Wat vinden jullie stinken?

25-06-2018 12:35 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan bedoel ik niet de voor de hand liggende dingen zoals een meurende scheet of bedorven vis, maar vrij 'normale' dingen die een ander misschien amper opvallen, of die een ander misschien zelfs lekker vindt ruiken.

Waarom dit topic?
Gewoon, omdat ik benieuwd ben.
Zelf ben ik heel gevoelig voor geuren. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik er een beetje door geobsedeerd ben. Ik moet ook altijd overal aan ruiken, zelfs als ik van tevoren weet dat ik het vind stinken. Soort zelfkastijding of zo.

Paar voorbeelden:

- De geur van rozen, en dan niet zozeer de bloemen zelf, maar de stelen. Die vind ik zo stinken! Je maakt mij dus ook niet blij met een bos rozen.

- Bepaalde soorten rubber. Nu draag ik op mijn werk (tandartsassistente) handschoenen, maar die geven gelukkig amper geur af (zonder latex, ik denk dat het daardoor komt). Maar ik heb weleens een middag meegelopen in een orthodontiepraktijk, waar ze handschoenen droegen die echt vreselijk stonken! De volgende dag roken m'n handen er nog naar (ondanks dertig keer wassen). Ik zou daar echt niet kunnen werken. Het lijkt overdreven, maar ik meen het. Ook heb ik een keer een badkamermat weggegeven, omdat ik de rubberen onderkant zo vreselijk vond stinken. Ik vond de mat heel mooi, maar kon die lucht in mijn badkamer gewoon niet verdragen.

- En dan nog een parfum waar ik onpasselijk van word: Eden van Cacharel.

Wat hebben jullie voor rare geurentics?
You don't have to fit into the format
Bananen. Walgelijk.
Sandwich spread :sick:
En sommige latex handschoenen stinken naar condoom :-|
Alle reacties Link kopieren
Sowieso parfum. Veel te indringend. Deo spuitbussen vaak ook.

Wasverzachter en veel wasmiddel ook.
Ik kan totaal niet tegen een bepaalde geur waar alle mensen boven de 75 naar lijken te ruiken. Het is een mix van lijf-geur + zeep of ontsmettingsmiddel of iets dergelijks. Ik kan geen bejaardenhuis inlopen zonder over m'n nek te gaan. En soms ruik je ze ook in de supermarkt of apotheek. Weet iemand wat ik bedoel?
Oh ja, van die blauwe handschoentjes waar je ook nog eens zweethanden in krijgt, bah.
Wierrookstokjes, jasses met een beetje pech ga ik er ook vreselijk van hoesten.
Gekookte broccoli ook smerig.
Mevrouw75 schreef:
25-06-2018 12:39
Sowieso parfum. Veel te indringend. Deo spuitbussen vaak ook.

Wasverzachter en veel wasmiddel ook.

Bleegh ja. Ik koop regelmatig kleding via marktplaats, soms meurt het wasmiddel je al door de envelop tegemoet. Zó vies!
Oja deo vind ik ook vies. Vooral als het zo'n zogenaamde "neutrale" deo is zals Sanex ofzo. Als mensen dan een beetje zweten ruik je alleen maar een viezige deo geur. Bah.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
25-06-2018 12:37
Bananen. Walgelijk.

En vind je ze alleen vies ruiken maar lust je ze wel, of lust je ze ook echt niet?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Dönertenten en aanverwanten.
clemance schreef:
25-06-2018 12:41
Ik kan totaal niet tegen een bepaalde geur waar alle mensen boven de 75 naar lijken te ruiken. Het is een mix van lijf-geur + zeep of ontsmettingsmiddel of iets dergelijks. Ik kan geen bejaardenhuis inlopen zonder over m'n nek te gaan. En soms ruik je ze ook in de supermarkt of apotheek. Weet iemand wat ik bedoel?
Ja haha ik weet wat je bedoelt. Net zoals dat alle baby's hetzelfde ruiken (wat wel lekker is), ruiken bejaarden ook hetzelfde :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Vers gemaaid gras @(
Lelies op de vaas (ruikt naar ontstoken snot)
Cafetière schreef:
25-06-2018 12:44
Ja haha ik weet wat je bedoelt. Net zoals dat alle baby's hetzelfde ruiken (wat wel lekker is), ruiken bejaarden ook hetzelfde :hihi:
;)

Wát is die geur??
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
25-06-2018 12:41
Ik kan totaal niet tegen een bepaalde geur waar alle mensen boven de 75 naar lijken te ruiken. Het is een mix van lijf-geur + zeep of ontsmettingsmiddel of iets dergelijks. Ik kan geen bejaardenhuis inlopen zonder over m'n nek te gaan. En soms ruik je ze ook in de supermarkt of apotheek. Weet iemand wat ik bedoel?

Ik herken wel een bepaalde 'lijflucht' ja.
Komt regelmatig voor dat er iemand in een winkel langsloopt (niet per se een ouder iemand), en dat ik licht misselijk word.
En dan heeft mijn moeder geen idee waar ik het over heb, die ruikt niks.
You don't have to fit into the format
Zo'n broodje Bakpao. Gatverredamme.

Nagellak vind ik ook stinken trouwens. Ben nu alleenstaand dus geen last meer van. ;-)
Pindakaas op brood bij een ander.

Als we op bezoek zijn bij moeder in het verzorgingshuis. Als we daar binnenkomen ga ik altijd over mijn nek van de oude mensengeur/etensgeur/poep?geur die er standaard hangt.
Heel penetrant altijd, kan er niet aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
25-06-2018 12:45
;)

Wát is die geur??
Ik ken het alleen van vroeger bij bejaarde buren thuis. Ik vond het een soort weeïge gekookte aardappel lucht ofzo.
Alle reacties Link kopieren
yogayup schreef:
25-06-2018 12:44
Lelies op de vaas (ruikt naar ontstoken snot)

Ik vind lelies naar pis ruiken.

En iemand noemde wierook; dat vind ik ook heel vies.
Heb vroeger vakantiewerk gedaan in een katholiek verzorgingshuis, dus bij de geur van wierook denk ik direct aan uitvaarten.
You don't have to fit into the format
clemance schreef:
25-06-2018 12:45
;)

Wát is die geur??
Misschien een geur die kwetsbare mensen krijgen (net als baby's), waar minder kwetsbare mensen gevoelig voor zijn zodat die weten dat er een bepaald menssoort is dat extra hulp nodig heeft om te kunnen overleven? :sherlock: wel wat tegennatuurlijk (want geen natuurlijke selectie).

Maar dan is het dus een lijfgeur en geen omgevingsgeur :proud:
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 12:51
7.77% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
25-06-2018 12:47
Pindakaas op brood bij een ander.

Als we op bezoek zijn bij moeder in het verzorgingshuis. Als we daar binnenkomen ga ik altijd over mijn nek van de oude mensengeur/etensgeur/poep?geur die er standaard hangt.
Heel penetrant altijd, kan er niet aan wennen.
Oudemensengeur ja. :sick:
clemance schreef:
25-06-2018 12:51
Oudemensengeur ja. :sick:
En vergeet de soepgeur niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een bos van bloomon staan en daar zitten hele grappige maar mooie bloempjes in. Denk een familie van de lelie. Maar man wat stinken die.

Mensen die na het roken pepermunt gebruiken. Brrrrrr
Cafetière schreef:
25-06-2018 12:50
Misschien een geur die kwetsbare mensen krijgen (net als baby's), waar minder kwetsbare mensen gevoelig voor zijn zodat die weten dat er een bepaald menssoort is dat extra hulp nodig heeft om te kunnen overleven? :sherlock: wel wat tegennatuurlijk (want geen natuurlijke selectie).

Maar dan is het dus een lijfgeur en geen omgevingsgeur :proud:
In de praktijk niet zo'n slim systeem want als ik die geur ruik ga ik rennen!!
clemance schreef:
25-06-2018 12:41
Ik kan totaal niet tegen een bepaalde geur waar alle mensen boven de 75 naar lijken te ruiken. Het is een mix van lijf-geur + zeep of ontsmettingsmiddel of iets dergelijks. Ik kan geen bejaardenhuis inlopen zonder over m'n nek te gaan. En soms ruik je ze ook in de supermarkt of apotheek. Weet iemand wat ik bedoel?
had jouw post niet gelezen, maar de mijne al neergezet. Zo herkenbaar, echt gruwel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven