Honden trui/kledij aangeven?

15-11-2018 17:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Nu was ik net even door Facebook aan het scrollen, komt er een artikel voorbij over een keten die honden 'onesies' heeft uitgebracht.
Eerlijk, het zag er ontzettend schattig uit! Maar nu vroeg ik me af of dit allemaal wel gezond en nodig is voor je hond. Hoewel mijn hondje beeldig zou staan met zo'n truitje, vind ik het toch een raar idee om haar kledij aan te geven (ze zou het ook niet leuk vinden denk ik).

Zijn er mensen die dit wel doen bij hun honden? En waarom precies (oprechte interesse, geen verwijt ofso) ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen mensen die dat doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat warme jasjes. Ik begon er mee 20 jaar geleden, bij mijn hondje Polleke. Zij had het in haar rug, daar had ze ooit een ongelukje mee gehad. En door valium is dat goed gekomen. Maar altijd als het koud was, en ze was mee naar de stal, dan sloeg die kou weer in haar rug en stond deze wéér helemaal krom getrokken van de pijn. Moest ik weer met haar naar de dierenarts.
Het kwam omdat ik dan met mijn paarden aan de gang ging en zij zat dan altijd langs de kant te wachten. Dit probleem speelde namelijk niet als ik met haar buiten ging wandelen in de kou, want dan bewoog ze wel voldoende.

Zodoende kocht ik een warm jasje voor haar en dat deed ik haar aan als het koud was. Leuk vond ze dat niet, ik kon haar immers niet uitleggen waar het voor diende. Maar wat wél fijn was, dat het rugprobleem zich niet meer voordeed.

En nu heb ik hondje dat niet kan lopen tijdens het wandelen. Pootjes en hartje zijn te slecht. Zij gaat mee in wandelwagen of in de rugzak. Dus met kou geen beweging. en dan moet ze echt wel iets aan om haar warm te houden.


Dan zijn er nog rassen die gevoelig zijn voor kou. Zoals de chinese naakthond, de reden laat zich wel raden. De hond heeft geen vacht. Maar ook whippets en greyhounds zijn gevoelig voor kou en krijgen daarom wel eens een jasje aan. Vaak kunnen deze honden zich ook niet warm rennen: ze zijn meestal aangelijnd omdat hun jacht instinct zich bijna niet laat intomen. Als ze iets zien, gaan ze er acuut vandoor.
iones wijzigde dit bericht op 15-11-2018 17:27
16.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt lopen wel honden met kleding aan. Meestal zijn dat hazewind honden met een dekje om, dus alleen functioneel voor buiten, omdat die beesten het hier echt te koud hebben.
In dat geval vind ik het volledig terecht, maar kleding voor een hond die een gewone wintervacht krijgt? Nee, koop dan een pop of knuffel als je zo nodig moet tutten en geen hond.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee "shirtjes" voor mijn kat, gewoon omdat ik het leuk vind. Zij lijkt zich er niet zo veel van aan te trekken...
Nu laat ik haar die shirtjes niet dragen als ik er niet ben, en ook zeker niet de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
15-11-2018 17:31
Ik heb twee "shirtjes" voor mijn kat, gewoon omdat ik het leuk vind. Zij lijkt zich er niet zo veel van aan te trekken...
Nu laat ik haar die shirtjes niet dragen als ik er niet ben, en ook zeker niet de hele dag.
Effe over jouw naam, Biebeltje…..
Jaren terug heb ik ooit een jong katje die naam gegeven, Biebel. Zij is meegenomen door een huisgenote toen die verhuisde. Een klein schildpadkatje was ze. Met een neus die half bruin was, half zwart. Ik dacht dat zij de enige Biebel op de wereld was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb warme jasjes en truitjes voor onze woef.
Omdat hij geen ondervacht heeft en laag bij de koude grond loopt.
Zodra het vriest en bij de grond is het altijd kouder, begint hij te bibberen.
Zo'n jasje is ideaal en onze woef draagt het graag.
We hadden hem met gemak ook Bibber kunnen noemen. :proud:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf háát ik kou lijden. Daarom hoeven mijn dieren het ook niet. En als ik het zie, dan doe ik er iets aan.
Mijn hond is winterhard maar moet ook in de winter geknipt worden. Het is net wol wat snel knoopt. Vanwege de overgang naar superkort heeft ze daarom een jas met binnenvoering wat je ook weg kunt laten. Haar vacht absorbeert nogal water en sneeuw en dat is niet fijn voor mijn auto, mijn meubels en voor haarzelf ook niet zo.
En mijn vorig teefje van hetzelfde ras raakte haar ondervacht keijt om onverklaarbare redenen. Zij had daarvoor een trui en evt. een jas. Mijn redenen zijn dan ook vooral vanwege het praktische en soms vanwege de kou.
Harde regen is voor hen ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijk nou wat leuk!

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Té cute!



Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb een kleine hond met een zgn. enkelvoudige vacht. Als die vacht nat wordt valt die plat en lijkt mijn hond kaal. Dus als het flink regent en we moeten uit, krijgt hij een regenjas aan.

In de winter loopt hij nogal eens te bibberen tijdens de wandeling.

Dus, hij heeft een paar truien. Als ik die aantrek loopt hij veel blijer mee.
En dan loop ik ook veel blijer! :thumbsup:

Gewoon functioneel.
Nouschi schreef:
15-11-2018 17:43
Kijk nou wat leuk!

Afbeelding

Lijkt net of Santa 'm in zijn reet neemt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-11-2018 17:50
Lijkt net of Santa 'm in zijn reet neemt.
Dat dacht ik ook, zag later pas dat het heel iets anders was :rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
:HA:
Nouschi schreef:
15-11-2018 17:51
Dat dacht ik ook, zag later pas dat het heel iets anders was
:HA:

Haha had het nog niet gezien maar inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
15-11-2018 17:35
Effe over jouw naam, Biebeltje…..
Jaren terug heb ik ooit een jong katje die naam gegeven, Biebel. Zij is meegenomen door een huisgenote toen die verhuisde. Een klein schildpadkatje was ze. Met een neus die half bruin was, half zwart. Ik dacht dat zij de enige Biebel op de wereld was.
Geheel OffT, maar Biebel was in de jaren 80 toch een stripfiguur? Hij had zo’n groot hoofd met een paar haartjes erop.
Alle reacties Link kopieren
Een hond aankleden alleen voor de leuk vind ik echt onzin. Honden worden er meestal niet blijer van, dus dat doe je alleen als er echt een goede reden voor is vanuit de gezondheid en het welzijn van je hond gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs de Hema verkoopt nu hondenonesies (met kerstthema)!
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft z'n eigen kapstokje.
Ik heb een jack Russell, ruw jarige dus opzich heeft hij een goede vacht. Alleen straks moet hij geplukt worden en als hij mij een dag op pad gaat en het is echt koud, rond het vriespunt of kouder dan heb ik een lekker jasje voor hem.

Als het regent heeft hij een leuke regenjas, staat te schattig maar ook erg functioneel.

Voor de sneeuw heeft hij een skipak en eventueel ook schoentjes mocht de sneeuw hard zijn dan kan het eindjes aan z'n pootjes veroorzaken. Als de sneeuw nat is dan is het skipak ook erg fijn, want de sneeuw komt vaak tot z'n buik of soms zakt hij er helemaal in weg. In Nederland wordt het skipak zelden gebruikt.

Ook heb ik nog een leuke trui, die draagt hij ook weleens als het koud is en hij niet veel beweegt en buiten is.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
15-11-2018 18:10
Geheel OffT, maar Biebel was in de jaren 80 toch een stripfiguur? Hij had zo’n groot hoofd met een paar haartjes erop.
Oh ja? Heb ik nog nooit van gehoord!
Nummer*Zoveel schreef:
15-11-2018 18:14
Een hond aankleden alleen voor de leuk vind ik echt onzin. Honden worden er meestal niet blijer van, dus dat doe je alleen als er echt een goede reden voor is vanuit de gezondheid en het welzijn van je hond gedacht.
Precies. En dat is ook de reden waarom ik dat doe. Een hond is het gelukkigst als hij gewoon hond kan zijn. En geen mensje. Hoewel bepaalde mensendingen honden wel fijn vinden, zoals op bed slapen of op de bank liggen.

Al die aangeklede chihuahua's, zijn maar gefrustreerde hondjes die niet zichzelf kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook onzin hoor om hondenkleding voor de leuk aan te doen. Ik vind het wel altijd schattig staan als die van mij een mooi Engels jasje aanheeft. Maar moet wel functioneel zijn. Voor de leuk doe ik wel gewoon een strikje bij hem om.

Die van mij vind het overigens niet erg om een jasje of iets aan te hebben. Blijft nog even hard kwispelen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-11-2018 17:50
Lijkt net of Santa 'm in zijn reet neemt.
:HA:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het smakeloos.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een chihuahua, een klein hondje dus, maar wel een stoere!
Maar als het hard regent krijgt ie zijn regenjas aan en als het overdag rond het vriespunt komt krijgt hij zijn winterjas aan.
Alleen functioneel dus, aankleden omdat het leuk staat doe ik niet aan.
En dat vind hij ook niet leuk.
Carpe Diem
elmo1972 schreef:
16-11-2018 10:40
Ik heb een chihuahua, een klein hondje dus, maar wel een stoere!
Maar als het hard regent krijgt ie zijn regenjas aan en als het overdag rond het vriespunt komt krijgt hij zijn winterjas aan.
Alleen functioneel dus, aankleden omdat het leuk staat doe ik niet aan.
En dat vind hij ook niet leuk.

Wat is er functioneel aan een regenjas bij een hond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven