Krijg je bij het rijexamen vragen ondanks vrijstelling ttt?

15-08-2018 22:57 11 berichten
zie titel


bijv. onder motorkap etc.
profieldiepte
over leuning etc.

(behalve de oogtest)
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je instructeur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk niet dat je je titel o der de motorkap vindt hoor.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
15-08-2018 23:26
Ik denk niet dat je je titel o der de motorkap vindt hoor.
:rofl:

Volgens mij kun je dat soort vragen wel krijgen, op de site van het cbr staat dat de vrijstelling geldt voor de bijzondere verrichtingen. Als de vrijstelling ook voor andere onderdelen, zoals zulke vragen, zou gelden, stond het er vast wel bij op de cbr-website.
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-halen/a ... s-doen.htm
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Zodra je auto rijdt hoor je dit soort dingen gewoon te weten.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is kan dat gewoon gevraagd worden, en dat hoor je ook te weten. Ttt geeft (indien behaald) als het goed is alleen vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.
Al zou je die vragen twee keer krijgen; zo moeilijk is dat toch niet? Bovendien: ook belangrijk als je een auto gaat kopen/lenen. Dan is het toch wel zo handig dat je bijvoorbeeld niet de ruitensproeiervloeistof bij de motorolie in schenkt o.d.
Verder zal je rij-instructeur dit vast wel weten. Zou het hem/haar dus vragen.
Nee, want zijn geen bijzondere verrichtingen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kan wat vragen krijgen over de bandenspanning, hoe je de olie meet en bijvult of wat het lampje van de airbag betekent. Het zijn vaak simpele vragen (en je hoeft ze niet altijd te krijgen) maar volgens mijn rij instructeur kunnen ze je er niet op laten zakken omdat je je theorie nou eenmaal hebt gehaald. Het slaat eigenlijk nergens op, je lult je er wel uit.
'You can't always get what you want'
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook een TTT gehad en kreeg bij mijn examen vragen over de banden. (Waarom het belangrijk is dat er groeven in de banden zitten, wat de gevolgen zijn van te zachte banden, etc)
Ja, mijn instructeur zei ook dat je daar niet op kon zakken. Terwijl we op de parkeerplaats voor het CBR stonden heeft hij uitleg gegeven en de dingen die hij had uitgelegd waren precies wat de examinator vroeg, zat er dus mooi vers in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven