Indiase gebruiken

04-06-2018 13:20 9 berichten
Binnenkort zijn wij uitgenodigd op een Indiaas feest. Dit feest wordt gegeven door de ouders voor bruiloft kind. Nu kopen we uiteraard cadeau voor de reguliere bruiloft maar is het gebruikelijk ook nog een cadeau te geven aan de ouders als dank voor het feest?

Ben benieuwd wat gebruikelijk is in de Indiase cultuur.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de geloofsovertuiging van deze mensen? uit welke streek in India komen ze?

India is een heel groot land met veel verschillende gebruiken. Zijn ze Hindostaans, Moslim, Sikh, etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Geen idee...wel met de rode stip dus vermoed hindoestaans. Maar ik weet het niet zeker...
Ik ben op genoeg Indiase bruiloften geweest maar wij geven enkel het bruidspaar een kado. (geld)
Ik doe niet mee aan geldstrooierij.
Ben je uitgenodigd in India of houden ze het feestje in Nederland? Als ze hier wonen/vieren zou ik me aan de westerse gebruiken houden qua bedrag. En waarom zou je de ouders geld geven om te bedanken voor het feest? Heb jij ooit wel 'ns entreegeld gevraagd als jij iets te vieren had en mensen uitnodigde? Wil het koppel dat trouwt uberhaupt wel dat hun ouders allerlei vage kennissen van henzelf uitnodigen op hun persoonlijke feestje?
redbulletje schreef:
04-06-2018 13:46
Ben je uitgenodigd in India of houden ze het feestje in Nederland? Als ze hier wonen/vieren zou ik me aan de westerse gebruiken houden qua bedrag. En waarom zou je de ouders geld geven om te bedanken voor het feest? Heb jij ooit wel 'ns entreegeld gevraagd als jij iets te vieren had en mensen uitnodigde? Wil het koppel dat trouwt uberhaupt wel dat hun ouders allerlei vage kennissen van henzelf uitnodigen op hun persoonlijke feestje?
Het feest wordt gegeven door de ouders, dat wil zeker niet zeggen dat ze niet gewoon door het koppel zijn uitgenodigd.

En dan nog, dat doet er toch niet toe? Misschien is het gebruikelijk dat ouders ook mensen uitnodigen.

Je haalt er weer van alles bij.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
04-06-2018 13:57
Het feest wordt gegeven door de ouders, dat wil zeker niet zeggen dat ze niet gewoon door het koppel zijn uitgenodigd.

En dan nog, dat doet er toch niet toe? Misschien is het gebruikelijk dat ouders ook mensen uitnodigen.

Je haalt er weer van alles bij.


Vroeger (tegenwoordig bijna nooit meer) werden de uitnodigingen voor de bruiloft ook gedaan door de ouders. Maar het was echt niet gebruikelijk dat je dan de ouders nog een cadeautje/geld ging geven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad afhankelijk van de herkomst en geloofsovertuiging.

Ik ben kortgeleden op een Sikh-bruiloft geweest en daarvoor werden we uitgenodigd door de ouders. Er stond heel expliciet op de uitnodiging 'no gifts', maar het bruidspaar kreeg toch heel veel geld toegestopt aan het eind van de ceremonie. De ouders dus niet. (Gasten deden ook een donatie aan de tempel bij binnenkomst van de zaal waarin de ceremonie was, en gaven geld aan de muzikanten. Dat zal bij jullie niet van toepassing zijn, omdat jullie zo te zien alleen naar het feest gaan.)

Staat er op de uitnodiging iets over kledingvoorschriften? Voor een feest zijn die er meestal niet echt, maar het is misschien wel goed om te weten dat de bruid meestal rood draagt, en hoewel iedereen in felgekleurde kleding gaat, het not done is om als gast rood aan te doen (zoals je naar een Nederlands trouwfeest geen wit zou dragen).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dit is echt een traditioneel feest....ik zal mij zeker verdiepen in de kleuren.. dank voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven