Het domme vragen-topic

19-07-2018 22:32 24 berichten
Je kent het wel, soms sta je voor dingen waarvan je gewoon niet weet wat je er mee moet, wat het is of hoe het werkt.
Google levert niks op en het vragen komt dom over.
Om die schande wat te beperken, leek een domme vragen topic me wel een uitkomst.
Kunnen wij dombo's elkaar een beetje helpen misschien.
To trapt af:

Kennen jullie die oranje ehbo-koffers die in bedrijven vaak hangen?
Hoe krijg je zo'n koffer in godsnaam los uit de wandbevestiging?
Zonder die bevestiging te slopen dus.
De bovenclip een stukje naar boven duwen, of ze hebben een zijclip zie ik net:

Afbeelding
Dit is wat voor mij :lol: tvp want ik kan nu ff niks bedenken
Alle reacties Link kopieren
Internet naar de tv streamen (?).
Opties van een Iphone gebruiken behalve bellen.
ouwewijsneus schreef:
19-07-2018 22:41
De bovenclip een stukje naar boven duwen, of ze hebben een zijclip zie ik net:
Ik zie dat mijn tekst weggevallen was gisteren.
Ik zei dat ik vandaag ging kijken op mijn werk
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 06:06
25.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
19-07-2018 23:15
Internet naar de tv streamen
Wanneer je een video op je telefoon of ipad opent, bijv op youtube of uitzending gemist, dan dit icoontje aanklikken;

http://www.chromecast-info.nl/wp-conten ... 260123.png

Daar staat je tv naam (merknaam met nummer oid) en die klik je aan... thats it!
Mooi, dit topic. Kan ik mijn vraag stellen dat het net niet is om een eigen topic voor te openen. Ik eet vaak augurken, en wil dan de lege pot naar het glasbak brengen. Maar ik vraag me elke keer af of dat prut van onderin er wel in mag blijven of niet. Tot nu toe voor zekerheid maar gedaan maar ben benieuwd wat jullie doen.
Geen idee maloochem. Ik spoel zo'n pot altijd wel even om. Want vaak staat glas bij mij wel een tijdje te wachten voirdat het mee mag naar de glasbak en dan vind ik het vies als het gaat schimmelen
https://meldpuntverpakkingen.nl/veel-ge ... -gaan.html

Het mag! Liever niet, maar het mag wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij altijd af hoe het zit met tijdsverschillen als je over land reist.

Als ik naar London vlieg, stel ik in het vliegtuig mijn horloge een uur bij, maar wat nou als je in Amerika van oost naar west rijdt, waar ligt precies het punt waarop je in een andere tijdzone komt?

En wat als je in zo'n gebied woont en bijv. aan de andere kant van de tijdgrens werkt? Lijkt me lastig, heeft iemand hier ervaring mee?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
20-07-2018 08:59
Ik vraag mij altijd af hoe het zit met tijdsverschillen als je over land reist.

Als ik naar London vlieg, stel ik in het vliegtuig mijn horloge een uur bij, maar wat nou als je in Amerika van oost naar west rijdt, waar ligt precies het punt waarop je in een andere tijdzone komt?

En wat als je in zo'n gebied woont en bijv. aan de andere kant van de tijdgrens werkt? Lijkt me lastig, heeft iemand hier ervaring mee?
Tijdzones zijn geen mooie rechte lijnen. Het is grotendeels per land/regio/gedeelte ingedeeld.
Bekijk deze afbeelding maar eens: https://www.kaartenenatlassen.nl/sites/ ... k=Fx7OWHm8

Dus het 'punt' ligt vaak op de grens van een land, dat weet je telefoon bijvoorbeeld ook goed aan te geven. Ik heb (gelukkig denk ik) geen ervaring met werken/wonen in verschillende tijdzones. In principe scheelt het dan maar 1 uur, tenzij je 2 tijdzones opschuift maar dat lijkt me niet. Dat is wel te overzien denk ik.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 09:27
Reden: Bericht werd dubbel gepost
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TVP, ik heb vaak domme vragen maar ik kan er nu even niet op komen :$
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
20-07-2018 01:47
Mooi, dit topic. Kan ik mijn vraag stellen dat het net niet is om een eigen topic voor te openen. Ik eet vaak augurken, en wil dan de lege pot naar het glasbak brengen. Maar ik vraag me elke keer af of dat prut van onderin er wel in mag blijven of niet. Tot nu toe voor zekerheid maar gedaan maar ben benieuwd wat jullie doen.
Ik mik het ook altijd met deksel en al in de glasbak... zou dat ook niet mogen dan?
Heb eens bij klokhuis of zoiets gezien dat ze die deksels er met een magneet eruit haalden.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
20-07-2018 11:43
Ik mik het ook altijd met deksel en al in de glasbak... zou dat ook niet mogen dan?
Heb eens bij klokhuis of zoiets gezien dat ze die deksels er met een magneet eruit haalden.
Klopt volgens mij ook. Heb wel eens een gesprek hierover gehad met iemand, ik heb totaal geen bronnen of onderbouwing, hij ook niet. Maar hij zei wel eens gelezen of gezien te hebben dat al het afval vaak bij elkaar komt (verschillende kleuren glas) om daarna met zo'n magneet al het metaal eruit te halen. En zo wel meer dingen.. Maar goed, geen bronnen, geen onderbouwing en ik weet ook niet in hoeverre ik het geloof!
zo gaat het in z'n werk:

http://www.duurzaamglas.nl/glas-is-eindeloos
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
20-07-2018 01:47
Mooi, dit topic. Kan ik mijn vraag stellen dat het net niet is om een eigen topic voor te openen. Ik eet vaak augurken, en wil dan de lege pot naar het glasbak brengen. Maar ik vraag me elke keer af of dat prut van onderin er wel in mag blijven of niet. Tot nu toe voor zekerheid maar gedaan maar ben benieuwd wat jullie doen.

:D
Je bent bezorgd dat de glasbak-muizen anders niets te eten hebben ?

Andere glasbak-vraag : mag je nou wel of niet de deksels en doppen erop laten zitten ?
Ik las ergens dat de metalen deksels eruit worden gevist en worden hergebruikt, dus dat het zelfs goed is om ze erop te laten zitten, en wel zo handig, want brandschoon zijn mijn glazen potten niet :A:

Oh, mosterd(potje), zie ik !
nounou
ouwewijsneus schreef:
19-07-2018 22:41
De bovenclip een stukje naar boven duwen, of ze hebben een zijclip
Het is gelukt!! :thumbsup:
Deksels mogen niet op de pot in de glasbak. Deksels gaan bij de pmd, dat is metaal.
Tegenwoordig staat dat ook vaker op de verpakking dacht ik. Glaswerk liefst omspoelen voor je het in de glasbak gooit, staat hier op de glasbakken zelf aangegeven.
StephanieTanner schreef:
20-07-2018 22:40
Deksels mogen niet op de pot in de glasbak. Deksels gaan bij de pmd, dat is metaal.
Tegenwoordig staat dat ook vaker op de verpakking dacht ik. Glaswerk liefst omspoelen voor je het in de glasbak gooit, staat hier op de glasbakken zelf aangegeven.
volgens Duurzaamglas.nl, de richtlijnen van 2018, is dit toch niet waar. Ik citeer:

Restjes, doppen en deksels mogen mee in de glasbak
Glas scheiden is gemakkelijker dan ooit. U mag de restjes in het glas laten zitten. Uitspoelen hoeft niet. Ook de dop of deksel mag mee de glasbak in. Dat is hygiënischer in huis en gemakkelijker voor u. Recyclingbedrijven kunnen deze vervuiling dankzij nieuwe technieken goed uit het glas sorteren.

Afbeelding
Wat is de koudste stand van de koelkast, 1 of 5?
even een willekeurige handleiding van een koelkast:

https://www.gebruikershandleiding.com/B ... ?page=0063
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
20-07-2018 00:01
Wanneer je een video op je telefoon of ipad opent, bijv op youtube of uitzending gemist, dan dit icoontje aanklikken;

http://www.chromecast-info.nl/wp-conten ... 260123.png

Daar staat je tv naam (merknaam met nummer oid) en die klik je aan... thats it!
Mijn dank is groot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven