Sint Maarten 2018

11-11-2018 10:39 179 berichten
Ik kon er nog geen topic over vinden.

Ik ben benieuwd wat jullie aanbieden wat betreft snoep of andere traktaties.

Hier zijn er gisteren al best wel wat kinderen geweest, ik was daar best verrast over aangezien de meerderheid heeft aangegeven dat het geen probleem was om op zondag langs de deuren te gaan (ik woon niet in een gelovig gebied), maar toch best veel op zaterdag dus. Benieuwd of er vanavond nog meer komen. Vind twee avonden eigenlijk ook wel een beetje veel, je moet toch steeds je eigen ding onderbreken en weer naar de deur toe.

Ik heb mini lions en mini kitkats.

Het valt me trouwens wel op elk jaar hoe verschillend kinderen zijn. De eersten aan de deur zongen zo vreselijk verveeld, het tweede stel kinderen zongen niet maar schreeuwden enorm en waren voor heel blij met de mini lions, die waren "vet lekker!". Toen nog een jongetje die een heel ander liedje zong en duidelijk moeite had met de R.

Maar goed, ik ben benieuwd wat vanavond nog brengt.
Ik had tot een paar jaar geleden nog nooit van ST. Maarten gehoord. Hier komen nooit kinderen aan de deur behalve vroeger met 3 koningen maar dat zie ik de laatste jaren ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond gelukkig niet thuis. Had ook niet opengedaan anders.
Ben ook benieuwd naar vanavond, eerste keer sint maarten in ons nieuwe huis.
Wij hebben gemixte mini's (bounty, mars etc.).
Moet zeggen dat je er mij eigenlijk nooit een plezier mee doet. De liedjes vind ik tijdverspilling. Het gaat toch alleen maar om het snoep.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het niet gevierd en ik kan zeggen dat ik dat niet erg vind. Het gaat volgens mij idd alleen maar om snoep scoren.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het vanavond Sint Maarten.
Vroeger liepen ze hier ook niet op zondag. Het is nu de derde keer dat het op zondag valt en dat er ook gelopen wordt.
Er komen elk jaar minder kinderen langs.
Een flink aantal jaren geleden heeft mijn man nog wel eens snoep bij moeten kopen want we hadden niet genoeg. Er zijn toen zeker wel 125 kinderen geweest.

Ik wil wel een knap liedje horen. Schreeuwerds die snel afraffelen om snel verder te kunnen die laat ik opnieuw zingen.
Net zoals de kinderen die aanbellen, kneiterhard zingen en als je de deur open doet nog net de laatste woorden zingen. Hup. Opnieuw!

Snoep: verpakt snoep. Meestal brosjes, marsjes, kitkat enzo.
Snoep wat we zelf ook lusten. Voor het geval er overblijft. Weggooien is zonde :-D
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
11-11-2018 10:50
Hier wordt het niet gevierd en ik kan zeggen dat ik dat niet erg vind. Het gaat volgens mij idd alleen maar om snoep scoren.
Uhh ja, dat is het idee van Sint Maarten toch!
nouschi wijzigde dit bericht op 11-11-2018 11:10
2.86% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb vrijdag snoep gekocht omdat ik in de veronderstelling was dat het zaterdag was, maar duhu het is vandaag 11 november, ik denk dat ik straks maar weer ff opnieuw naar de winkel moet, snoep waar ik normaal niet naar verlang, heeft toch een aantrekkingskracht als het in de kast ligt....en met grote pubers in huis en een man die opeens Lions óók lekker vindt is er niet veel over... 😬

Ik heb oreos in klein verpakking
Een zak gemixt rolo lion KitKat etc.
Twee zakken met ander soorten koekjes ingepakt. (Knoppers en Brinks)
Mandarijen, die leg ik er tussen, en ja er zijn altijd kinderen die een manderijn pakken.
Soms doe ik ook kleine kadootjes dit jaar niet, wordt ook gepakt.
Wij krijgen altijd veel kinderen aan de deur. Hier geen kinderen op zaterdag gehad hoor, vandaag is het st Maarten.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 11:33
1.24% gewijzigd
bojoti schreef:
11-11-2018 10:50
Hier wordt het niet gevierd en ik kan zeggen dat ik dat niet erg vind. Het gaat volgens mij idd alleen maar om snoep scoren.
Ja natuurlijk gaat het om snoep scoren.
Hier gisteren gelopen. Kinderen hebben het erg gezellig gehad. Leuk gezongen en hyper naar huis. Oudste heeft hier de deur open gedaan. Het leek haar niks maar vond het later ontzettend leuk.

Ik heb het mandje laten staan. We zien wel wat er nog komt. Er zitten zakjes met kleine snoepjes in.
bojoti schreef:
11-11-2018 10:50
Hier wordt het niet gevierd en ik kan zeggen dat ik dat niet erg vind. Het gaat volgens mij idd alleen maar om snoep scoren.
Wat dacht jij dan?
Blij dat dat hier niet gedaan wordt.

Ik dacht trouwens dat dit topic over het eiland ging. Dát kan ik je wel van harte aanbevelen!
Nouschi schreef:
11-11-2018 10:57
Uhh ja, dat is het idee van Sint Maarten toch!

:rofl: Echt hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat er gevierd wordt met Sint Maarten en dat het alleen maar om snoep scoren gaat. En waar ik ook gewoond heb werd het echt nooit gevierd vandaar.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt geen Sint Maarten gevierd.
bojoti schreef:
11-11-2018 10:50
Hier wordt het niet gevierd en ik kan zeggen dat ik dat niet erg vind. Het gaat volgens mij idd alleen maar om snoep scoren.
:rofl:

Ja duh.
Ik heb 4 zaken snoep en 2 netten mandarijnen.

Vorig jaar waren de mandarijnen eerder op dan het snoep. Dus ook al eet ik het eigenlijk nooit, ik hoop dat er een paar marsjes over blijven ...

Mijn jongste ( en oudste ook) vind dat zingen ook echt leuk. Ze zingen sowieso de hele dag.

Maar dat ze er snoep voor kirjgt is toch wel het belangrijkste. :-D

Ik zal wel blij als de jongste te oud is of als ze er gewoon mee stoppen. Ik vind het lopen zelf irritant.

Zeker na 8 jaar en ik moet nog wel zeker 5/6 keer.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 11:27
18.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
11-11-2018 10:50

Ik wil wel een knap liedje horen. Schreeuwerds die snel afraffelen om snel verder te kunnen die laat ik opnieuw zingen
:rofl:

Meestal geef ik kinderen wel een compliment over hun liedje maar bij dit soort kinderen kom ik niet verder dan "goh, leuke lampion" of "jullie lusten vast snoep" maar een " ik de k dat jullie wel beter kunnen zingen dan dit. Doe Maar opnieuw" kan ook natuurlijk :hihi:
bojoti schreef:
11-11-2018 11:12
Ik heb geen idee wat er gevierd wordt met Sint Maarten en dat het alleen maar om snoep scoren gaat. En waar ik ook gewoond heb werd het echt nooit gevierd vandaar.
Uiteindelijk gaat Sint maarten om samen delen...
Alle reacties Link kopieren
Overigens haal ik snoep wat ik zelf ook lust. Hoewel het beter is als her gewoon opgaat vanavond. Zwangerschapsverlof ingegaan en ik weet niet of het een goed idee is als er dan nog 2 zakken Sint maarten snoep over zijn :-$ :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het ook niet gevierd, vind het ook niet erg dat het hier niet gevierd wordt. Vroeger werdt wel Driekoningen nog gevierd, maar ook dat wordt hier eigenlijk niet meer gevierd.
Vroeger werd er hier met oudjaar gezongen voor geld/snoep.
Lucifer2018 schreef:
11-11-2018 11:24

Ik zal wel blij als de jongste te oud is of als ze er gewoon mee stoppen. Ik vind het lopen zelf irritant.

Zeker na 8 jaar en ik moet nog wel zeker 5/6 keer.
Ik liep de laatste jaren niet meer mee hoor dan spraken ze zelf met een stel kinderen af en was het vooral niet de bedoeling dat je als ouder nog meeliep.
Lucifer2018 schreef:
11-11-2018 11:24
Ik heb 4 zaken snoep en 2 netten mandarijnen.

Vorig jaar waren de mandarijnen eerder op dan het snoep. Dus ook al eet ik het eigenlijk nooit, ik hoop dat er een paar marsjes over blijven ...

Mijn jongste ( en oudste ook) vind dat zingen ook echt leuk. Ze zingen sowieso de hele dag.

Maar dat ze er snoep voor kirjgt is toch wel het belangrijkste. :-D

Ik zal wel blij als de jongste te oud is of als ze er gewoon mee stoppen. Ik vind het lopen zelf irritant.

Zeker na 8 jaar en ik moet nog wel zeker 5/6 keer.

Ik hoef voor het eerst niet meer mee dit jaar :cheer2:
Heel fijn, want de race start om 18.10 ;-)
Tessa44- schreef:
11-11-2018 11:37
Ik liep de laatste jaren niet meer mee hoor dan spraken ze zelf met een stel kinderen af en was het vooral niet de bedoeling dat je als ouder nog meeliep.

Ja, dat gebeurt hier niet. En jongste is 5. Dus dat wil ik zelf ook niet.

Ook zo geen fijne buurt om rond te lopen. Snoep word afgepakt en veel druggebruik her en der met bijpassende fijne jongvolwassenen. En dna druk ik me nog gezellig uit.

Dus geen optie hier. Helaas.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 11:58
15.00% gewijzigd
Star² schreef:
11-11-2018 11:39
Ik hoef voor het eerst niet meer mee dit jaar :cheer2:
Heel fijn, want de race start om 18.10 ;-)
Bofkont. :-D

Ik ga de start kijken en hoop voor het einde van de race wel thuis te zijn. Meestal lopen we maar een uurtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven