Hoe was jullie 2018, terugblik op jouw jaar

31-12-2018 10:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste dag van 2018 is aangebroken.
We kijken terug op het jaar.

Hoe was jullie jaar?
Goed, slecht, mwah kon beter?
Heftig?
Of gewoon rustig voortkabbelend?
En wat verwachten / hopen jullie voor 2019?


Toevoeging: ik wens iedereen een fantastisch liefdevol, voorspoedig maar vooral gezond 2019 toe!
Want gezondheid en liefde zijn toch het allerbelangrijkste!
lientje69 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 11:42
27.94% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af :-)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Eigenlijk wel een vrij goed jaar.
Er is een oorzaak gevonden voor mijn klachten, daar heb ik nu dus zekerheid over.
Ik heb mijn auto gekocht, nog altijd heel veel plezier van.
Qua werk wel even iets minder, maar het was wel leerzaam voor de toekomst.

Verder was het eigenlijk niet eens zo'n slecht jaar :)

In 2019 ben ik klaar met mijn studie, en kan ik gelijk beginnen aan een nieuwe baan zodra ik mijn diploma binnen heb. Verder hoop ik wat nieuwe mensen te leren kennen, en wil ik wat meer investeren in de vriendschappen die ik nu heb. Door studie kwam dat even op een lager pitje te staan, maar omdat ik daar zo goed als klaar mee ben, heb ik hier mooi meer de tijd voor.

En verder hoop ik dat mijn gezondheid me niet in de steek laat ;)
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af.

2018 begon met stress. De financiering van ons buurhuis ( wij hebben een heel kleine 2 onder 1 kap en konden de andere helft erbij kopen) kwam door vele communicatiefouten bij onze huisbank, moeizaam van de grond
Uiteindelijk toch gelukt.

Een zeer jonge collega van man (17) die opeens dakloos dreigde te worden hebben wij daar onderdak in aangeboden. Waardoor ik er gelijk een soort pleegkind bij kreeg, want met 17 heb je toch nog wel wat zorg en sturing nodig.

Man zijn ernstige ziekte is stabiel gebleven en voor zijn andere ziekte heeft hij nieuwe medicijnen gekregen die een stuk beter helpen.
Achter dochters zorgtraject( anorexia) konden we een punt zetten, ze is genezen gelukkig.

Helaas kreeg een dierbaar familielid alvleesklierkanker.
En overleden veel jongeren dit jaar in onze kring.

Man had als zzp-er voldoende werk. En mijn chronische pijn als gevolg van een herseninfarct is, gemiddeld gezien redelijk leefbaar ( met een flinke doos medicijnen en mezelf in acht nemen)

Verder nog kleine verdrietjes en zorgen, zoals overal. Overlijden van een dier.
Kinderen die een tentamen niet haalden enz.
Maar dat hoort erbij.

Ons jaar vond ik vrij heftig. Met grote ups. En grote downs.
Ik hou het dus maar op een mwah jaar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
31-12-2018 10:49
TO trapt af :-)
Ik was nog aan het typen. :proud:

Wat hoop ik voor 2019?
Ik hoop voldoende werk voor man.
Geluk en gezondheid voor mijn dierbaren. Genezing van mijn familielid. En voor mezelf een pijnvrij jaar. Maar die laatste gaat zeker niet lukken.
Hopen mag hè ? :proud:
lientje69 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 11:00
1.42% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn kwebbeltje!

Ik las je verhaal ergens anders en had al een idee voor dit topic.
Jouw verhaal deed me aan dat idee herinneren. Dus gelijk topic aangemaakt.
Ik heb nog geen soortgelijk topic gezien dus ik dacht misschien is het leuk om terug te blikken op hoe het jaar geweest is voor iedereen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt een pittig jaar achter de rug TO. Ik wens je een beter 2019!

2018 was voor mij een bijzonder jaar; qua gezondheid mwah, mijn schouder blijft een probleem. Qua werk mwah, ben op zoek naar wat anders.
Maar qua liefde... een superjaar en zo onverwachts!

En voor 2019; over een paar maanden verhuizen, hopelijk een andere baan, hopelijk een ex die zich wat meer koest houdt.

En wat ik wens voor 2019; ik hoop dat mijn dochtertje het fijner krijgt. Ze heeft echt heel veel last van het gedrag van haar vader en ze wil het liefst niet meer naar hem toe. Het is ingewikkeld.
Ik hoop dat het voor haar echt makkelijker gaat worden komend jaar.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Mijn jaar was niet heel bijzonder. Maar dat is eigenlijk bijzonder goed: sleur en routine is iets om dankbaar voor te zijn vind ik. Geen ziektes, geen overleden naasten etc. Alles zijn spreekwoordelijke gangetje.

Ik ben fanatiek begonnen met sporten. Dus dat is wel een positieve verandering dit jaar.

Nu op naar 2019. Hopelijk vind ik aankomend jaar eindelijk de ware ;-). Een paragnost zei ooit tegen me dat er op mijn 32e een belangrijke verandering komt. (haha al geloof ik daar niet echt in) Over een paar weken word ik 32. Dus ik ben benieuwd ;-).
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn een nieuwe liefde felice!

En voor je dochtertje hoop ik dat ook.
Een scheiding is sowieso naar voor kinderen.
Moeilijk als dan een van de ouders dwars gaat liggen over de rug van een kind heen.
Voor jou ook lastig lijkt me.
Ik duim met je mee voor veel voorspoed in 2019 en rust voor je dochtertje!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lichamelijk en mentaal vrij kut
wel lekker in eigen tuin kunnen zwemmen afgelopen lange zomer
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mick.

Zal ik volgend jaar weer een topic aanmaken om te horen of de paragnost gelijk had?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-12-2018 11:11
lichamelijk en mentaal vrij kut
wel lekker in eigen tuin kunnen zwemmen afgelopen lange zomer
Dat is rot redbulletje! Heb je zicht op verbetering volgend jaar?
Dat zwembad klinkt overigens wel geweldig!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
31-12-2018 11:00
Fijn kwebbeltje!

Ik las je verhaal ergens anders en had al een idee voor dit topic.
Jouw verhaal deed me aan dat idee herinneren. Dus gelijk topic aangemaakt.
Ik heb nog geen soortgelijk topic gezien dus ik dacht misschien is het leuk om terug te blikken op hoe het jaar geweest is voor iedereen.
Aah :daisy:
lientje69 schreef:
31-12-2018 11:15
Dat is rot redbulletje! Heb je zicht op verbetering volgend jaar?
Dat zwembad klinkt overigens wel geweldig!
Gewoon zo'n Intex opzetbad, die heb je ook echt in zwembare formaten!
Hopelijk komend jaar weer zo'n lange zomer (al mag het wel wat minder heet!)
Alle reacties Link kopieren
Turbulent jaar wel eigenlijk.

Familie
Zowel mijn vader als moeder operaties moeten ondergaan waarbij mijn moeder echt slecht heeft gelegen.
Gezin
Oudste begint te puberen, jongste zwemdiploma behaald.
Werk
Diploma behaald, andere functie. Veel wijzigingen in management en chronisch personeelstekort.
Gezondheid
Veel klachten, internist geweest maar geen oorzaak kunnen vinden dus kwakkel ik vrolijk door.
Verlies
Veel naasten overleden, zowel jong als oud.

Op naar 2019!
Alle reacties Link kopieren
In 2018 genezen van depressie. Nieuw werk gevonden wat ik ook nog veel leuker vind dan ik vooraf dacht en weer zwanger geworden. Uiteindelijk erg positief dus al is het wel met flinke ups en downs gegaan. Begin 2018 was nog heftig.

Ook in mijn directe omgeving gaat het met iedereen goed.

Volgend jaar april krijgen we ons tweede kindje. Wat ik nog hoop is dat dat deze keer geen depressie als gevolg heeft maar sta daar op zich positief in en weet dat we daar nu eerder hulp bij zouden zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Aneso, dat klinkt ook Heftig! Hopelijk wordt 2019 een beter jaar dan.

Duizel, succes met je zwangerschap. Ik hoop zonder depressie na afloop dan. Verder klinkt je haast positief, heerlijk. Dat wens ik je voor 2019 ook toe.

Redbulletje, dan moet je wel de ruimte in je tuin hebben daarvoor. Dat heb ik helaas niet.
Of ik zou mijn hele pad vol moeten zetten maar ik woon zo'n beetje bijna op de weg. Tekort privacy dan.

Ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reageren ( niets zo vervelend als een TO die zijn hoofd niet meer laat zien, op verwijderde OP's na dan) maar weet niet of dat steeds zal lukken.
Ik doe mijn best er in elk geval voor.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Relatief goed jaar gehad.

Geen sterfgevallen in 2018 in mijn familie en dat is voor het eerst sinds jaren, heel fijn

2 fantastische reizen mogen maken (Canada met zoon en Borneo met man) en een mini tripje met mijn jongste zoon . Ik geniet altijd enorm van het 1 op 1 reizen met een kind :)

Gezondheid is altijd een dingetje. Ik heb al jaren klachten en die zijn zijn soms hevig en soms minder . Medicijngebruik probeer ik iedere te minderen maar dat is iedere keer weer fout gegaan. In 2019 ga ik nieuw revalidatie traject in met de focus op behoud van wat ik heb . Mijn reizen die ik maak dragen bij aan het verslechteren (ik ga daar continue over mijn grenzen heen dmv medicatie ) en dat laatste wil ik mee ophouden.

Relatie is momenteel minder in evenwicht en ik weet even niet hoe ik dit ga oppakken.

Mijn kinderen zijn stabiel en dat is ook wel eens anders geweest. Derde definitieve diagnose is binnen. En hebben we dus officieel 3 kinderen met ASS in huis .. Tja.. voor mij geen verrassing, voor oudste wel even. Maar goed. Ze is goed op weg met haar therapeut dus dikke prima. Ze studeert af dit schooljaar zonder studie vertraging (hbo) dus mega trots. Jongste doet eindexamen en dat is best spannend gezien zijn ASS.

Werken doe ik niet ;-) wel vrijwilligers werk

Vooruitzichten :

ik hoop dat jongste slaagt, oudste haar bachelor haalt, middelste knoop doorhakt over vervolg na mbo. Hij zit in jaar 3 , moet nog 1 jaar (niveau 4) en twijfelt enorm over hbo.
Ik hoop dat mijn traject slaagt en ik met beter lijf 2019 eindig
Mijn reis plannen zijn voor komend jaar : New York in juni, zomer denk ik Noorwegen , met mijn bejaarde moedertje in najaar weekje zon (ze wil graag naar Turkije) en met mijn man ook nog ergens een weekje weg als zijn werk dat toelaat.

Iedereen een fijn 2019
Alle reacties Link kopieren
Mijn jaar begon met de melding in februari dat man wilde scheiden. Terwijl 5 maanden daarvoor m'n moeder onverwacht was overleden. Dus scheiding in gang gezet, huis leegruimen en verkoop klaar maken, op zoek naar nieuw eigen huis, snel gevonden gelukkig. Huis ook snel verkocht.
En vanavond oud en nieuw met m'n nieuwe liefde vieren. 😍. 't was een erg afwisselend jaar kan je wel zeggen.
Mijn jaar was oké.

Helaas afscheid moeten nemen van mijn allerliefste opa. Ik merk toch dat ik het hier lastiger mee heb dan gedacht.

Bij mijn werk een vast contract gekregen. Daar ben ik wel echt heel blij mee.

Zelf veel zorgen gehad over mijn eigen gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Oh die reizen poldervrouw. :heart:
Wel jammer dat je daarvoor over je grenzen moet gaan.

Xandora, jouw jaar begon dus heel slecht, maar eindigt een stuk beter!
Op een evengoed vervolg in 2019. :cheers:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn/ons jaar is voorbij gevlogen redelijk stabiel. Geen sterfgevallen binnen de familie of ernstige ziektes.
Qua werk pittig, wil voor 2019 meer balans prive/werk.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met het verlies van je opa Sue Heck .
Gaat het nu wat beter met je gezondheid?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Euhm op zich redelijk. Het begon met een fantastisch hoogtepunt. Tante geworden van een prachtig meisje :hyper: :love:

Qua gezondheid helaas niet zo goed. Meerdere operaties gehad, en nog zijn ze er niet achter waar de klachten vandaan komen. Wie weet dat 2019 eindelijk het antwoord brengt!

Qua werk is het hetzelfde gebleven. Alleen iets meer uren dus dat is wel tof!

Over het algemeen wel een oke jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Anoniem126, operaties terwijl ze niet eens weten waar de klachten vandaan komen?
Dat is uhm...op zijn zachts gezegd bijzonder. :O
Zoals ik al schreef, gezondheid, het belangrijkste wat er is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven