Nieuwe koelkast direct aangezet door bezorgers

22-06-2018 00:42 45 berichten
Even een vraag over het volgende: ik heb gisteren mijn (super mooie) nieuwe koelkast binnen gekregen. Werd bezorgd door twee mannen. Ze hebben hem 4 trappen op moeten slepen. Eenmaal binnen zaten ze belachelijk gehaast te doen (ze schijnen maar 2 minuten de tijd te hebben om de koelkast af te leveren en de oude weer mee te nemen?). Afijn, ze hebben hem meteen op de plek gezet waar ik ‘m wilde hebben en ook direct de stekker in het stopcontact gedaan. En weg waren ze.

Nou vertelde ik dit vandaag aan mijn collega en cliënten, en zij zeggen dat het slecht is voor je koelkast om hem direct aan te zetten. Natuurlijk maak ik me hier druk om. Want zo ben ik nu eenmaal. Ik ben zelfs zwaar geïrriteerd.

Google heeft wisselende antwoorden op dit vraagstuk. Wat zouden jullie doen? Morgen de leverancier bellen?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je gebruiksaanwijzing?
Er staat mij nl. iets van bij dat dat tegenwoordig niet meer hoeft.
Het had iets te maken met de verdeling van de koelvloeistof tijdens vervoer.
Ik denk dat het niet zo erg is als hij te snel aangezet is.
Wat Soleil zegt.


Ik zou de handleiding van jouw type koelkast even googelen en kijken of er iets over staat te lezen.
onzin, kan gewoon
.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 22-06-2018 01:03
Reden: Te vroeg gejuicht
97.47% gewijzigd
Helaas, daarnet mijn type koelkast Gegoogled:

”Laat de koelkast na plaatsing eerst enkele uren staan zonder dat deze op de elektra wordt aangesloten of wordt aangezet”.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden: je hebt de koelkast bij Coolblue gekocht.
Dan morgen de zaak bellen waar je de koelkast gekocht hebt.
Hardnekkig verhaal uit de jaren 50. Niks aan de hand! Wat Meds zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar weken geleden een nieuwe koelkast besteld. De bezorgers zeiden dat hij een paar uur later mocht worden aangesloten, je moet dus wel even wachten.
miedo schreef:
22-06-2018 01:09
Laat me raden: je hebt de koelkast bij Coolblue gekocht.
Nee, niet bij Coolblue.

Ik kan zó ontzettend moe worden van het feit dat ik kennelijk echt ALTIJD als een bloedhond overal bovenop moet zitten. Maar ik, die altijd zoveel mogelijk uitzoekt en overal wel 10x bij nadenkt, heb nooit geweten dat je moet wachten met aanzetten.

Als koelkasten afleveren je beroep is, zou ik er toch op moeten kunnen vertrouwen dat je weet hoe het werkt? Heel vermoeiend als ik zelfs de meest basic dingen niet eens kan toevertrouwen aan mensen die ervoor betaald krijgen. Maar goed. Ik ga stoppen met zeuren en morgen de leverancier bellen. Welterusten allemaal.
Buufie66 schreef:
22-06-2018 01:17
Hardnekkig verhaal uit de jaren 50. Niks aan de hand! Wat Meds zegt dus.
Helaas, op de site van het type koelkast dat ik heb gekocht staat weldegelijk vermeld dat ik een paar uur had moeten wachten. Recente informatie.
Wat sneu want ik heb ook tien jaar geleden al gehoord (toen ik een koelkast kocht met vriezer) dat hij eigenlijk meteen aangezet kon worden. Bij een goed bekend staand bedrijf en ook bij mij moet hij een paar trappen op waar dat ding alle kanten opzwiept.
Geen gewone rechte trappen.

Pas is mijn huis gerenoveerd en toen de koelkast weer op zijn plek gezet werd en ik de stekker erin wilde doen zei de man die aan het sjouwen was met apparatuur: NEEE NIET DOEN nu moet hij 24 uur uitstaan, vloeistof moet zakken blabla.

Ik zei nee hoor, hoeft niet meer. Hij: o, vroeger moest je altijd wachten dus voor de zekerheid doe ik dat altijd ook al is hij maar een paar meter verplaatst. En raadt mensen altijd aan dat te doen...

Geen zorgen TO, hij doet het als een zonnetje. Nog steeds en dat is al maanden geleden inmiddels. Hij heeft zelfs een behoorlijke opdonder gehad want het lampje was wel stuk. Die dingen kunnen best wat hebben.
Als hij gewoon goed koelt is er niks aan de hand.
Dus je hebt er misschien 50 uur of zo eraf geschaafd van een product dat sowieso een beperkte levensduur heeft van een jaar of 5. Tja, heel goed gedaan hoor!
Lenn12345 schreef:
22-06-2018 01:36
Wat sneu want ik heb ook tien jaar geleden al gehoord (toen ik een koelkast kocht met vriezer) dat hij eigenlijk meteen aangezet kon worden. Bij een goed bekend staand bedrijf en ook bij mij moet hij een paar trappen op waar dat ding alle kanten opzwiept.
Geen gewone rechte trappen.

Pas is mijn huis gerenoveerd en toen de koelkast weer op zijn plek gezet werd en ik de stekker erin wilde doen zei de man die aan het sjouwen was met apparatuur: NEEE NIET DOEN nu moet hij 24 uur uitstaan, vloeistof moet zakken blabla.

Ik zei nee hoor, hoeft niet meer. Hij: o, vroeger moest je altijd wachten dus voor de zekerheid doe ik dat altijd ook al is hij maar een paar meter verplaatst. En raadt mensen altijd aan dat te doen...

Geen zorgen TO, hij doet het als een zonnetje. Nog steeds en dat is al maanden geleden inmiddels. Hij heeft zelfs een behoorlijke opdonder gehad want het lampje was wel stuk. Die dingen kunnen best wat hebben.
Ik heb een aantal keer in verschillende woningen de koelkast gewoon verplaatst, verschoven, hardhandig geduwd of gesjouwd (vooral als ie zwaar was) als ik even achter in de kast moest poetsen of het tapijt stofzuigen en dat terwijl de stekker gewoon in de muur stak. Soms trok ik eerst de trekker wel eruit maar dan de koelkast wel rondbewogen (soms hard) en dan weer terugzet. Ik hield geen enkele keer voorgeschreven wachttijden aan. Nooit een koelkast die daardoor stuk ging.
Lotus90 schreef:
22-06-2018 01:25
Nee, niet bij Coolblue.

Ik kan zó ontzettend moe worden van het feit dat ik kennelijk echt ALTIJD als een bloedhond overal bovenop moet zitten. Maar ik, die altijd zoveel mogelijk uitzoekt en overal wel 10x bij nadenkt, heb nooit geweten dat je moet wachten met aanzetten.

Als koelkasten afleveren je beroep is, zou ik er toch op moeten kunnen vertrouwen dat je weet hoe het werkt? Heel vermoeiend als ik zelfs de meest basic dingen niet eens kan toevertrouwen aan mensen die ervoor betaald krijgen. Maar goed. Ik ga stoppen met zeuren en morgen de leverancier bellen. Welterusten allemaal.

Jeetje, relax! Wat ben jij een druktemaker. Je klinkt behoorlijk neurotisch.
miedo schreef:
22-06-2018 01:09
Laat me raden: je hebt de koelkast bij Coolblue gekocht.
Juist daar vind ik de service echt heel goed van?
Mijn koelkast komt er vandaan (dit jaar gekocht) en heb uitgebreid instructies gehad (ding mocht trouwens na 2 uur staan al aan) en ondanks dat ze veel huizen langsmoeten nemen ze echt de tijd het product juist af te leveren. Evenzo met de wasmachine die deze week geleverd is, word waterpas gezet, het kalibratieprogramma wordt door hun gestart. Er was zelfs tijd genoeg dat ik even achter de wasmachine kon stofzuigen (kan ik echt niet bij als apparaat er staat).
Ik begrijp je frustratie echt wel hoor.
Je verwacht dat bedrijf mensen in dienst heeft die weten wat ze doen.
Ik weet ook niet anders dan dat dergelijke apparatuur eerst moet stilstaan alvorens in gebruik te nemen. Het gaat om veel geld en het gaat om een apparaat waar je graag zorgvuldig en langdurig gebruik van wenst te maken.

Ik zou bellen, situatie uitleggen en van ze verwachten dat ze een aantekening maken (minimaal) in deze. Zodat, als er iets niet juist blijkt, jij aanspraak kunt maken op service, (on)kostenvergoeding etc. nav mogelijk onjuist handelen van personeel bedrijf waar je apparaat kocht.

Het is van de zotte. En ik vind de reacties hier ook te mild. Alsof je niet even zelf mag nadenken en jezelf de vraag mag stellen of je in deze rechten hebt die kunnen maken dat je in de nabije toekomst hinder ondervind wanneer je nu niet opkomt voor je rechten.
miedo schreef:
22-06-2018 01:09
Laat me raden: je hebt de koelkast bij Coolblue gekocht.
He? Bij coolblue alleen maar geweldige ervaringen en top service gehad. Zit hen ook steeds bij iedereen aan te raden en hoor ook dan enthousiasme terug.

Balen TO, gewoon even bellen met de leverancier.
https://blog.liebherr.com/huishoud/nl/k ... gLSl_D_BwE
Veel klanten vragen of ze hun koelkast of diepvriezer direct kunnen aanzetten zodra ze op hun bestemming arriveren. Ook hierover is op internet heel wat tegenstrijdige informatie te vinden. In het geval van Liebherr apparaten is het antwoord kort en krachtig: Ja! Je kunt je Liebherr apparaat na het verhuizen meteen weer aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Je mag hem alleen niet meteen aanzetten als hij plat heeft gelegen want dan kan de koeling naar de bovenkant gevloeid zijn en dat moet eerst zakken. Als hij niet volledig plat heeft gelegen is er geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn is het alleen nodig als de koelkast liggend vervoerd word.
Dat is me laatst iig wijsgemaakt..
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kon dat niet, omdat het freon nog moest zakken en dat duurde 24 uur. Tegenwoordig zit er geen freon meer in en volstaat een uurtje ‘rust’ wel, maar er is niks aan de hand als het direct gebeurt.
No problemo dus!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Relax, zo'n grote ramp is het tegenwoordig ook niet meer. De koelkast heeft zeer waarschijnlijk rechtop in het magazijn gestaan en in de vrachtwagen. Okay, even schuin gehouden bij het de trap op tillen, maar de koelkast zal vast niet plat gelegen hebben.

Wanneer je zo gereageerd hebt zoals je hier schrijft, dan snap ik wel dat de heren snel weg waren.

Vertrouw je het niet, bel dan even de winkel / leverancier.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven