daggast/avondgast; kun je dat vragen?

09-03-2009 22:33 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik wil graag even jullie advies.

Een vriendin gaat eind dit jaar trouwen.

Kan ik het maken om te vragen of ik een daggast of avondgast ben, of is dat erg onbeleefd?
Huh?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jullie band,zeg je normaal ook alles tegen haar en zij tegen jou???

Ik zou zelf denk ik gewoon wachten op de kaart maar je weet vast zelf het best hoe jullie met elkaar omgaan..
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat moeten vragen?

Als het goed is krijg je, als je daggast bent, een aparte uitnodiging bij de trouwkaart en merk je dat dus vanzelf.

Of het wordt van tevoren gemeld dat je vriendin het op prijs stelt dat je de hele dag meegaat.

Ik zou het persoonlijk opdringerig vinden als je het zou vragen als ik heel eerlijk ben. Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.
Alle reacties Link kopieren
Simpel, zeg bij gelegenheid: "vertel, vertel, wat en hoe gaan jullie het doen". Met een beetje mazzel loopt ze meteen leeg en word je duidelijk hoe de dag er uit gaat zien. Overigens doet lang niet iedereen doet aan "daggasten" en "avondgasten".



Als het je nog niet duidelijk is, kun je, als de bruiloft begint te naderen, simpelweg aan haar vragen of je een vrije dag moet aanvragen op je werk.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 09-03-2009 22:40
Reden: d/t fout, foei!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dat nu al weten?
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een eventuele vakantie....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hele onderscheid belachelijk, wie heeft dit ooit bedacht en waarom in vredesnaam?
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik niet... gaat het er dan om dat je een dagje uit wil ( en evt dus 's avonds wel naar feest, of langer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Soundpost schreef op 09 maart 2009 @ 22:42:

Ik vind het hele onderscheid belachelijk, wie heeft dit ooit bedacht en waarom in vredesnaam?Helemaal niet belachelijk! 100 Daggasten is voor veel mensen niet te betalen. Daarbij vinden sommige mensen hun trouwceremonie iets heel intiems en persoonlijks wat ze alleen met de mensen die heel dicht bij hun staan willen vieren. Het feest is dan voor de mensen die iets verder weg staan.
Alle reacties Link kopieren
Soundpost, het is maar net hoe je je dag indeelt.

Als je bedacht hebt dat je graag 100 gasten (bijv) op je feest wil hebben lijkt het me een kostbare aangelegenheid om die ook de hele dag mee te vragen.

Wij hebben bijv als daggast de mensen uitgenodigt die ECHT dichtbij ons staan (ouders, broer/zus, beste vrienden).
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zeg dus hetzelfde als mijn vorige poster...
begrijp ik het nu goed dat je als je daggast bent niet op vakantie gaat en als je "maar" avondgast bent wel?

Vind ik eerlijk gezegd raar.
Alle reacties Link kopieren
Bij degenen waarbij ik daggast was, wist ik dat al heel vroeg. Dus lang voordat ik een uitnodiging kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Zou je wel een vakantie boeken als je 'alleen maar' avondgast bent en niet als je daggast mag zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp wil je op vakantie als je vriendin trouwt. Als je de hele dag meemag, ga je niet op vakantie en anders wel???

Als het een hele goede vriendin van je is, ga je sowieso niet op vakantie of je nou wel of niet de hele dag meemag. Als het niet zon goede vriendin is, zou ik gewoon de vakantie boeken.
je wilt er toch gewoon graag bij zijn of niet?

Als je het niet zo belangrijk vind ga je toch gewoon op vakantie. En anls je er graag bij wilt zijn niet. Lijkt me simpel en zou mijn inziens niet af moeten hangen van het feit of je daggast bent of niet
Alle reacties Link kopieren
Als ze eind dit jaar trouwt, hoef je toch niet nu al je vakanti te boeken?
Alle reacties Link kopieren
Ook al ben ik als avondgast uitgenodigd dan nog ga ik vaak overdag naar gemeentehuis en/of kerk. Mits dat niet een besloten ceremonie is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Germanwings, als dat inderdaad het geval is zou ik dat ook heel raar vinden. Mocht dat zo zijn en TO zou dat zo zeggen tegen mij (als vriendin zijnde) kon ze gelijk de hele dag wegblijven.
quote:guustflater schreef op 09 maart 2009 @ 22:54:

Als ze eind dit jaar trouwt, hoef je toch niet nu al je vakanti te boeken?misschien niet te boeken, maar soms moet je het op je werk wel al een tijd van te voren doorgeven.
quote:Toetiexx schreef op 09 maart 2009 @ 22:55:

Germanwings, als dat inderdaad het geval is zou ik dat ook heel raar vinden. Mocht dat zo zijn en TO zou dat zo zeggen tegen mij kon ze gelijk de hele dag wegblijven.helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:TouchOfPink schreef op 09 maart 2009 @ 22:47:

[...]





Helemaal niet belachelijk! 100 Daggasten is voor veel mensen niet te betalen. Daarbij vinden sommige mensen hun trouwceremonie iets heel intiems en persoonlijks wat ze alleen met de mensen die heel dicht bij hun staan willen vieren. Het feest is dan voor de mensen die iets verder weg staan.Ik ken ook situaties waarbij mensen alleen daggast zijn, en géén avondgast. Dan komt het er op neer dat die mensen niet mee-eten, en niet meedoen aan het feest. Dan stuur je ze als het ware weer naar huis. Dat vind ik belachelijk, nodig die mensen dan helemaal niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Huh Soundpost, echt? Ja, DAT vind ik dan idd weer wel een beetje vreemd.

Wij haden bruidkindjes en die mochten blijven eten en werden na het eten opgehaalt door hun oma en opa omdat ze naar bed moesten. Maar in geval van volwassen personen zou ik het wel raar vinden om die gewoon weg te sturen voor het eten.

Dus wat dat betreft ben ik het met je eens dat je dan zegt, nodig die mensen dan helemaal niet uit.
anoniem_44746 wijzigde dit bericht op 09-03-2009 23:07
Reden: beetje moeite met correct typen, sorry
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Soundpost schreef op 09 maart 2009 @ 23:01:

[...]





Ik ken ook situaties waarbij mensen alleen daggast zijn, en géén avondgast. Dan komt het er op neer dat die mensen niet mee-eten, en niet meedoen aan het feest. Dan stuur je ze als het ware weer naar huis. Dat vind ik belachelijk, nodig die mensen dan helemaal niet uit.Hmm daar heb ik nog nooit van gehoord maar dat zal inderdaad voorkomen. Misschien een aparte keuze, maar aan de andere kant het is hun dag hun keuze. Ik vind het best een beetje een "eer" als je op iemands bruiloft mag komen en helemaal als je bij de ceremonie mag zijn. Daar zou ik persoonlijk minder moeite mee hebben als dat je bij goede vrienden of familie alleen maar op de 1,5 uur durende receptie mag komen. Maar ja ook dat blijft hun keuze. Wel behoorlijk offtopic trouwens, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven