Overig
alle pijlers
Nieuwe koelkast direct aangezet door bezorgers
vrijdag 22 juni 2018 00:42
Even een vraag over het volgende: ik heb gisteren mijn (super mooie) nieuwe koelkast binnen gekregen. Werd bezorgd door twee mannen. Ze hebben hem 4 trappen op moeten slepen. Eenmaal binnen zaten ze belachelijk gehaast te doen (ze schijnen maar 2 minuten de tijd te hebben om de koelkast af te leveren en de oude weer mee te nemen?). Afijn, ze hebben hem meteen op de plek gezet waar ik ‘m wilde hebben en ook direct de stekker in het stopcontact gedaan. En weg waren ze.
Nou vertelde ik dit vandaag aan mijn collega en cliënten, en zij zeggen dat het slecht is voor je koelkast om hem direct aan te zetten. Natuurlijk maak ik me hier druk om. Want zo ben ik nu eenmaal. Ik ben zelfs zwaar geïrriteerd.
Google heeft wisselende antwoorden op dit vraagstuk. Wat zouden jullie doen? Morgen de leverancier bellen?
Nou vertelde ik dit vandaag aan mijn collega en cliënten, en zij zeggen dat het slecht is voor je koelkast om hem direct aan te zetten. Natuurlijk maak ik me hier druk om. Want zo ben ik nu eenmaal. Ik ben zelfs zwaar geïrriteerd.
Google heeft wisselende antwoorden op dit vraagstuk. Wat zouden jullie doen? Morgen de leverancier bellen?
vrijdag 22 juni 2018 01:25
Nee, niet bij Coolblue.
Ik kan zó ontzettend moe worden van het feit dat ik kennelijk echt ALTIJD als een bloedhond overal bovenop moet zitten. Maar ik, die altijd zoveel mogelijk uitzoekt en overal wel 10x bij nadenkt, heb nooit geweten dat je moet wachten met aanzetten.
Als koelkasten afleveren je beroep is, zou ik er toch op moeten kunnen vertrouwen dat je weet hoe het werkt? Heel vermoeiend als ik zelfs de meest basic dingen niet eens kan toevertrouwen aan mensen die ervoor betaald krijgen. Maar goed. Ik ga stoppen met zeuren en morgen de leverancier bellen. Welterusten allemaal.
vrijdag 22 juni 2018 01:36
Wat sneu want ik heb ook tien jaar geleden al gehoord (toen ik een koelkast kocht met vriezer) dat hij eigenlijk meteen aangezet kon worden. Bij een goed bekend staand bedrijf en ook bij mij moet hij een paar trappen op waar dat ding alle kanten opzwiept.
Geen gewone rechte trappen.
Pas is mijn huis gerenoveerd en toen de koelkast weer op zijn plek gezet werd en ik de stekker erin wilde doen zei de man die aan het sjouwen was met apparatuur: NEEE NIET DOEN nu moet hij 24 uur uitstaan, vloeistof moet zakken blabla.
Ik zei nee hoor, hoeft niet meer. Hij: o, vroeger moest je altijd wachten dus voor de zekerheid doe ik dat altijd ook al is hij maar een paar meter verplaatst. En raadt mensen altijd aan dat te doen...
Geen zorgen TO, hij doet het als een zonnetje. Nog steeds en dat is al maanden geleden inmiddels. Hij heeft zelfs een behoorlijke opdonder gehad want het lampje was wel stuk. Die dingen kunnen best wat hebben.
Geen gewone rechte trappen.
Pas is mijn huis gerenoveerd en toen de koelkast weer op zijn plek gezet werd en ik de stekker erin wilde doen zei de man die aan het sjouwen was met apparatuur: NEEE NIET DOEN nu moet hij 24 uur uitstaan, vloeistof moet zakken blabla.
Ik zei nee hoor, hoeft niet meer. Hij: o, vroeger moest je altijd wachten dus voor de zekerheid doe ik dat altijd ook al is hij maar een paar meter verplaatst. En raadt mensen altijd aan dat te doen...
Geen zorgen TO, hij doet het als een zonnetje. Nog steeds en dat is al maanden geleden inmiddels. Hij heeft zelfs een behoorlijke opdonder gehad want het lampje was wel stuk. Die dingen kunnen best wat hebben.
vrijdag 22 juni 2018 06:09
Ik heb een aantal keer in verschillende woningen de koelkast gewoon verplaatst, verschoven, hardhandig geduwd of gesjouwd (vooral als ie zwaar was) als ik even achter in de kast moest poetsen of het tapijt stofzuigen en dat terwijl de stekker gewoon in de muur stak. Soms trok ik eerst de trekker wel eruit maar dan de koelkast wel rondbewogen (soms hard) en dan weer terugzet. Ik hield geen enkele keer voorgeschreven wachttijden aan. Nooit een koelkast die daardoor stuk ging.Lenn12345 schreef: ↑22-06-2018 01:36Wat sneu want ik heb ook tien jaar geleden al gehoord (toen ik een koelkast kocht met vriezer) dat hij eigenlijk meteen aangezet kon worden. Bij een goed bekend staand bedrijf en ook bij mij moet hij een paar trappen op waar dat ding alle kanten opzwiept.
Geen gewone rechte trappen.
Pas is mijn huis gerenoveerd en toen de koelkast weer op zijn plek gezet werd en ik de stekker erin wilde doen zei de man die aan het sjouwen was met apparatuur: NEEE NIET DOEN nu moet hij 24 uur uitstaan, vloeistof moet zakken blabla.
Ik zei nee hoor, hoeft niet meer. Hij: o, vroeger moest je altijd wachten dus voor de zekerheid doe ik dat altijd ook al is hij maar een paar meter verplaatst. En raadt mensen altijd aan dat te doen...
Geen zorgen TO, hij doet het als een zonnetje. Nog steeds en dat is al maanden geleden inmiddels. Hij heeft zelfs een behoorlijke opdonder gehad want het lampje was wel stuk. Die dingen kunnen best wat hebben.
vrijdag 22 juni 2018 06:41
Lotus90 schreef: ↑22-06-2018 01:25Nee, niet bij Coolblue.
Ik kan zó ontzettend moe worden van het feit dat ik kennelijk echt ALTIJD als een bloedhond overal bovenop moet zitten. Maar ik, die altijd zoveel mogelijk uitzoekt en overal wel 10x bij nadenkt, heb nooit geweten dat je moet wachten met aanzetten.
Als koelkasten afleveren je beroep is, zou ik er toch op moeten kunnen vertrouwen dat je weet hoe het werkt? Heel vermoeiend als ik zelfs de meest basic dingen niet eens kan toevertrouwen aan mensen die ervoor betaald krijgen. Maar goed. Ik ga stoppen met zeuren en morgen de leverancier bellen. Welterusten allemaal.
Jeetje, relax! Wat ben jij een druktemaker. Je klinkt behoorlijk neurotisch.
vrijdag 22 juni 2018 07:41
Juist daar vind ik de service echt heel goed van?
Mijn koelkast komt er vandaan (dit jaar gekocht) en heb uitgebreid instructies gehad (ding mocht trouwens na 2 uur staan al aan) en ondanks dat ze veel huizen langsmoeten nemen ze echt de tijd het product juist af te leveren. Evenzo met de wasmachine die deze week geleverd is, word waterpas gezet, het kalibratieprogramma wordt door hun gestart. Er was zelfs tijd genoeg dat ik even achter de wasmachine kon stofzuigen (kan ik echt niet bij als apparaat er staat).
vrijdag 22 juni 2018 07:51
Ik begrijp je frustratie echt wel hoor.
Je verwacht dat bedrijf mensen in dienst heeft die weten wat ze doen.
Ik weet ook niet anders dan dat dergelijke apparatuur eerst moet stilstaan alvorens in gebruik te nemen. Het gaat om veel geld en het gaat om een apparaat waar je graag zorgvuldig en langdurig gebruik van wenst te maken.
Ik zou bellen, situatie uitleggen en van ze verwachten dat ze een aantekening maken (minimaal) in deze. Zodat, als er iets niet juist blijkt, jij aanspraak kunt maken op service, (on)kostenvergoeding etc. nav mogelijk onjuist handelen van personeel bedrijf waar je apparaat kocht.
Het is van de zotte. En ik vind de reacties hier ook te mild. Alsof je niet even zelf mag nadenken en jezelf de vraag mag stellen of je in deze rechten hebt die kunnen maken dat je in de nabije toekomst hinder ondervind wanneer je nu niet opkomt voor je rechten.
Je verwacht dat bedrijf mensen in dienst heeft die weten wat ze doen.
Ik weet ook niet anders dan dat dergelijke apparatuur eerst moet stilstaan alvorens in gebruik te nemen. Het gaat om veel geld en het gaat om een apparaat waar je graag zorgvuldig en langdurig gebruik van wenst te maken.
Ik zou bellen, situatie uitleggen en van ze verwachten dat ze een aantekening maken (minimaal) in deze. Zodat, als er iets niet juist blijkt, jij aanspraak kunt maken op service, (on)kostenvergoeding etc. nav mogelijk onjuist handelen van personeel bedrijf waar je apparaat kocht.
Het is van de zotte. En ik vind de reacties hier ook te mild. Alsof je niet even zelf mag nadenken en jezelf de vraag mag stellen of je in deze rechten hebt die kunnen maken dat je in de nabije toekomst hinder ondervind wanneer je nu niet opkomt voor je rechten.
vrijdag 22 juni 2018 07:52
vrijdag 22 juni 2018 07:54
https://blog.liebherr.com/huishoud/nl/k ... gLSl_D_BwE
Veel klanten vragen of ze hun koelkast of diepvriezer direct kunnen aanzetten zodra ze op hun bestemming arriveren. Ook hierover is op internet heel wat tegenstrijdige informatie te vinden. In het geval van Liebherr apparaten is het antwoord kort en krachtig: Ja! Je kunt je Liebherr apparaat na het verhuizen meteen weer aanzetten.
Veel klanten vragen of ze hun koelkast of diepvriezer direct kunnen aanzetten zodra ze op hun bestemming arriveren. Ook hierover is op internet heel wat tegenstrijdige informatie te vinden. In het geval van Liebherr apparaten is het antwoord kort en krachtig: Ja! Je kunt je Liebherr apparaat na het verhuizen meteen weer aanzetten.
vrijdag 22 juni 2018 08:02
vrijdag 22 juni 2018 08:04
Relax, zo'n grote ramp is het tegenwoordig ook niet meer. De koelkast heeft zeer waarschijnlijk rechtop in het magazijn gestaan en in de vrachtwagen. Okay, even schuin gehouden bij het de trap op tillen, maar de koelkast zal vast niet plat gelegen hebben.
Wanneer je zo gereageerd hebt zoals je hier schrijft, dan snap ik wel dat de heren snel weg waren.
Vertrouw je het niet, bel dan even de winkel / leverancier.
Wanneer je zo gereageerd hebt zoals je hier schrijft, dan snap ik wel dat de heren snel weg waren.
Vertrouw je het niet, bel dan even de winkel / leverancier.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover