(Singles)Evenementen waar je leuke dames kan ontmoeten

24-06-2018 21:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forumleden,
(Singles)Evenementen waar je leuke dames kan ontmoeten
Ik ben een man van bijna 30 die single is en recent heb ik de stap gewaagd om naar een singles event te gaan, een zogenoemde singles borrel. Dit beviel goed en ook weer niet.

Het beviel goed omdat ik het persoonlijker fijner vind om een paar leuke dames in het echt te ontmoeten en gelijk in gesprek te gaan. Je weet gelijk met wie je te maken hebt en je hebt ook vrij snel door of er een klik is. Dit werkt voor mij beter dan bijvoorbeeld Tinder of een datingsapp.

Nadeel was echter dat het vrij slecht georganiseerd was. Zo waren er geen ijsbrekers en weinig begeleiding vanuit de organisatie. In principe was het gewoon een dansvloer met een DJ die nogal hard draaide wat de sfeer om met elkaar in gesprek te gaan niet bevorderde. Wat het contact ook lastiger maakte maar wel grappig was om te zien was dat alle heren alleen waren gekomen terwijl alle dames een vriendin bij hadden.

Conclusie; het concept beviel maar de uitvoering niet.

Nu vroeg ik me af of jullie tips hadden voor een hoger opgeleide man van rond de 30 die met gelijkgestemde vrouwen in contact willen komen. Dit hoeft niet perse een speciaal singles event te zijn maar gewoon een evenement of gelegenheid waarbij contact leggen met andere niet te hoogdrempelig is.

Denk bijvoorbeeld aan een loungebar of een (sport)evenement of gewoon een populaire eetgelegenheid of een praatcafe. Bij voorkeur in de regio zuid-Nederland (rotterdam/breda).

Alvast bedankt voor de reactie,
Groeten,
Vedett
Bestaat het fenomeen speed dating nog? Zie je snel of er een klik is of niet.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
24-06-2018 21:35
Bestaat het fenomeen speed dating nog? Zie je snel of er een klik is of niet.
Jazeker!! https://aboutlove.nl/event/details/spee ... rotterdam/
Alle reacties Link kopieren
probeer het eens op het viva forum, een vijver vol om in te hengelen.
Niet geschoten is altijd mis
Met een singlereis mee?
Ook al gaan de meeste mensen niet om die reden mee, je weet nooit of er misschien toch iemand tussen zit waarmee het goed klikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek iets wat iets losser of vrijblijvender is, ik vind het ‘gedwongen’ 3 minuten praten met 20 verschillende mensen wat stressvol om eerlijk te zijn.
Bitje93 schreef:
24-06-2018 22:21
probeer het eens op het viva forum, een vijver vol om in te hengelen.
Ik weet niet of het is toegestaan om een dating oproepje te plaatsen hier :-P
LoiseauVélo schreef:
24-06-2018 22:26
Met een singlereis mee?
Ook al gaan de meeste mensen niet om die reden mee, je weet nooit of er misschien toch iemand tussen zit waarmee het goed klikt.
Leuke suggestie maar net als het speeddaten wat veel druk om gelijk enkele dagen met onbekende op trekken. Ik zoek liefst een omgeving waarin ik de vrijheid heb om mensen wel of niet te benaderen maar waar je wel veel mensen tegenkomt
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet wat jong voor singles feesten? of is dat een vooroordeel van mij, dat dat iets voor veertigers en ouder is?

Waarom ga je niet gewoon stappen?
Net even geloept en daardoor denk ik dat deze feesten voor jou helemaal niet relaxed zijn.

Heb je iets gedaan met de suggesties uit je vorige topic die je zou onderzoeken? Kookclubje, Museumjaarkaart, autistencafe?
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
24-06-2018 22:40
Singlesreis met iets als Villavibes?
Singlesreis lijkt me wat veel van het goede maar dat Singles beach event is het overwegen waard. Dank voor de tip.
Pinda-Kaas schreef:
24-06-2018 22:44
Ben je niet wat jong voor singles feesten? of is dat een vooroordeel van mij, dat dat iets voor veertigers en ouder is?

Waarom ga je niet gewoon stappen?
Volgens mij is het wel een beetje in opkomst voor mensen die wat jonger zijn (25/30+) omdat er door digitalisering en druk leven minder ruimte is voor sociale contacten.
Gewoon stappen overweeg ik ook zeker, echter in de provincie waar ik woon (Zeeland) is er niet zoveel spannends te beleven. Als je een leuke bar weet in de regio Zeeland/Brabant/Zuid Holland houdt ik me aanbevolen.
ZaraZara100 schreef:
25-06-2018 09:08
Net even geloept en daardoor denk ik dat deze feesten voor jou helemaal niet relaxed zijn.

Heb je iets gedaan met de suggesties uit je vorige topic die je zou onderzoeken? Kookclubje, Museumjaarkaart, autistencafe?
Ja ik heb daar zeker naar gekeken maar het is allemaal nogal hoogdrempelig. Of je moet lid worden van een club, een proefles nemen of een abonnement op iets nemen en dan iets weer iets online afspreken. Als het in de praktijk tegenvalt is al die moeite voor niets.
Het liefst ga ik gewoon stappen of gewoon naar reguliere (1-daagse) evenementen, maar dan wel met de wetenschap/voorkennis dat er doorgaans een leuk publiek komt en dat het niet enkel vol staat met tieners of mannen.
Vedett88 schreef:
25-06-2018 19:45
Ja ik heb daar zeker naar gekeken maar het is allemaal nogal hoogdrempelig. Of je moet lid worden van een club, een proefles nemen of een abonnement op iets nemen en dan iets weer iets online afspreken. Als het in de praktijk tegenvalt is al die moeite voor niets.
Dan blijf je gewoon niets doen en wacht je tot de dames die aan jouw eisen voldoen thuis bij je aanbellen.

Met al dat 'ge-ja maar' gebeurt er niet veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven