Help!!! Mijn hondje heeft weer vlooien..

27-02-2019 23:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij alsjeblieft helpen !!
Ik heb een maltezer leeuwtje een teefje thuis van 5 jaar oud. Elk jaar krijgt dat arme beestje last van vlooien. Alleen in oktober, november, december en januari heeft ze er niet last van dan gaan ze weg!
Wij hebben alles geprobeert alle producten gebruikt van duure vlooien shampoo tot tabletjes. Alles wat je maar kunt kopen tegen vlooien in de dieren winkel maar helaas niks helpt... in de zomer word het erger dan staat onze hele huis vol met vlooien over de vloer en slaapkamers. We weten echt niet meer wat we verder kunnen doen wij wassen onze hond dan ook elk maand omdat ze dan behoorlijk erg stinkt. Heeft iemand nog verder andere tips wat je thuis kunt doen of watdan ook? Ik weet het echt niet meer.....
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de dierenarts er van?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Heb je zo'n pipet wat je tussen de schouderbladen/nek leeg moet knijpen al gebruikt van bv frontline?
Mijn honden krijgen dit 3, 4 x per jaar op die plek, nooit vlooien.
Wij gebruiken adventix. Je moet het wel ook preventief gebruiken. En je huis vlooivrij maken.
Alle reacties Link kopieren
95% van de vlooien zit in je woonomgeving en niet op je hond, dus als je de leefomgeving (en andere huisdieren) niet meeneemt in de behandeling zul je niet van de vlooien verlost raken.
Daarnaast zou je even met je dierenarts kunnen overleggen wat je verkeerd doet. Want als je hondje zo vaak vlooien heeft doe je misschien iets niet goed met het bestrijden daarvan. Misschien gebruik je de verkeerde producten en/of dien je deze niet frequent genoeg toe? Je dierenarts(assistente) is op de hoogte van de laatste middelen en kan je hierin het beste adviseren.
Alle reacties Link kopieren
snowdogs schreef:
28-02-2019 04:35
95% van de vlooien zit in je woonomgeving en niet op je hond, dus als je de leefomgeving (en andere huisdieren) niet meeneemt in de behandeling zul je niet van de vlooien verlost raken.
Daarnaast zou je even met je dierenarts kunnen overleggen wat je verkeerd doet. Want als je hondje zo vaak vlooien heeft doe je misschien iets niet goed met het bestrijden daarvan. Misschien gebruik je de verkeerde producten en/of dien je deze niet frequent genoeg toe? Je dierenarts(assistente) is op de hoogte van de laatste middelen en kan je hierin het beste adviseren. In de dierenspeciaalzaak verkopen ze niet de nieuwste middelen (deze worden eerst een paar jaar uitsluitend door de dierenarts voorgeschreven en komen dan pas in de dierenspeciaalzaak) en is de kennis dus ook niet altijd up to date.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond was ook zo vlo gevoelig had alles al geprobeerd tig verschillende merken pipetjes en tabletjes tot ik op advies van de trimster enkele jaren geleden de vlooienband van Seresto gekocht heb deze werkt ongeveer 7/8 maanden ik koop er 2 per jaar zijn rond de 25/30 euro maar ze heeft sindsdien nooit meer last gehad.

Voor de kat haal ik bij de dierenarts pipetjes hij is veel buiten en die band laat wel los dus geen verstikkingsgevaar, maar 25 euro vind ik wel veel om bij verlies te moeten vervangen, en hij reageert goed op de pipetjes.

En de omgeving goed schoonmaken, de Seresta heeft ook 4 weken omgeving werking, dus overal waar de hond ligt is dan ook "beschermd" Maar goed dekens en kussens gaan hier elke week sws de was in waar de hond/kat op ligt.
Elke dag half teentje knoflook door t eten doen. Mijn hond heeft sindsdien nooit meer vlooien gehad
Wel eens gehoord van vergiftiging? Als je je hond maar genoeg knoflook geeft, heb je daar een praktijkvoorbeeld van.

De cruciale term in dit verhaal: dierenwinkel. Ga eens naar de dierenarts, die heeft middelen die wel werken. Daarnaast inderdaad het huis heel goed schoonmaken en de neten bestrijden die in kieren, gaten en het tapijt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Geen vlooienband; dan krijgt de hond een ‘wolk’ van die chemische troep om zich heen die iedereen inademt.
Spullen bij de dierenarts kopen, die middelen zijn nieuwer, waardoor er nog geen resistentie is. De dierenarts-assistente kan je goed voorlichten welke producten je het beste voor hond en huis kunt gebruiken. En goed ontwormen.
Vlooienband kun je wel goed gebruiken voor in de stofzuiger!
Izzy_ schreef:
28-02-2019 06:51
Wel eens gehoord van vergiftiging? Als je je hond maar genoeg knoflook geeft, heb je daar een praktijkvoorbeeld van.

De cruciale term in dit verhaal: dierenwinkel. Ga eens naar de dierenarts, die heeft middelen die wel werken. Daarnaast inderdaad het huis heel goed schoonmaken en de neten bestrijden die in kieren, gaten en het tapijt zitten.
Hij leeft ondertussen toch al 12 jaar Dus die vergiftiging valt wel mee.
Vaak genoeg werken huis tuin en keuken middeltjes beter als als dat dure spul
Ik heb al mijn hele leven honden en ze zijn nog nooit dood gegaan door knoflook
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eens een vlooienplaag gehad die veroorzaakt bleek te worden door een dode duif in de dakgoot. Er is toen een bestrijder in huis gekomen die alle kamers heeft behandeld, ik zou eens contact opnemen met zo iemand.
Alle reacties Link kopieren
Huis aanpakken : vlooien zitten in de kieren , plinten etc.
.....
Dierenarts vragen om injecties. Die zijn er gewoon.

En dan je hele huis sprayen. Alles van de muren en overal sprayen. Kieren, bank, zit plekjes, plinten, hoeken, kasten. Alles.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag stofzuigen, ook op plekken waar je niet loopt. En je hond 2x per dag kammen. Zodra je ziet krabben pak je de kam er ff bij. Ben je er zo vanaf.
Maar ik denk dat je ook even na moet gaan wáár het beest ze oploopt als het zo erg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven