Huh?

18-03-2019 22:45 32 berichten
Hè wat gek... Net gereageerd op een topic van iemand met bewust geen kinderen, maar wél katten. Ineens hele topic weg...
Voor jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad.
Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even in het mod topic kijken en je weet het:
ModeratorViva schreef:
18-03-2019 22:36
Het topic "'Al mijn vriendinnen hebben kinderen en ik bewust niet"" is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Alle reacties Link kopieren
Is weggehaald vanwege trollen, las ik net op de moderatortopic.
.
Sorry... waarschijnlijk ben ik superdom om mijn volgende vraag maar ik zit nog niet zo lang op dit forum... maar wat is dat, 'trollen'?
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
18-03-2019 22:48
Sorry... waarschijnlijk ben ik superdom om mijn volgende vraag maar ik zit nog niet zo lang op dit forum... maar wat is dat, 'trollen'?
Een neptopic openen om reacties uit te lokken.
Of juist op een topic postings neerzetten om te jennen en te etteren.
...
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
18-03-2019 22:48
Sorry... waarschijnlijk ben ik superdom om mijn volgende vraag maar ik zit nog niet zo lang op dit forum... maar wat is dat, 'trollen'?
Trollen is een onwaar verhaal op het forum zetten met de bedoeling om de lezers en vooral de schrijvers lekker op te hitsen. Het is de bedoeling dat iedereen het gelooft en dat er in het verhaal wel een vreselijk zielig persoon voorkomt is een vast gegeven. De troller hitst de boel op door overdreven te reageren, of door maar op bepaalde reacties te reageren. Ze schijnen dat leuk te vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Rooss4.0 schreef:
18-03-2019 22:51
Een neptopic openen om reacties uit te lokken.
Of juist op een topic postings neerzetten om te jennen en te etteren.
Oooh okee. Dank je :lol: .. Er werd idd wel heel wat af-ge-etterd. Ik wilde net verder lezen na mijn reactie, en toen was 'ie weg :cry:
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
18-03-2019 22:48
Sorry... waarschijnlijk ben ik superdom om mijn volgende vraag maar ik zit nog niet zo lang op dit forum... maar wat is dat, 'trollen'?

Je zit zeker ook nog niet zo lang op internet? Hele gangbare term die al zeker 10-15 jaar bestaat, ook in andere talen, en niet alleen 'Viva Forum Jargon'
nlies schreef:
18-03-2019 22:54
Trollen is een onwaar verhaal op het forum zetten met de bedoeling om de lezers en vooral de schrijvers lekker op te hitsen. Het is de bedoeling dat iedereen het gelooft en dat er in het verhaal wel een vreselijk zielig persoon voorkomt is een vast gegeven. De troller hitst de boel op door overdreven te reageren, of door maar op bepaalde reacties te reageren. Ze schijnen dat leuk te vinden
Tja, dat zal dan wel een trol geweest zijn... voldoet pcies aan jouw omschrijving
Pergamon schreef:
18-03-2019 22:54
Je zit zeker ook nog niet zo lang op internet? Hele gangbare term die al zeker 10-15 jaar bestaat, ook in andere talen, en niet alleen 'Viva Forum Jargon'
Klopt hoor... Ik las altijd alleen mijn email en het NOS nieuws :huh:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll

Ook in reguliere media is dit toch een veelgebruikte term?

Trollen houden er vooral van om te sarren en discussies aan te zwengelen. Hoeft niet onwaar te zijn, maar wel zorgen dat de gemoederen op fora hoog oplopen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 23:03
30.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
18-03-2019 22:58
Klopt hoor... Ik las altijd alleen mijn email en het NOS nieuws :huh:

Welkom in 1998 dan maar. Nu snel een spoedcursus naar 2019 gaan doen hoor. Overigens wordt deze terminologie ook op NOS nieuws gebruikt, maar dat terzijde
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-03-2019 23:02
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll

Ook in reguliere media is dit toch een veelgebruikte term?

Trollen houden er vooral van om te sarren en discussies aan te zwengelen. Hoeft niet onwaar te zijn, maar wel zorgen dat de gemoederen op fora hoog oplopen.


Ja, al jaren. Het is nou niet bepaald de laatste puber slang waar alleen tiener wat van snappen.
Pergamon schreef:
18-03-2019 23:03
Welkom in 1998 dan maar. Nu snel een spoedcursus naar 2019 gaan doen hoor. Overigens wordt deze terminologie ook op NOS nieuws gebruikt, maar dat terzijde
Ik krijg hier dat beeld bij van die reclames waar iemand de muis letterlijk op de linkerbovenhoek van het scherm deed, of waar iemand op instructie van de navigatie zo de heg inreed. https://youtu.be/jsdzQY-k73E

Maar goed, een mens is nooit te oud om te leren.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
18-03-2019 23:03
Welkom in 1998 dan maar. Nu snel een spoedcursus naar 2019 gaan doen hoor. Overigens wordt deze terminologie ook op NOS nieuws gebruikt, maar dat terzijde
Kijk TO, dit lijkt nu op trollen.
Een beetje naar doen om het naar doen zeg maar.
...
Rooss4.0 schreef:
18-03-2019 23:14
Kijk TO, dit lijkt nu op trollen.
Een beetje naar doen om het naar doen zeg maar.
Niet dat het uitmaakt, maar ik zou die opmerking of überhaupt naar doen niet als trollen beschouwen. Er moet wel iets bij zitten dat de boel op scherp stelt en waarbij je bewust een gevoelige snaar probeert te raken om reactie uit te lokken. Gewoon een nare opmerking is geen trollen.

Dat gezegd hebbende, ik vond die opmerking helemaal niet naar, eerder een onschuldig grapje uit verbazing.
Rooss4.0 schreef:
18-03-2019 23:14
Kijk TO, dit lijkt nu op trollen.
Een beetje naar doen om het naar doen zeg maar.
Hahaha ja ik moest er ook aan denken. En omdat ik zelf geen trol ben, besloot ik om er dan ook maar niet op te reageren :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
18-03-2019 23:14
Kijk TO, dit lijkt nu op trollen.
Een beetje naar doen om het naar doen zeg maar.

Welnee, TO is zelf aan het trollen door te doen alsof haar neus bloed en ze nog nooit op internet is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-03-2019 23:18


Dat gezegd hebbende, ik vond die opmerking helemaal niet naar, eerder een onschuldig grapje uit verbazing.

Jij snapt ''m :)
Pergamon schreef:
18-03-2019 23:21
Welnee, TO is zelf aan het trollen door te doen alsof haar neus bloed en ze nog nooit op internet is geweest.
Shit :-x . Je hebt me door :lol:
Nee maar serieus, misschien oenig, maar ik heb ook nooit facebook gehad ofzo... Gewoon de interesse nooit gehad...
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
18-03-2019 23:23
Shit :-x . Je hebt me door :lol:
snelle leerling?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
18-03-2019 23:25
Nee maar serieus, misschien oenig, maar ik heb ook nooit facebook gehad ofzo... Gewoon de interesse nooit gehad...

Serieuze tip: dit is echt al 20 jaar een standaard term die regelmatig overal voorbij komt. Mijn vader van 72 kent het ook. Het heeft niet (alleen) met social media te maken. Je bent erg bleu op internetvlak, daar kan je zelf wat aan veranderen. Bijvoorbeeld door wat te gaan lezen over internetcultuur en het nieuws te volgen. Niet alleen voor de terminologie, maar ook voor je eigen veiligheid (privacy - en ja dat is veel belangrijker dan je nu misschien denkt)

Overige tip: niet in elke zin hoeven emoji's te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven