mainstream. wat je in de krant leest of op tv ziet is waar?

25-02-2019 10:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Lastig onderwerp. Zoveel mensen zoveel meningen. Maar ik weet het niet meer.

Wat moet je nou geloven? Ga je uit van wat iedereen doet en wat dus als normaal word gezien of onderzoek je zelf dingen.
en vooral wat is nu waar? en waar doe je goed aan.

Ik vind het steeds lastiger worden.

Zaken zoals 911 was an insiside job om een inval te kunnen rechtvaardigen of .....

Inenten is goed en zorgt voor het uitroeien en ziekte....
of spuiten we onze kids zooi in om de farma te spekken ( veel gelezen over autisme /adhd door enten .
De enige info die je eigenlijk kan vinden is van het RIVM ( lekker onafhankelijk ) of van vaccin vrij! die zijn duidelijk tegen.

Heeft de politiek het beste met ons voor of worden onze verschillen juist zo benadrukt om chaos te creeren in de vorm van rijk/ arm/ geloof, huidskleur ed, inplaats ons samen te brengen. Want als je chaos creëert krijg je mensen wel waar je ze wil hebben. In de vorm van een stukje privacy inleveren om je veiligheid te waarborgen? de griepprik halen voor je gezondheid ……

wetenschappelijk bewezen?

Heb van de parfumerie begrepen dat dermatologisch getest totaal niks zegt. Alleen dat t getest is. Maar dat acht van de 10 proefpersonen er vlekken van kreeg wordt niet vermeld. Het is immers getest. Ik stond met mn bek vol tanden.

Cannabis is slecht? of is het geneeskrachtig? ( de farma zit daar echt niet op te wachten toch? daar gaat je omzet.....

Zal ik weer gaan stemmen zoals altijd? Om vervolgens zoals de rest van nederland weer te gaan klagen dat er niks terecht komt van alles wat is beloofd.
Heeft het uberhaubt zin?

Het lijkt wel of het mijn omgeving totaal niet bezig is met dit soort dingen

Als ik in mijn omgeving kijk zijn de contrasten tussen rijk en arm enorm groot.
De rij van de voedselbank gaat nog steeds de hoek om en de buren kunnen drie keer per jaar op vakantie.

Er is genoeg voor iedereen maar niet voor ieders hebzucht.....

Klimaatverandering ? Nederland is zn klein deel van de wereld... te verwaarlozen. Wat dachten ze van bijvoorbeeld China of Rusland? Net of wij als klein kikkerlandje invloed hadden.


Als je over deze dingen nadenkt wordt je voor gek veklaard. Zelf denken mag dus niet.

Ik ben echt niet iemand met een alu hoedje hoor! Worden we met zn alle voor de gek gehouden?

Ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die het af en toe ff niet meer weten.....
blijf altijd vriendelijk!
Gewoon 1+1 bij elkaar op blijven tellen, heel nuchter, dan is er niets aan de hand.
Wat ook wel wil helpen is naar het verleden te kijken en dat doortrekken naar het hier en nu. Ook dat wil wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat is waar. Wat nu goed is, blijkt over een paar jaar weer slecht te zijn.
Het beste is je gezonde verstand te gebruiken en af en toe kritisch te zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Van veel dingen zal je nooit helemaal de waarheid achterhalen. Ik zoek dingen uit en ga op mijn gevoel af. Het is jouw waarheid die klopt.
Veel kinderziekten waren in in dit land uitgestorven, maar door de vele nieuwkomers hebben ze weer hun entree gedaan en worden kinderen, die niet zijn inge-ent weer ziek, dus voor zover of vaccinaties goed werken.
Ik doe niet aan complottheorieën. Dat wil zeggen, 'DE overheid' of 'DE politiek' zie ik niet als één sinistere organisatie vol willoze poppetjes die allemaal hetzelfde denken en erop uit zijn om het volk een hak te zetten. Of weet ik veel hoe zo'n complotdenker het voor zich ziet.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt niet verkeerd om soms eens over de dingen na te denken en niet alles klakkeloos voor waarheid aan te nemen.

Ik denk over heel veel van de dingen die jij noemt na, maar kan daarin ook relativeren en bekijk de dingen zo hoe ik er aansluiting in vind. Datzelfde met stemmen. Ik ben van mening dat iedereen moet stemmen of je anders geen spreekrecht moet eisen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
25-02-2019 10:48
Het is echt niet verkeerd om soms eens over de dingen na te denken en niet alles klakkeloos voor waarheid aan te nemen.

Ik denk over heel veel van de dingen die jij noemt na, maar kan daarin ook relativeren en bekijk de dingen zo hoe ik er aansluiting in vind. Datzelfde met stemmen. Ik ben van mening dat iedereen moet stemmen of je anders geen spreekrecht moet eisen.
Precies! ik ga ook altijd heel trouw stemmen juist voor het spreekrecht. Maar in al die jaren dat ik gestemd heb op de partij waar ik het meeste mee heb qua standpunten komt na de stemming weinig van terecht. Het begint te lijken op een schijndemocratie.
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
De kans dat we met zijn allen in deze tijd voor de gek worden gehouden is nihil.

Als vaccinaties werkelijk zo slecht zouden zijn dan zou dat betekenen dat sinds ik geboren ben, 40 jaar geleden, 6 miljoen mensen die ingeënt zijn ernstige schade zouden hebben opgelopen. Dat is niet het geval. Wat wel het geval is, is dat de kinderziektes zo goed als uitgeroeid waren, maar dat we dat nu keurig aan het terugdraaien zijn door massa hysterie.

Amerika heeft echt geen doden nodig om een land aan te vallen. Daar verzinnen ze wel wat anders voor. Spionage, olie, democratie. Noem maar op.

Zo valt op alles wat je noem wel een tegenargument te geven.

Ik zou niet alles geloven wat er op fb staat en je bronnen filteren.
Gebruik je gezonde verstand bij de afwegingen.
Alle reacties Link kopieren
dapperedodo84 schreef:
25-02-2019 10:58
Precies! ik ga ook altijd heel trouw stemmen juist voor het spreekrecht. Maar in al die jaren dat ik gestemd heb op de partij waar ik het meeste mee heb qua standpunten komt na de stemming weinig van terecht. Het begint te lijken op een schijndemocratie.
Nee, democratie houdt in dat alle stemmen gelden. Dat betekent dan dus dat doordat de meningen zo verdeeld zijn en wij zoveel politieke partijen hebben ze moeten samenwerken met partijen die andere visie hebben dan de partij waarop je stemt. Daardoor zullen er consessies gedaan moeten worden op de partijpunten. Als de partij waarop je stemt de grootste wordt met meer dan 75 zetels. Dan zou je gelijk krijgen als ze dan hun standpunten niet na zouden komen, maar nu dus niet.
Sommige dingen zijn nauwelijks zelf te onderzoeken, zoals vaccinaties, daarom deze link: https://medium.com/@visualvaccines/pare ... badf0dca43 en dit filmpje: https://youtu.be/tL-zwrxVcHw
Alle reacties Link kopieren
dapperedodo84 schreef:
25-02-2019 10:58
Precies! ik ga ook altijd heel trouw stemmen juist voor het spreekrecht. Maar in al die jaren dat ik gestemd heb op de partij waar ik het meeste mee heb qua standpunten komt na de stemming weinig van terecht. Het begint te lijken op een schijndemocratie.
Verstandig is dan ook om naast het verkiezingsprogramma ook eens te kijken naar wat ze nu daadwerkelijk stemmen bij moties in de tweede kamer en dat kan soms iets heel anders zijn dan wat in het verkiezingsprogramma staat.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er is heel veel waar ik nauwelijks tot geen kennis over heb, en nog veel meer waar ik geen verstand van heb. Wat waar is op die terreinen weet ik dus niet, maar het maakt ook niet uit, aangezien ik daarover geen beslissingen neem.

Het beperkte gebied waar ik wel enige kennis of deskundigheid over heb, leert me dat noch de reguliere pers, noch de internetgekkies, erg goed snappen wat ze zelf roepen.

Door te stemmen krijg je overigens geen spreekrecht, maar delegeer je jouw spreekrecht aan iemand anders.

In de praktijk doet het er opvallend weinig toe. Als je je graag bezig houdt met zinloze discussies over zinloze onderwerpen, of je maakt je graag druk over zaken die je leven niet raken, dan moet je dat vooral doen. Doe je dat niet, maakt dat geen enkel verschil.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
25-02-2019 10:46
Ik doe niet aan complottheorieën. Dat wil zeggen, 'DE overheid' of 'DE politiek' zie ik niet als één sinistere organisatie vol willoze poppetjes die allemaal hetzelfde denken en erop uit zijn om het volk een hak te zetten. Of weet ik veel hoe zo'n complotdenker het voor zich ziet.

Eigenlijk dit. We hebben allemaal een eigen agenda, maar ik weiger om een bepaalde groep klakkeloos weg te zetten als helemaal hetzelfde of iets dergelijks. Dat laat dan zien dat iemand weinig verstand heeft van nuancering.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Stemmen zou ik altijd doen, op degene die het minst slecht lijkt....
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
25-02-2019 11:14

Door te stemmen krijg je overigens geen spreekrecht, maar delegeer je jouw spreekrecht aan iemand anders.
Eens, maar als je niet stemt is je beurt om keihard te roepen dat alles anders moet ook vergeven.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
25-02-2019 21:48
Eens, maar als je niet stemt is je beurt om keihard te roepen dat alles anders moet ook vergeven.
Welnee, ieder mens heeft het onvervreemdbaar recht zich te uiten. Geen politiek systeem kan dat recht afnemen. Dat wat wij democratie noemen is slechts een variant van de slavernij van het individu. Wie zijn stem geeft aan een ander, rest slechts zwijgen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Castor1975 schreef:
25-02-2019 21:41
Stemmen zou ik altijd doen, op degene die het minst slecht lijkt....
Dat is precies waarom Trump aan de macht is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
25-02-2019 22:14
Dat is precies waarom Trump aan de macht is gekomen.
Idd!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven