Ballon in koude auto?

08-01-2019 00:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen op kraambezoek. Ik heb zo 'n ballon gekocht met "It 's a boy" erop.
Nu moet ik wel eerst de hele dag werken, daarna rijd ik rechtstreeks door.

Nu vroeg ik mij af of die ballon kapot gaat als die een hele dag bij deze temperaturen in de auto blijft?
Het alternatief is hem mee naar binnen nemen op mijn werk :-[
Alle reacties Link kopieren
Hij zal wat gaan 'deflaten' omdat de helium moleculen minder gaan bewegen bij een koude temperatuur. Maar, aldus Wikipedia: helium still resides inside of your cold, “deflated” balloons. "Just bring the balloons inside to a warmer place and the helium molecules will again loosen up and expand as they regain energy. You'll have your full, floating balloons back in no time." komt het dus wel goed als de ballon zich eenmaal in een warme atmosfeer bevindt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Haha goeie binnenkomer op je werk: verrassing!

Ik denk dat hij wat zal inkrimpen door de koudere lucht maar verder zal t wel meevallen?
Hello, can you hear me?
Je hele auto explodeert.
Te koud is nooit een probleem, van te warm kan een ballon knappen, maar te koud maakt niet uit.

Bij mij op werk (kantoorbaan) zou ik zo’n ballon prima mee naar binnen nemen en ergens in een hoekje of bij de kapstok ofzo zetten. Kan dat bij jou niet dan?
Het is niet koud
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat prima! Ik heb pas precies zo’n ballon gekocht in het ziekenhuis (wist dat ze ze daar verkochten) en in een ijskoud auto (het sneeuwde toen...) meegenomen op kraambezoek. Hij kromp inderdaad helemaal in de auto, maar eenmaal binnen was ‘ie echt in een paar seconden weer vol. Hij doet het nog steeds na vier weken ;)
HelloFromTheOtherSide schreef:
08-01-2019 01:07
Haha goeie binnenkomer op je werk: verrassing!

Ik denk dat hij wat zal inkrimpen door de koudere lucht maar verder zal t wel meevallen?
Zo wilde ik bij mijn vorige baan voordat ik vertrok aangeven dat ik naar een eigen appartement zou verhuizen.

"Ik heb nog een mededeling."

Collega's: o_o "Je bent zwanger." o_o

Helaas, fout gegokt... :proud:
Alle reacties Link kopieren
Koude temperaturen zal het wel meevallen.
Als het gaat onweren dan heb je kans dat hij plat op de grond ligt😋 helaas al een aantal keren gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vuilniszak er over heen en mee naar binnen nemen
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-01-2019 06:37
Te koud is nooit een probleem, van te warm kan een ballon knappen, maar te koud maakt niet uit.

Bij mij op werk (kantoorbaan) zou ik zo’n ballon prima mee naar binnen nemen en ergens in een hoekje of bij de kapstok ofzo zetten. Kan dat bij jou niet dan?
Ja tuurlijk wel, maar het trekt zo de aandacht hé ;-) De hele dag aan iedereen uitleggen waarom je die ballon mee hebt...
Ben je zwanger??? Neeeeee !! ;-)

Dus wou ik toch liefst vermijden ;-)
Rosanna1985 schreef:
08-01-2019 09:19
Ja tuurlijk wel, maar het trekt zo de aandacht hé ;-) De hele dag aan iedereen uitleggen waarom je die ballon mee hebt...
Ben je zwanger??? Neeeeee !! ;-)

Dus wou ik toch liefst vermijden ;-)
Oh zo. Het lijkt mij vrij logisch dat je er ergens mee naartoe gaat, wie koopt zo’n ding nou voor zichzelf? Maar in de auto makkelijker natuurlijk.
spraakwaterval schreef:
08-01-2019 01:42
Je hele auto explodeert.
Dit. Le-vens-gevaarlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het wil weten: de ballon heeft de dag in de koude auto perfect overleefd, was zelfs niet eens een beetje in volume afgenomen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven