Niet verliefd op een huis

18-03-2019 21:15 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet iemand raad. Mijn man en ik willen een groter huis kopen. We hebben nu 1 kind en 1 is onderweg. Op dit moment is ons huis te klein en moeten we verbouwen. We willen daarom verhuizen. We hebben interesse in een huis maar ik heb niet het ‘verliefde gevoel’. Verstandig gezien is het wel een goede keuze. Grote tuin, garage, grote slaapkamers en een goede buurt. We willen graag in die buurt wonen. In die buurt staan nu verder geen huizen te koop.

Mijn man vond dat het huis een ‘centerparcs’ uitstraling had. Niet echt een mooi, oud aanzicht. Ook mijn moeder en zus vinden het huis niet mooi. Ik twijfel heel erg. Moeten we wel of niet wachten totdat er iets beters voorbij komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf echt niet doen als ik het niet mooi vind of geen uitstraling vind hebben. Maar sommige mensen maakt het niet uit. Je zult zelf moeten bepalen hoe belangrijk je het vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als dit niet het huis is, waarvan je denkt 'Yes, yippie, dit is 'm', moet je wachten op iets beters...
Alle reacties Link kopieren
Het is geen bloempot of zo dus ik zou dan wachten , je zit er wel een tijdje aan vast ;-)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Je omschrijft het inderdaad niet echt super aantrekkelijk :) tsja, wat is niet mooi? Dat gevoel kan natuurlijk ook nog wel komen als je er een tijdje zit en het jullie plekje geworden is. Als je graag in die buurt wilt wonen en het huis verder op zich goed is (als in goed onderhouden en groot genoeg etc) is het denk ik best het overwegen waard. Zeker als er verder niks te koop staat, dan is het misschien ook een kwestie van (gevoelsmatig) accepteren dat dit huis nu de enige optie is.
daddy_gijs schreef:
18-03-2019 21:56
Ja, als dit niet het huis is, waarvan je denkt 'Yes, yippie, dit is 'm', moet je wachten op iets beters...
Alle reacties Link kopieren
Liefde maakte in ons geval een beetje blind. Achteraf mis ik wel dat we geen oprit hebben bijvoorbeeld en we hadden ook best wel wat meer slaapkamers gewild. Ik geloof meer in home is where my heart is, d.w.z. een huis wordt vanzelf een thuis.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Een centerparkshuis bedoel je dan van die grijze blokken bouw?
Dat zou je natuurlijk kunnen laten stuken dan ziet het er misschien heel anders uit.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet grijs. De steen gaat nog wel. Het is meer de vorm. Grote ronde serre. Jammer dat ik geen foto kan plaatsen.

Ik houd zelf van oude huizen. Maar je kan ook niet alles hebben.

Bedankt voor jullie reacties. Het helpt mij om dingen op een rijtje te zetten. Soms moeilijk als je met je verstand en gevoel niet op 1 lijn zit.

Zaterdag weer een bezichtiging en dan maken we de beslissing.
Alle reacties Link kopieren
De voordelen die je noemt, zouden voor mij zwaarder wegen dan de uitstraling van het huis. De buitenkant kun je ook nog wel veranderen, de locatie niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit een huis kopen waarbij ik niet direct een goed gevoel heb. En dan heb ik het niet over ‘verliefd’, maar over direct al kunnen zien dat dit je thuis kan worden.

Spijt hebben van de verkeerde hoekbank kan nog, spijt van een verkeerd huis is wat ingrijpender.
Ik denk niet dat je persé verliefd moet zijn op een huis, maar het moet wel goed voelen.
Ik vind je erg negatief dus ik zou verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Grote ronde serre vind ik trouwens best ❤️

Tenzij het pal op het zuiden is.
Alle reacties Link kopieren
Op ons huis was ik ook niet meteen verliefd - ik houd van oud en dit is nieuwbouw, maar ik vond het ook zeker geen lelijk huis. Gewoon een prima huis.

Als je het huis echt lelijk vindt, zou ik het niet doen. Daar blijf je je aan ergeren. Als je het huis ‘gewoon prima’ vindt, zou ik de voordelen boven dat nadeel verkiezen. Je woont er vooral binnenin en dan zie je de mindere buitenkant toch niet ;)
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
18-03-2019 22:00
Een centerparkshuis bedoel je dan van die grijze blokken bouw?
Dat zou je natuurlijk kunnen laten stuken dan ziet het er misschien heel anders uit.
Off topic. Maar Ally herinner ik me goed dat jullie een tijd geleden wegens omstandigheden gingen verhuizen naar een heel ander soort woning? Hoe bevalt het?

On topic: TO ik woon in een flat. Toen wij hier kwamen kijken ging ik zowat over mijn nek van de inrichting, behangetjes, opdekdeurtjes e.d. Maar de buurt was fijn met alles wat we nodig hebben. We hebben gekocht en in eerste instantie de muren gewit en de vloer eruit gehaald (er lag tapijt). Toen hebben we er drie jaar gewoond en gevoeld wat we fijn en niet fijn vonden. Uiteindelijk hebben we een mega verbouwing gedaan. Helemaal naar onze levenswijze en wensen. En nu woon ik in een topflat op een locatie die nog steeds fijner wordt. Hoe het er uitziet kan je aanpassen. Op jouw tempo. Omgeving, oppervlakte en mogelijkheid tot.... primeert.
oudblond wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:32
45.93% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Niet doen, anders krijg je spijt. Ik kon kiezen tussen een verstandige jaren 70 woning, zielloos hok, of een ouder huis met geweldige lichtinval waar wat werk aan nodig was. Gekozen voor de laatste en ik geniet nog steeds van de lichtinval, en neem de klussen die nooit af gaan komen voor lief.
Alle reacties Link kopieren
Verliefd worden op je huis is een mooie bonus. Persoonlijk vindt ik andere zaken belangrijker
- locatie
- inhoud, m2
- wel/geen tijd
- staat van electra, cv, leidingen, etc
- locatie
- prijs
- wel/niet verbouwen
- onderhoud.

Ken je het programma "kopen zonder kijken", daar zie je heel goed hoe je je eigen stempel op een huis kunt drukken.

Blijf verder vooral realistisch. Wat is de kans dat er voor het zelfde geld een mooi oud huis beschikbaar komt op de juiste locatie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
18-03-2019 22:27
Off topic. Maar Ally herinner ik me goed dat jullie een tijd geleden wegens omstandigheden gingen verhuizen naar een heel ander soort woning? Hoe bevalt het?

De oplevering heeft vertraging opgelopen dus we wonen er nog niet jammer genoeg.
Maar we hebben er heel veel zin in.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-03-2019 22:32
Niet doen, anders krijg je spijt. Ik kon kiezen tussen een verstandige jaren 70 woning, zielloos hok, of een ouder huis met geweldige lichtinval waar wat werk aan nodig was. Gekozen voor de laatste en ik geniet nog steeds van de lichtinval, en neem de klussen die nooit af gaan komen voor lief.
Ik begrijp wat je zegt. Maar ons huis leek dus ook een zielloos hok. Echt niet dat het dat nog is. Wij kozen voor beetje aanpassen, ervaren wat de potentie echt is en 1 keer goed aanpakken. Mede omwille van fysieke problemen.
Voorheen woonden we in een 'herenhuis' uit 1850 met dubbele voordeur en 3 verdiepingen. Daar werd ik slaaf van mijn huis. Het onderhoud, de herstellingen, het geld dat dat kostte woog niet meer op tegen het woongenot dat ik er had.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ja dat programma ken ik! Zou ik zelf niet aandurven.

Ik vind de kans dat er een oud huis vrijkomt moeilijk in te schatten in deze tijd. Vorig jaar hebben we een bod gedaan op een oud huis in die buurt. We werden toen 20.000 euro overboden. En daar moest ook nog alles aan gedaan worden. Het is een populaire wijk en ze vragen steeds meer voor oude huizen.
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
18-03-2019 22:36
De oplevering heeft vertraging opgelopen dus we wonen er nog niet jammer genoeg.
Maar we hebben er heel veel zin in.
Ahhh! Zullen jullie nu ook wel echt aan toe zijn omwille van jullie omstandigheden. Hoop echt zo dat jullie meteen 'landen' en dat het goed en fijn gaat voelen :hug: :heart:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Neem je bij de volgende bezichtiging je kinderen mee? Wie weet zie je het dan wat meer voor je en komt dat gevoel ook.

Persoonlijk heb ik ook niet echt gevoel bij een huis, maar ik ben dan ook wat zakelijker op dat vlak blijkbaar. De omgeving vind ik wel heel mooi van het huis wat vriend en ik gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
18-03-2019 22:41
Ahhh! Zullen jullie nu ook wel echt aan toe zijn omwille van jullie omstandigheden. Hoop echt zo dat jullie meteen 'landen' en dat het goed en fijn gaat voelen :hug: :heart:
Lief, dank je wel. Gaat helemaal goed komen het is een fantastische locatie en een prachtig huis.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is pas 1. Dus die nemen we niet mee! Wel een goede tip voor als ze iets ouder was geweest :-D
Alle reacties Link kopieren
In en aan een huis is veel aan te passen en naar je smaak te maken. Aan locatie en omgeving kun je minder doen. En bij CenterParcs denk ik aan vakantie dat lijkt mij best een relaxed gevoel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven