Huurwoning alleen of samen met vriend

26-12-2018 11:51 37 berichten
Mijn vriend en ik staan in mei 4 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning. Mijn collega vertelde mij dat ik eerst alleen moest gaan huren en mijn vriend een maand of 2 later moet inschrijven omdat ze anders naar onze beide inkomens kijken en dan niet in aanmerking komen voor een woning.

Ik heb hier geen verstand van en mijn vraag is dus of het zo werkt en of ze mij dan niet uit de woning kunnen zetten bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Je staat al 4 jaar ingeschreven. Ik neem aan dat je dan ook de spelregels van de woningbouw kent wat betreft inkomen e.d.?
Als je nog nooit alleen hebt gewoond dan inderdaad lekker een jaar ofzo alleen gaan wonen. Voor jezelf en niet om de boel te frauderen
Uit de woning zetten kan sowieso niet. Maar je staat toch altijd individueel ingeschreven of niet?
Alle reacties Link kopieren
Maar als er alleen naar jou inkomen gekeken word, dan is de kans groot dat je een 3 kamer woning krijgt, en als erdan kinderen komen dan is je huis binnen no time te klein.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
juicey schreef:
26-12-2018 11:51
Ik heb hier geen verstand van
.
Als de sodemieter je gaan inlezen dan over de procedure en de voorwaarden. En ja, dat moet je zelf doen en gaat een ander niet voor je oplossen.
Of je met z'n tweeën in aanmerking komt voor een sociale huurwoning kun je natuurlijk zo opzoeken.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lees de informatie over passend toewijzen bij de corporatie waar je ingeschreven staat.

Als je alleen ingeschreven staat, dan kom je ook alleen op het contract. Ik weet niet of je vriend dat ook een goed idee vindt.

Als je samen te veel verdiend voor sociale huur, dan kun je in de vrije sector samen iets huren. Dan houd je geen sociale huurwoning bezet met een te hoog inkomen.
rafs wijzigde dit bericht op 26-12-2018 12:39
62.82% gewijzigd
Miskotto schreef:
26-12-2018 12:03