Hobby te leuk?

12-02-2019 16:03 40 berichten
Sinds kort ben ik aan het pottenbakken en vind het helemaal geweldig wat er uit kan komen.
Beschilder ze en kan daar uuuuren zoet mee zijn.
Heb alles in huis inmiddels dus ben behoorlijk bezig.

Nou moet ik zeggen dat ik wat bezeten lijk te raken.
Afgelopen week gemiddeld 3 uur geslapen omdat ik niet kon stoppen om vervolgens verrot naar mijn werk te gaan.
Denk daar alleen maar aan de tijd en ik weer thuis aan de slag kan.

Heb zelfs smoezen verzonnen om niet mee ergens naartoe te gaan want stel je voor..
Mijn regelmatige schema mbt eten, boodschappen doen, huishouden is totaal door de war.

Als ik begin dan raak in in een trance lijkt wel en ga net zolang door tot ik vind dat t goed is.
Heb zoveel ideeën en wil allerlei spul uit proberen.

Nu ben ik dus kapot en heb morgen een afspraak waar ik fris voor de dag moet komen.
Moet echt ff dimmen.

Iemand ook bezeten van zijn hobby?
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 16:05
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen hobby, maar een obsessie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Eh... nee. Ik functioneer niet als ik niet genoeg slaap. Zeker niet als ik dan nog creatief moet zijn. Lijkt mij niet gezond...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor
Ik snap ook niet dat je het ervoor over hebt , zo weinig slaap en dan de volgende dag niet functioneren kan.

Het is net zoiets als game verslaafd zijn.
Nee, gelukkig niet zou ik zeggen. Dit klinkt behoorlijk ernstig.
Ghost met Demi moore.
Afbeelding
Ik heb bij een nieuwe hobby altijd dat ik er meer uren in steek dan gewoon. Maar niet in deze mate. Wel van: die strijkwas komt morgen wel. Na een tijdje is het nieuwe er vanaf. Dan doe ik het nog steeds, maar veel minder lang. Misschien gaat het bij jou ook zo?
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 16:11
0.19% gewijzigd
Klinkt helemaal niet ernstig, typisch voorbeeld van creatieve flow. Koester het. “Schlafen kann man im Himmel noch” leerde ik eens van een vrachtwagenchauffeur.
Alle reacties Link kopieren
Maak met jezelf een afspraak over de tijd die je hieraan besteed. Bijv. zondag van 12.00 - 16.00 uur. Houd je daaraan. Wanneer je alles nu uitprobeert wat ga je dan over een jaar doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
12-02-2019 16:11
Klinkt helemaal niet ernstig, typisch voorbeeld van creatieve flow. Koester het. “Schlafen kann man im Himmel noch” leerde ik eens van een vrachtwagenchauffeur.
Die zou ik dan niet graag op de weg tegen komen.


En uiteraard is er niks mis met een creatieve flow, maar als de rest van je leven er onder lijd dan is er toch iets niet goed.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
De hele nacht "pottenbakken", uh-huh. :sarcastic:

Afbeelding
Dat je nog tijd hebt om er topic over te openen.
Geniet ervan, je leeft maar 1 keer.
Bedankt voor jullie reacties 😁

Over t algemeen is dit dus nogal ongebruikelijk, oké dat dacht ik al.

Moet maar proberen vanavond vroeg in mijn bed te duiken.
Droomde er trouwens ook van en werd laatst wakker en sloop richting de hobbyhoek..

Moet niet gekker worden.
stroman schreef:
12-02-2019 16:11
Klinkt helemaal niet ernstig, typisch voorbeeld van creatieve flow. Koester het. “Schlafen kann man im Himmel noch” leerde ik eens van een vrachtwagenchauffeur.
Creatieve flow, heerlijke woorden.
freja schreef:
12-02-2019 16:09
Ghost met Demi moore.
Alleen een knappe vent ontbreekt
Op zich heel leuk natuurlijk!

Als je even rust wil inbouwen dan zou je bvb op de bank kunnen gaan liggen en YouTube filmpjes bekijken over pottenbakken.
Ben je er toch soort van mee bezig, maar daar kun je ook lekker bij in slaap vallen.
Dit is nou je passie vinden!
Enjoy
Fok-it schreef:
12-02-2019 16:17
Dat je nog tijd hebt om er topic over te openen.
Was hier al even niet geweest :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt het COC hier van??
Het-groepje schreef:
12-02-2019 16:19
Geniet ervan, je leeft maar 1 keer.
Dankje
Je hebt geen partner zeker?
Donna1971 schreef:
12-02-2019 16:30
Alleen een knappe vent ontbreekt
Be careful what you wish for!

Afbeelding

Deze scene herinner ik mij niet.
Het-groepje schreef:
12-02-2019 16:19
Geniet ervan, je leeft maar 1 keer.
Dit!!
Ik las een keer ergens dat mensen die op jonge leeftijd creatieve hobby's hadden later relatief gelukkigere ouderen worden. :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven