Help hoe kan ik mezelf vergeven?

09-11-2018 21:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hey,
Ik heb de laatste paar maanden iets vreselijks gedaan. Ik heb met iemand gepraat maar hij dacht dat ik iemand heel anders was. Ik heb hem dus “gecatfished”.
Ik zag elke keer wel in dat dit heel verkeerd was maar toch ben ik ermee doorgegaan. Het was gewoon heel leuk om met hem te praten. Ik heb voorderest ook om helemaal geen gunsten gevraagd.
Uiteindelijk heb ik hem de waarheid verteld (1 1/2 week geleden). Daarna heeft hij nog het een en ander gevraagd voor duidelijkheid en ‘closure’. En sinds dien hebben we geen contact meer gehad. Ik ga ook geen contact meer opnemen want dat kan ik echt niet maken!

Mijn probleem nu is dat ik niet met het idee om kan gaan dat ik iemand zoals hem dat heb aangedaan. Hij zei dan wel dat hij niet boos was alleen teleurgesteld (wat het eigenlijk nog erger maakt) maar ik vind het gewoon vreselijk dat ik tot zoiets in staat ben geweest.

Ik moet dit gewoon met iemand delen en erover kunnen praten.

Wat denken jullie dat ik moet doen?

Xo
Alle reacties Link kopieren
Karma is a bitch.
Alle reacties Link kopieren
Biechten?
Ik kijk naar Jezus als ik mezelf moet vergeven, dan weet ik dat hij me al vergeven heeft en dat maakt mezelf vergeven een stuk makkelijker ;)
je bent iig niet gewetenloos en in t vervolg niet meer doen. Er komt nooit iets goeds van. Internetgekkies zijn er genoeg.
Je kunt het verleden niet meer ongedaan maken of overdoen. Dus richt je op het heden en de toekomst en doe zoiets nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Vergeving is per definitie is ets dat je niet verdiend hebt met je daden. Dat is erkennen dat het is gebeurd, erkennen dat je echt fout zat, en het ondanks dat niet meer aanrekenen.
Dat geldt als jij een ander iets vergeeft, als een ander jou iets vergeeft en ook als je jezelf iets vergeeft.
Beter een half motto....
Ik snap niet dat mensen daar hun tijd en energie in steken... want je kan er helemaal niks mee en hoezo zou je jezelf als een ander willen voordoen en daar een ander lekker mee maken? Ik snap dat echt niet zo goed, wat is daar nu de lol van zeker als je weet dat het ooit uit komt en je steeds smoezen moet verzinnen als die gene af wil spreken?! Slaat toch helemaal nergens op?!
En zou het laten, hij is niet boos..nooit meer doen misschien eens met de huisarts praten?!
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
09-11-2018 23:40
En zou het laten, hij is niet boos..nooit meer doen misschien eens met de huisarts praten?!
Hoezo met de huisarts?
Beter een half motto....
Bim schreef:
09-11-2018 23:49
Hoezo met de huisarts?

Doorverwijzing voor GGZ vragen denk ik.
Een tikkeltje gestoord moet TO wel zijn toch.
Bim schreef:
09-11-2018 23:49
Hoezo met de huisarts?
Ik vind het niet echt gezond om er een internet fictief leven op na te houden en een foto van een ander te stelen en net doen of jij dat bent... vind dat behoorlijk zorgelijk en zou dus met een HA gaan praten
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
09-11-2018 23:54
Doorverwijzing voor GGZ vragen denk ik.
Een tikkeltje gestoord moet TO wel zijn toch.
Niet eens een gek idee.

Want wat is er in de kern mis met jouw eigen ik dat je denkt dat je zoiets moet doen om aandacht van iemand te krijgen, TO?
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Beau-ter-Ham schreef:
10-11-2018 00:09
Niet eens een gek idee.

Want wat is er in de kern mis met jouw eigen ik dat je denkt dat je zoiets moet doen om aandacht van iemand te krijgen, TO?
Dat kan toch ook gewone onzekerheid zijn?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
09-11-2018 23:15
je bent iig niet gewetenloos en in t vervolg niet meer doen. Er komt nooit iets goeds van. Internetgekkies zijn er genoeg.
Mee eens.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij het niet erg vond wat is dan de reden dat jij het zo erg vindt?

Zit er iets anders achter....mis je het contact?
Voel je je om een bepaalde reden minderwaardig?
huurvrouwtje schreef:
09-11-2018 23:55
Ik vind het niet echt gezond om er een internet fictief leven op na te houden en een foto van een ander te stelen en net doen of jij dat bent... vind dat behoorlijk zorgelijk en zou dus met een HA gaan praten
Waar haal jij vandaan dat TO een foto heeft gestolen van iemand?

TO, het is nou eenmaal gebeurt en dat kan je niet terugdraaien meer. Kijk vooruit ipv achteruit. Ik neem aan dat je er wel wat van hebt geleerd, dus dat is dan al voldoende. Nooit meer doen en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je het zelf gestopt hebt door eerlijk te zijn.

Kennelijk haalde je iets uit het contact wat je dacht op een andere manier niet te kunnen krijgen.

Vergeven is een proces. Dat hoeft niet na anderhalve week al klaar te zijn.
Wat Bim schrijft dus vooral.

Met oordelen over jezelf ontstaat ook weer de neiging om het slechte zelfbeeld over jezelf te compenseren door anderen te gebruiken. Onzeker en onvolkomen durven zijn helpt daartegen. Dat is eng, pijnlijk en onaangenaam. En onderdeel van jezelf vergeven. Onvoorwaardelijk jezelf accepteren. Dat je bent wie je bent. Óók de stukken die je niet ok vindt van jezelf.

Kennelijk is iets in jou eenzaam/niet gezien en mag het er niet zijn van jou. En deed dat zoveel pijn dat een ander kwetsen minder pijnlijk was.
OoieMeeuwTor schreef:
10-11-2018 00:35
Dat kan toch ook gewone onzekerheid zijn?

Meer ongewone onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
OoieMeeuwTor schreef:
10-11-2018 00:35
Dat kan toch ook gewone onzekerheid zijn?
Met de beste wil van de wereld kan ik dat geen gewone onzekerheid noemen.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven