Hobby te leuk?
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
Sinds kort ben ik aan het pottenbakken en vind het helemaal geweldig wat er uit kan komen.
Beschilder ze en kan daar uuuuren zoet mee zijn.
Heb alles in huis inmiddels dus ben behoorlijk bezig.
Nou moet ik zeggen dat ik wat bezeten lijk te raken.
Afgelopen week gemiddeld 3 uur geslapen omdat ik niet kon stoppen om vervolgens verrot naar mijn werk te gaan.
Denk daar alleen maar aan de tijd en ik weer thuis aan de slag kan.
Heb zelfs smoezen verzonnen om niet mee ergens naartoe te gaan want stel je voor..
Mijn regelmatige schema mbt eten, boodschappen doen, huishouden is totaal door de war.
Als ik begin dan raak in in een trance lijkt wel en ga net zolang door tot ik vind dat t goed is.
Heb zoveel ideeën en wil allerlei spul uit proberen.
Nu ben ik dus kapot en heb morgen een afspraak waar ik fris voor de dag moet komen.
Moet echt ff dimmen.
Iemand ook bezeten van zijn hobby?
Beschilder ze en kan daar uuuuren zoet mee zijn.
Heb alles in huis inmiddels dus ben behoorlijk bezig.
Nou moet ik zeggen dat ik wat bezeten lijk te raken.
Afgelopen week gemiddeld 3 uur geslapen omdat ik niet kon stoppen om vervolgens verrot naar mijn werk te gaan.
Denk daar alleen maar aan de tijd en ik weer thuis aan de slag kan.
Heb zelfs smoezen verzonnen om niet mee ergens naartoe te gaan want stel je voor..
Mijn regelmatige schema mbt eten, boodschappen doen, huishouden is totaal door de war.
Als ik begin dan raak in in een trance lijkt wel en ga net zolang door tot ik vind dat t goed is.
Heb zoveel ideeën en wil allerlei spul uit proberen.
Nu ben ik dus kapot en heb morgen een afspraak waar ik fris voor de dag moet komen.
Moet echt ff dimmen.
Iemand ook bezeten van zijn hobby?
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 16:05
0.28% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 17:18
dinsdag 12 februari 2019 om 17:35
Er schijnt een correlatie te bestaan tussen hoogbegaafdheid en slapeloosheid.
http://www.brightlights.nl/1647/magazin ... egaafdheid
Het zal me niks verbazen.
Veel smoezen kunnen verzinnen duidt ook op creativiteit.
https://marketingbeweegt.nl/project-omc ... ativiteit/
Creativiteit is verdomd handig…
http://www.brightlights.nl/1647/magazin ... egaafdheid
Het zal me niks verbazen.
Veel smoezen kunnen verzinnen duidt ook op creativiteit.
https://marketingbeweegt.nl/project-omc ... ativiteit/
Creativiteit is verdomd handig…
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 18:19
43.50% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 21:36
Haha; het gaat over POTTENBAKKEN! Tja; dat IS ook het leukste wat er is. Ik heb thuis een draaischijf maar geen aansluiting in de schuur voor een ouwe 2e hands oven (die daar al 2 jaar op staat te wachten), dus in de praktijk werk ik nu in een gedeeld atelier waar die voorzieningen wel zijn. Dat helpt wel tegen te lang doorgaan; ik moet er 25 min voor met de auto en 'savonds zijn er cursussen waardoor ik het te druk vindt om te werken. Ongebakken spul is echt niet te vervoeren (ik draai super dun), dus kan ik thuis niet veel doen; hier moet ik het dus loslaten, al kijk ik 'Savonds soms wel filmpjes, verzamel pinterest afbeeldingen van inspirerende voorbeelden en ik maak met hout, zakmessen en schuurpapier eigen tools (spatels en lomers enzo).
Met heel veel moeite heb ik de afgelopen 2 maanden 3x per week een flink dagdeel gewerkt; het leven daaromheen wordt wel erg krap. Dus vanaf maart heb ik mijn abonnement weer teruggeschroefd naar 1 dagdeel per week; dan is er weer wat in te halen in het huishouden en aan de opvoeding van onze puberhond. Pottenbakken is gewoon echt super leuk en het is zo verrot moeilijk dat er wel een leven lang uitdaging in zit. Je hebt gewoon de goede hobby gekozen..
Met heel veel moeite heb ik de afgelopen 2 maanden 3x per week een flink dagdeel gewerkt; het leven daaromheen wordt wel erg krap. Dus vanaf maart heb ik mijn abonnement weer teruggeschroefd naar 1 dagdeel per week; dan is er weer wat in te halen in het huishouden en aan de opvoeding van onze puberhond. Pottenbakken is gewoon echt super leuk en het is zo verrot moeilijk dat er wel een leven lang uitdaging in zit. Je hebt gewoon de goede hobby gekozen..
woensdag 13 februari 2019 om 13:37
Ik heb het wel eens als er een nieuwe game uit komt en je bijv. net een nieuw werelddeel hebt vrij gespeelt. Dan wil je ook maar blijven spelen. Is het ook wel eens ochtend geworden terwijl ik eigenlijk beter wat uurtjes had kunnen slapen.
Of bij een nieuwe liefde, de hele nacht sexen en kletsen, terwijl je weet dat morgen vroeg de wekker weer vroeg gaat, maar je écht nog niet kan slapen.
Maar dat gaat na een tijdje wel weer over, doe je weer normaal, kom je weer in je ritme. Ik zou me er niet druk over maken, tenzij het echt effect heeft op je leven en je functioneren. Verder zou ik zeggen, geniet er van.
Of bij een nieuwe liefde, de hele nacht sexen en kletsen, terwijl je weet dat morgen vroeg de wekker weer vroeg gaat, maar je écht nog niet kan slapen.
Maar dat gaat na een tijdje wel weer over, doe je weer normaal, kom je weer in je ritme. Ik zou me er niet druk over maken, tenzij het echt effect heeft op je leven en je functioneren. Verder zou ik zeggen, geniet er van.