Welke safari in Beekse Bergen?

28-03-2018 21:43 18 berichten
Goedenavond,

Wij gaan komende zomer een dagje naar de Beekse Bergen met het gezin. Onze kinderen zijn dan ruim 1,5 en ruim 3,5. Ik ben er nog nooit geweest en omdat we dit soort dingen niet zo vaak doen, wil ik graag goed voorbereid op pad om er een zo geslaagd mogelijke dag van te maken. Daarom zou ik graag willen weten wat de leukste 'safari-vorm' is met 2 jonge kinderen. Eigen auto lijkt me wat saai, want daar rij je altijd al in. Wandelen lijkt me leuk omdat je je eigen plan kan trekken, maar misschien is het park daar wat te uitgestrekt voor? En bus en boot lijken me echt een hele spannende ervaring voor ze, maar misschien dat ze dan te lang moeten stilzitten?
Hopelijk willen jullie wat ervaringen en evt aanvullende tips delen, alvast bedankt :) !
Die bus doet er echt lang over met veeeeel praten. Wij gingen met de auto, baby lag achterin te slapen en zoon van 2 bij mama voorin op schoot. Je kunt op een bepaald stuk parkeren en een wandeling maken. Wij zaten in het park dus zijn 2 x korter geweest
Alle reacties Link kopieren
Wandel is het leukst voor ze. Je kan je eigen routes bepalen.
Bus zou ik niet doen ivm kinderwagens/buggys. Boot kan wel, maar dan zie je in de auto meer dieren.

Ik heb een abonnement en kom er dus regelmatig. Je zou zelfs auto en wandel kunnen combineren.
Ik zou sowieso gewoon wandelen doen. Dat is net als het lopen door iedere andere dierentuin.
De boot vonden we hier wat saai. Bus was leuker want er werd meer verteld en ze lieten van alles rond gaan om naar te kijken/te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meerdere, wij hebben toen gelopen, de boot gedaan en de bus. Je ziet bij elke safari andere dingen dus lekker combineren. Is ook fijn die afwisseling, kunnen ze tussendoor rustig in de boot zitten.
Ik vond de boot het minst leuk eigenlijk, daar hebben we niet zoveel gezien.
Vergeet zeker de speeltuintjes niet. Dat vinden ze op deze leeftijd vaak het leukst :)

Ik weet niet of auto dezelfde route heeft als de bus.

We zijn toen ook nog naar een roofvogelshow geweest vonden de kinderen erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keer ruim een half uur in de rij gestaan voor de boot en toen zat hij vol en konden we niet mee.
Ik zou dus bij drukte niet met de boot gaan. Als het rustig is is het wel leuk, even rustig zitten inderdaad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
28-03-2018 21:51
Gewoon meerdere, wij hebben toen gelopen, de boot gedaan en de bus. Je ziet bij elke safari andere dingen dus lekker combineren. Is ook fijn die afwisseling, kunnen ze tussendoor rustig in de boot zitten.
Ik vond de boot het minst leuk eigenlijk, daar hebben we niet zoveel gezien.
Vergeet zeker de speeltuintjes niet. Dat vinden ze op deze leeftijd vaak het leukst :)

Ik weet niet of auto dezelfde route heeft als de bus.

We zijn toen ook nog naar een roofvogelshow geweest vonden de kinderen erg leuk

Ja dat is dezelfde route
Alle reacties Link kopieren
Van alles wat doen, bus, dan wandelen, kom je langs allerlei speeltuintjes en andere dieren en dan de boot terug nemen. Of in plaats van de bus de auto, maar de bus vond ik leuker, omdat er veel uitgelegd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Dat zie je hier heel goed :lol:
Wij wandelen vaak eerst, mèt de speeltuinen en de roofvogelshow.
Daarna zijn de kinderen vaan wel aardig op, dan nog een lekker rondje uitpuffen en dieren kijken vanuit de auto.
Op de terugweg een frietje eten bij De Toekomst in Hilvarenbeek. Snackbar met enorm speeltoestel (achter in de zaak, niet direct in het zicht)
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De boot is niet zo leuk. Verder kun je op 1 dag best de bus de auto en de wandel safari allemaal doen
Auto vinden ze bij ons heel leuk. Omdat je max 10 km per uur rijdt, kun je je kind op schoot nemen en 'mee laten sturen'; vinden ze prachtig!
Giraffen die aan je raam likken is ook een belevenis.
Lopen is ook echt een aanrader. Veel kleine speeltuintjes tussendoor en ook een paar grote. Veel doe-dingen tussendoor. En je ziet heel veel van de dieren. Roofvogelshow mag je ook niet missen.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen en dan de terugweg als de kinderen moe zijn de boot of bus. In de auto of alleen maar met de boot en de bus lijkt mij persoonlijk niks aan, dan kun je niet even lekker staan kijken, speeltuintje meepakken, rondrennen, ijsje eten, etc.

Let er wel op dat je op tijd in de rij gaat staan bij de boot en de bus, want vol=vol. Wij dachten ruim op tijd te zijn voor de boot, gingen nog even de speeltuin in want dat is relaxter met 2 kleine kinderen dan een half uur in de rij, kwamen na een kwartier terug en toen was de rij precies zo lang dat we net niet meer de boot in mochten. Vervolgens naar de bus gerend (met 2 oververmoeide teleurgestelde kinderen die zich op de boot verheugd hadden) en gelukkig waren wij de allerlaatsten uit de rij die nog mee konden, de mensen achter ons moesten weer een half uur wachten op de volgende boot of bus.
Alle reacties Link kopieren
Roofvogelshow is trouwens misschien wel (te) spannend voor jullie kleine kinderen. Ik was daar toen met wat oudere kinderen.

Verder zou ik het niet teveel vastleggen maar het er ook vanaf laten hangen hoe druk het is en wat je kinderen dan zelf aangeven (als ze moe zijn, lekker in die boot of bus stappen, willen ze spelen, lekker even op de speeltoestellen laten spelen enz.). Al is vooraf oriënteren natuurlijk ook prima.
duizel wijzigde dit bericht op 28-03-2018 22:04
Reden: was niet waar
26.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij deden altijd wandelen + auto. Geven je toch allebei een andere ervaring.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Bedankt allemaal, kan ik zeker wat mee!!
Maar als je wandelen + auto wilt doen, moet je dan halverwege naar t parkeerterrein om je auto te halen? Of kan je gewoon kleine stukjes rijden en even ergens eruit en dan weer verder?
Alle reacties Link kopieren
Ja je auto parkeer je bij de ingang van de wandelsafari dat is tevens de ingang van de autosafari.
Als je begint met wandelen zul je dus terug naar je auto moeten om de autosafari te gaan doen.
Als je eerst de autosafari doet; er is halverwege de autosafari een parkeerplaats bij een eetgelegenheid, halverwege het park. Dan kan je vanaf daar een rondje wandelen en dan weer terug naar de ingang/uitgang met de auto. Kan je daarna weer verder met de wandelsafari vanaf de ingang zegmaar, net wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site naar de plattegrond, je kan diverse rondes wandelen.
Het is niet dat je dezelfde weg terug moet lopen naar je auto.
Super dat jullie je ervaringen gedeeld hebben, gaat helemaal goed komen zo. Heb er nu nog meer zin in :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven