Rare dingen die je dacht als kind

06-07-2018 21:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had het er eerder met iemand over; gekke dingen die je geloofde toen je kind was.

Zo dacht ik dat de watertoren helemaal vol met water zat. En dat de wereld vroeger zwart-wit was, omdat alle oude foto's allemaal zwart-wit zijn. En dat er een plant in mijn buik zou groeien als ik druivenpitten zou eten. Inmiddels weet ik iets beter ;)

Dachten jullie gekke dingen als kind?
Ik dacht dat ik de laatste mens op aarde was en dat iedereen om mij heen van een andere planeet was. Als ik ergens heen ging, zoals zwemles, dan dacht ik dat mijn moeder werd vervangen door een andere ‘invaller’.
Ik wacht nog steeds op bevestiging dat dit niet waar is🤪 Ik heb dit nl nog nooit met iemand gedeeld. Als kind vond ik het een heel enge gedachte. Ik miste mijn ouders dan ook enorm als ze er even niet waren, bang als ik was dat er een slechte/gemene vervanger kwam. Ik heb alleen nog nooit een foutje kunnen ontdekken à la The Truman Show. Dus inmiddels ga ik gewoon maar van de echtheid van de mensheid uit. 🤣
1-Aapje schreef:
07-07-2018 06:54
Ik dacht altijd dat er een mannetje was dat de stoplichten handmatig regelde met een knopje
Dat dacht ik bij de lantaarnpalen... en als er dan 1 knipperde vroeg ik me af of het een S.O.S. signaal was
Alle reacties Link kopieren
Roffatientje, de Trumanshow! Ik heb dat ook heel lang gedacht. Ik zag mezelf als het centrum van het universum. De wereld bestond waar ik liep, de rest was er gewoon niet. Er waren enkel andere mensen die ik in mijn wereld tegenkwam. De dokter deed alleen zijn werk als ik er moest zijn.
Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar de Trumanshow komt aardig in de buurt.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
De watertoren ontmaskert: Een watertoren bestaat uit een draagconstructie met daarop een waterreservoir. De toren is aangesloten op het waterleidingnetwerk. Op deze manier staat er een constante druk op de leidingen. Het water in de watertoren is ook een buffer voor momenten waarop er meer water verbruikt wordt dan dat er aangevoerd wordt.
Echt waar. :hug:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik heb wel eens gedacht dat mijn leven een droom van een reus was. Dus als ik wakker was sliep mijn reus en die droomde dan dat ik naar school ging etc. En zo had ieder mens zijn eigen reus waar ze een droom van waren. (en kwam mijn moeder dus ook in mijn reus haar dromen voor, en ik in die van haar reus) (meisjes hadden meisjes reuzen en jongens hadden jongens reuzen.)

Ook ging ik een lange tijd slapen met mn haren netjes gekamt en dan super recht en netjes in bed liggen met mn handen gevouwen (zoals ik op tv had gezien) dat als ik dood zou gaan 'ze' niet zo veel werk/last van me hadden maar ik zo de kist in kon.

Vreemd kind.
ninanoname schreef:
13-07-2018 11:09
Roffatientje, de Trumanshow! Ik heb dat ook heel lang gedacht. Ik zag mezelf als het centrum van het universum. De wereld bestond waar ik liep, de rest was er gewoon niet. Er waren enkel andere mensen die ik in mijn wereld tegenkwam. De dokter deed alleen zijn werk als ik er moest zijn.
Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar de Trumanshow komt aardig in de buurt.
Ja precies! Dat dacht ik dus ook!! Ook idd dat van de dokter, maar ook de juf of wat dan ook.
rosings schreef:
13-07-2018 11:21
Ik heb wel eens gedacht dat mijn leven een droom van een reus was. Dus als ik wakker was sliep mijn reus en die droomde dan dat ik naar school ging etc. En zo had ieder mens zijn eigen reus waar ze een droom van waren. (en kwam mijn moeder dus ook in mijn reus haar dromen voor, en ik in die van haar reus) (meisjes hadden meisjes reuzen en jongens hadden jongens reuzen.)

Ook ging ik een lange tijd slapen met mn haren netjes gekamt en dan super recht en netjes in bed liggen met mn handen gevouwen (zoals ik op tv had gezien) dat als ik dood zou gaan 'ze' niet zo veel werk/last van me hadden maar ik zo de kist in kon.

Vreemd kind.
:rofl:

Bijzonder! :-D
Je hebt voetbalclub Willem 2. Ik was er als kind heilig van overtuigd dat Willem 1 ook een voetbalclub was. Hevige teleurstelling toen dat niet zo was.

En ik dacht dat het liedje Pony van Genuine echt over paardrijden ging.
Dat lasagne een uitvinding van mijn moeder was...

Dat als ik maar lang genoeg zat te graven ik in Australië zou uitkomen...

Dat seksuele voorlichting betekende dat je het ook echt voor moest doen...

Dat de dokter zo aan mij kon zien of ik wel genoeg groente en fruit had gegeten...
Ook en ik heb heel lang geloofd dat het mannetjeskonijn dat eerst bij mijn twee vrouwtjeskonijnen zat door mijn ouders naar een prachtig konijnenparadijs was gebracht. Later hoorde ik dat ie naar de plaatselijke jager was gebracht. Die zal er wel lekker van gegeten hebben vermoed ik.
Doet me denken aan dit, die Ross toch :rofl:
https://www.youtube.com/watch?v=qRkR8e2C3BE
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-07-2018 22:46
Dat ik met 26 bejaard zou zijn.
Ik heb een keer op mijn zesde uitgerekend hoe oud ik zou zijn in het jaar 2000. Ik schrok me kapot - 26!?!?!!!!!! Dat is zo oud als mijn moeder :woa:
Toen wist ik nog niet dat ik een jonge moeder had.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen er nog met Postbank cheques kon worden betaald heb ik eens aan mijn vader gevraagd voor hoeveel hij daarmee kon kopen. Zijn antwoord was 300 gulden. Ik vond het dan ook mega raar dat hij dan bijvoorbeeld iets kocht voor 100 gulden ... In mijn ogen gooide hij daarmee 200 gulden weg :facepalm:
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
Als mijn moeder wilde weten of ik ook jokte, dat ze dat aan mijn pinkje kon voelen.

Dat God alles zag en dan ook direct strafte, als ik zondigde.
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
06-07-2018 22:23
Dat de Nederlandse taal de “gewone” taal was, en alle andere talen “buitenlands”.
Dat heel vroeger alle mensen NL spraken en in NL woonden maar op een gegeven moment op reis zijn gegaan, nieuwe landen gingen bewonen en daar een nieuwe taal bij verzonnen.
Ahhh dat dacht ik vroeger ook.
Nederlands was volgens mij de hoofdtaal want ja Nederlands was gewoon Nederlands en al die andere talen buitenlands :)
Dat er in een zwembad met een golfslagbad haaien zaten. Deze zaten dan achter de tralies in de muur in het zwembad. Doordat de haaien boos werden kwamen er golven. Nu weet ik dat er een installatie achter zit maar durf nog steeds niet dichtbij de 'tralies' te komen..
Alle reacties Link kopieren
BoBo1991 schreef:
13-07-2018 14:34
Dat er in een zwembad met een golfslagbad haaien zaten. Deze zaten dan achter de tralies in de muur in het zwembad. Doordat de haaien boos werden kwamen er golven. Nu weet ik dat er een installatie achter zit maar durf nog steeds niet dichtbij de 'tralies' te komen..
Ik dacht dat ook! Die hekken vond ik zo eng. Mede dankzij 'Jaws' dacht ik in elk water haaien te zien of voelen. De hekken ontwijk ik nog steeds en de zee of ander donker water helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven