel soms vraagt de pa hoe het op mijn werk is maar das een hoge uitzondering. Ze vragen wel hoe het is maar meer als we binnen komen en dus aan beide.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dar je niet alleen al nieuwsgierig bent naar dingen van je schoondochter. Hoe der opvoeding was en waarom ze de richting heeft gekozen die ze heeft en wat der drijfveer is enzv.

Ik mag mij zeker mengen in de mannen maar dat gebeurt gewoon niet echt. Meestal hebben ze het over mannen dingen waar ik amper over mee kan praten.

Ze zijn heel erg van de mannen bij de mannen en vrouwen bij de vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Vliegertje11 schreef:
20-03-2018 07:31
Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zo goed die diepere gesprekken voeren. Je kunt ook niet verwachten dat zij dat met jou kunnen en/of doen. Zij hebben jou niet uitgekozen. Voor diepere gesprekken moet er een bepaalde klik zijn. Als die er niet is, is praten over koetjes en kalfjes genoeg. Maak het jezelf makkelijker en accepteer het. Ze zijn zoals ze zijn en de situatie is zoals ze is. Zoalang ze verder vriendelijk zijn en je respecteren, hoef je er niet zoveel mee.
Bedankt voor je reactie 😊

Ik word er onzeker van. Daar ik mij niet kan voorstellen dat je niet nieuwsgierig bent naar hoe jou schoondochter is. Dus dan denk ik idd dat ze me niet echt mogen. En das prima. Maar ik vind het gewoon heel jammer voor mijn vriend. Zijn ouders zeuren wel eens dat ze ons zo weinig zien, maar zolang dit zo blijft blijf ik liever weg omdat het gewoon niet leuk is om te gaan. Maar voelt als uitzitten.....
Als ik nu zeker weet dat er gewoon geen klik is, prima. Maar dat weet ik niet daar er geen diepte is.....
Alle reacties Link kopieren
777hypertje schreef:
20-03-2018 14:54
Ze zijn heel erg van de mannen bij de mannen en vrouwen bij de vrouwen
Ik herken dit wel, zelf bij mijn eigen ouders: volgens mij is het een man-vrouw dingetje. Mijn man en zwager worden wel gevraagd naar werk e.d. maar ik niet. Zo gek vind ik dat soms, als vrouw ben je dus voor de andere stadaard-vrouwen dingetjes ofzo. Maar omdat ik die niet heb omdat ik zoveel werk weten ze dus niet waar ze over moeten praten.
Ik denk niet dat je het je persoonlijk aan moet trekken, het is meer stereotype gedrag en als je niet in het stereotype past dan weten ze het gewoon niet meer en blijft het stil.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
20-03-2018 07:37
Je hoeft toch niet perse te wachten op een vraag vanuit haar kant?
Je kan toch ook gewoon uit jezelf iets over jou leven/werk/familie vertellen.
Een gesprek bestaat toch niet alleen uit vragen en antwoorden.
Dank voor je reactie 😊

Maar zou het niet raar zijn als ik zomaar out of the blue begin te vertellen over mezelf???

Ik heb dit wel eens gedaan. Maar meestal vang ik bot.

Ik kan me een keer herinneren dat we een familiedag hadden en toen werd er iets gezegd waarop ik reageerde en daarmee iets zei over mijn thuis situatie. Hierop reageerde de rest van de familie dus wel meteen met vragen die ik dan ook beantwoord heb.

Maar zelfs hierna ook geen vragen.....

Dan ga je toch denken dat het ze niet intereseert
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor.
Ik heb in de afgelopen maanden echt hele vette dingen meegemaakt, te horen gekregen en meegemaakt.

maar als ik over een half jaar een van die dingen een x vertel, is het; WAAROM HEB JE DIT NIET EERDER GEZEGD.

Als we daar zijn gaat het over een paar onderwerpen elke x en dat is het dan wel. ik heb niet de hele tijd de behoefte om mezelf er dan tussen te gooien.

Niet te zwaar aan tillen, ze zijn gewoon niet zo bezig met jouw leven. Ze hebben al twee kinderen en bij sommige families, is dat het belangrijkst. Prima toch?
heeft niet perse iets met jou te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven