Hooggevoelig?

22-02-2019 23:12 22 berichten
Sinds klein af aan word ik al zenuwachtig bij het woord verjaardag, ik word dan helemaal gespannen en verdrietig/paniekerig. Nu heb ik een vriend gekregen en heeft een grote familie en dus vaak verjaardagen en verplichtingen.. zon hekel aan😅 hij weet nu wel dat ik er mee zit en niet te lang wil gaan maar zijn familie woont niet dichtbij en zijn broertje rijd dus altijd Met ons mee ivm de kosten.. zijn broertje wil perse altijd lang blijven terwijl wij het al gezien hebben , als we er iets van zeggen trekt hij er zich niks van aan en mijn vriend durft de waarheid niet te zeggen. Maar goed even terugkomend op die verjaardagen, als we thuis zijn ben ik kapot, gesloopt en ga janken alsof alles eruit moet . Herkent iemand dit ? En ik zit al weken van te voren mezelf druk te maken hierover en het moment zelf space ik hem, Mijn vriend zegt dat niks verplicht is voor mij maar ik kan toch niet nooit meegaan ? Wat denken jullie?
Ik denk dat het triest gesteld is met de jeugdzorg.

On topic: stoppen met drukmaken en jeZelf over de zeik te werken.
Alle reacties Link kopieren
wow, dat lijken me heftige verjaardagsfeesten als je er van moet huilen.

beter dan een saaie zit.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hierover ook meeschrijven op het introvertentopic.

In je post merk ik een hele grote gespannenheid, angst.
Waar ben je bang voor?
Is het de drukte, is het het gevoel om beoordeeld te worden en dat je vriend dan op jou afknapt? Krijg je negatieve gedachten over jezelf dat je niet goed genoeg zou zijn?
Vier je je eigen verjaardag wel?
Hoe zit het bij je eigen vrienden en familie? Ook deze stress?
anoniem_352342 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 23:19
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Plan daarna een dag vrij als het lukt om bij te komen, geeft tijdens het feest misschien ook al meer rust als je dat weet.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het uitstellen tot je vriend eraan gewend is dat je niet meegaat en het dan voor jou heel erg aantrekkelijk gaat maken om je mee te krijgen, bijvoorbeeld voor alleen een halfuurtje, en zich minder aantrekt van zijn broertje.

Overigens zou ik onderzoeken waarom je het daar zo slecht uithoudt. Ben je zo bang ergens voor, heb je angst ergens in te falen e.d. Later zal je ook wel je verplichtingen hebben en lukt het niet altijd om er nee tegen te zeggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, je mag best weigeren om naar een verjaardag te gaan.

Misschien vinden sommige familieleden het fijn als je ze een andere keer opzoekt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Een*Nieuwe*Lente schreef:
22-02-2019 23:18
Je kunt hierover ook meeschrijven op het introvertentopic.

In je post merk ik een hele grote gespannenheid, angst.
Waar ben je bang voor?
Is het de drukte, is het het gevoel om beoordeeld te worden en dat je vriend dan op jou afknapt? Krijg je negatieve gedachten over jezelf dat je niet goed genoeg zou zijn?
Vier je je eigen verjaardag wel?
Hoe zit het bij je eigen vrienden en familie? Ook deze stress?
Ik ben erg onzeker en de drukte maakt me gespannen. Ben idd bang dat hij op me geknapt, Mijn eigen verjaardag vier ik wel maar wat beknopt zegmaar en bij mijn familie totaal geen last van
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit met hooggevoeligheid te maken?

Men negeert jouw grenzen en je laat het gebeuren.

Wat denk jijzelf dat de oplossing is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet gaan een optie?
viva-amber schreef:
22-02-2019 23:28
Wat heeft dit met hooggevoeligheid te maken?

Men negeert jouw grenzen en je laat het gebeuren.

Wat denk jijzelf dat de oplossing is?
Ik word ongemakkelijk van veel mensen en het is zo vermoeiend ben gewoon doodop en net ervoor krijg ik paniekaanvallen
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Starlight19 schreef:
22-02-2019 23:33
Ik word ongemakkelijk van veel mensen en het is zo vermoeiend ben gewoon doodop en net ervoor krijg ik paniekaanvallen
Ja dat is het probleem inderdaad. Wat denk jij dat de oplossing is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
minnimouse schreef:
22-02-2019 23:36
Hoe oud ben je?
22
Alle reacties Link kopieren
-
minnimouse wijzigde dit bericht op 23-02-2019 00:52
99.42% gewijzigd
Kunnen jullie echt niet met zijn tweeën reizen? Dan ben je niet zo afhankelijk. Wel heel vervelend! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Zou het helpen als je tussendoor in je eentje buiten een rondje gaat lopen ? Even tot jezelf komen.
Dat doe ik weleens als ik ergens ben waar het me teveel wordt. Meestal vindt men het ook helemaal niet zo vreemd, er zijn meer mensen die er last van hebben. En als mensen het vreemd vinden, wat dan nog :)
nounou
Een*Nieuwe*Lente schreef:
22-02-2019 23:18
Je kunt hierover ook meeschrijven op het introvertentopic.

In je post merk ik een hele grote gespannenheid, angst.
Dat schrijft ze dan ook letterlijk hè?
Alle reacties Link kopieren
Starlight19 schreef:
22-02-2019 23:33
Ik word ongemakkelijk van veel mensen en het is zo vermoeiend ben gewoon doodop en net ervoor krijg ik paniekaanvallen
Dat ongemakkelijke herken ik wel als HSP maar specifiek voor verjaardagen, niet echt. Paniek aanvallen ook niet, en heeft volgens mij ook niks met hooggevoeligheid te maken. Denk dat je moet uitzoeken WAT je zo vervelend vind aan de drukte. Want blijkbaar is het niet drukte an sich, anders had je er met je eigen familie misschien ook last van.

Daarnaast, je hoeft toch niet met elke verjaardag mee idd, maak het jezelf niet te moeilijk, en probeer je rust te houden als je wel mee gaat. Soms helpt het al om even de kopjes op te ruimen en jezelf uit de drukte te halen. Als je HSP bent moet je daar mee leren omgaan, maar zie hierin niet echt het verband. Meer onzekerheid.
Succes, vooral doen wat goed voelt, en blijf praten met je vriend :)
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
23-02-2019 00:32
Dat schrijft ze dan ook letterlijk hè?
Zag het inderdaad. Fijn dat je me erop wijst ;-)
Dan heb je ook kunnen zien dat de vragen die ik er na stelde wel de rake vragen waren voor to ;-)

Wat voegt deze post van jou toe???
Een*Nieuwe*Lente schreef:
23-02-2019 01:00
Zag het inderdaad. Fijn dat je me erop wijst ;-)
Dan heb je ook kunnen zien dat de vragen die ik er na stelde wel de rake vragen waren voor to ;-)

Wat voegt deze post van jou toe???
Verveelde zich zeker... Voegde idd niks toe...
Alle reacties Link kopieren
Zijn broertje rijdt mee vanwege de kosten, maar vervolgens beslist hij wanneer jullie weg gaan? Bijzonder. Ook van jouw vriend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven