Rare dingen die je dacht als kind

06-07-2018 21:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had het er eerder met iemand over; gekke dingen die je geloofde toen je kind was.

Zo dacht ik dat de watertoren helemaal vol met water zat. En dat de wereld vroeger zwart-wit was, omdat alle oude foto's allemaal zwart-wit zijn. En dat er een plant in mijn buik zou groeien als ik druivenpitten zou eten. Inmiddels weet ik iets beter ;)

Dachten jullie gekke dingen als kind?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde het koekiemonster op tv zeggen dat hij me op ging eten. Ik heb dat jarenlang zeer serieus genomen. Ik durfde niet alleen naar boven (daar kon hij me immers zitten opwachten).

Pas jaren later heb ik me gerealiseerd dat hij het hoogstwaarschijnlijk tegen een koekje had :$
Een watertoren zit niet vol met water?! O_O
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
06-07-2018 22:04
Een watertoren zit niet vol met water?! O_O
Iets met de wet van de communicerende vaten? Kwam ik ook pas achter in de dertig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier dacht man vroeger dat er een heuse "wolkenfabriek" bestond: koeltorens van een fabriek die allemaal witte wolkjes de licht in blazen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dat de schapen op de dijk twee korte en twee lange poten hadden.
Dat je als je 18 wordt, je volwassen bent. Nou, ik ben inmiddels 21 en voel me stiekem nog steeds niet volwassen. :P
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
06-07-2018 22:09
Dat de schapen op de dijk twee korte en twee lange poten hadden.
Dat maak ik mijn kinderen ook wijs :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Huh maar er zit toch ook gewoon water in een watertoren (mits in gebruik natuurlijk)? Het is bedoeld om de druk op peil te houden.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
06-07-2018 22:04
Een watertoren zit niet vol met water?! O_O
Ik heb mijn moeder ooit mijn oom laten bellen om in de encyclopedie op te laten zoeken hoe zo'n ding werkt.
Ik dacht ook dat hij vol zat met water en mijn moeder haar antwoord was naar mijn idee niet goed genoeg. :)
Op díé fiets!
Haha ik heb ook heel lang gedacht dat de wereld vroeger zwart-wit was :P
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
06-07-2018 22:09
Dat de schapen op de dijk twee korte en twee lange poten hadden.

En de schapen die in de wei lopen uien eten zodat het vlees niet lekker smaakt en ze daardoor niet geslacht gaan worden maar lekker lang door mogen grazen in de wei
Alle reacties Link kopieren
Dat de Nederlandse taal de “gewone” taal was, en alle andere talen “buitenlands”.
Dat heel vroeger alle mensen NL spraken en in NL woonden maar op een gegeven moment op reis zijn gegaan, nieuwe landen gingen bewonen en daar een nieuwe taal bij verzonnen.
Ik heb nog een leuke, maar het gaat niet over mezelf: mijn broertje dacht vroeger dat Zeeland een ander land was. :P
Alle reacties Link kopieren
Dat er maar 1 de ware was. Nu jaren later weet ik dat dat niet zo is. En als je je focust op 1 persoon dat heel veel pijn kan doen.
Bij de schooldokter zei de dokter bij het opmeten dat ik wel mijn hakken tegen de plint moest zetten, anders zou ik niet groeien.
Wat hij bedoelde was natuurlijk dat hij dan geen goede meting kreeg.
Wat ik ervan heb gemaakt is een geweldige opluchting dat hij me dat zei, anders was ik vanaf dat moment nooit meer gegroeid :flirting:
Dat er, na het zien van de film Jaws als ongeveer 12 jarige, er een haai achter mijn bed zat.
Drackie schreef:
06-07-2018 22:09
Dat de schapen op de dijk twee korte en twee lange poten hadden.
😂😂geniaal
Dat als je navel eruit trok, je billen eraf vielen.
Alle reacties Link kopieren
vroeger ging ik met mijn ouders altijd naar een bepaald land op wintersport. Omdat ik daar alleen in de winter kwam dacht ik dat daar het hele jaar door sneeuw lag...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dat het zoontje van mijn zus niet naar bed wou savonds.toen hij wist dat ik kwam.en mijn zus had tegen haar man gezegd dat ik oma was geworden.
Hij was zwaar teleurgesteld dat ik er nog steeds hetzelfde uitzag. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader had broers en mij wijsgemaakt dat bruine koeien chocolademelk gaven. Nooit aan getwijfeld. Zeker niet toen de reclame van Nesquick (ja ik ben al oud) op TV kwam.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Dat ik met 26 bejaard zou zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat als je een gebroken been had, het been letterlijk afgebroken was.
Dat de wereld zwart wit was inderdaad.

En ik wist niet het verschil in betekenis van bepaalde woorden: zwager en zwanger, ironisch en erotisch. En ik dacht dat huizen die te koop stonden ontroerend goed waren.

En toen ik iets ouder maar nog niet zo goed voorgelicht was: dat je zwanger kon worden als je op een stoel ging zitten waar een man op had gezeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven