Buren en parkeren

01-06-2019 05:43 106 berichten
Goedemorgen allemaal,

Graag even jullie mening.

Laat ik vooropstellen dat wij over het algemeen goed contact hebben met onze buren. Weliswaar oppervlakkige begroetingen en praatjes over het weer, geen bijzonderheden dus.

Gisteren zaten man en ik in de tuin te bbqen met de kinderen. Op een gegeven moment roept de buurman vanuit hun tuin: Buurman! Zouden jullie de auto op een andere parkeerplek willen zetten? Jullie hebben immers 4 parkeerplekken voor de deur. Dit alles op een nogal geïrriteerde toon.

Waarop mijn man zegt: Voorlopig staat deze er prima. Ik roep er nog achteraan dat het openbare parkeerplekken zijn en dat iedereen overal mag parkeren.

Voor onze voordeur hebben we inderdaad parkeerplekken genoeg, maar aan de zijkant van de woning zijn er ook nog 4. Gisteren hadden we nogal veel spullen die we even naar binnen moesten dragen via de garage. Mijn man heeft de auto toen op een parkeerplaats gezet waar de buurman meestal parkeert. Totaal niet bij stilgestaan dat buren deze plek meestal gebruiken.

Aangezien buurman zo ergerlijk reageerde gingen bij man en mij de hakken ook gelijk in het zand en hebben we de auto gewoon laten staan.

Normaliter hebben we de auto altijd voor de deur staan. Een enkele keer dus dat deze op de (zelf toegeëigende) plek van de buren.

Waar maken ze zich druk over denk ik dan.

Graag wil ik van jullie weten of jullie bij principes zouden blijven, of de auto hadden verplaatst en het zijne er van zouden denken.

Kan heel slecht tegen zulke dingen. Zulke dingen laten me dan niet los, puur door de onredelijkheid van de buurman.

Wil de verstandhouding wel goed houden, maar dit is toch belachelijk niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Piekerien
Ja weet je, als de buurman nou heel blij word van die plek waarom zou je er dan geen rekening mee willen houden. Kleine moeite toch? Natuurlijk mag je er staan. Maar het hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is de toon die de muziek maakt.
Ik snap dat wanneer de buurman op een nare toon iets roept, je geïrriteerd raakt.
Jullie reactie was niet slim maar wel begrijpelijk, vanwege de toon van de buurman.

Wat ik me afvraag, kon de buurman zijn auto nu helemaal niet kwijt of scheelde het hem allen een paar meter lopen en gebeurt dat vaker??
Wil nog even toevoegen dat wij hele gemakkelijke mensen zijn. We maken ons niet zo gauw druk over futiliteiten.

Het ging ons inderdaad om de toon.

@Merel: Hij kon de auto gemakkelijk kwijt naast die van ons.

Het zijn ook gewone gezonde veertigers. Als hij het op een andere manier had gevraagd dan had ik de auto natuurlijk verplaatst. Zoals jij al zegt: Het is de toon die de muziek maakt.

Trek dit soort dingen zo slecht. Word er heel recalcitrant van, haha.

Vraag me nu wel af of ik dit nog eens aan moet kaarten...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hetzelfde reageren. Als buren zo graag een eigen plekje voor de auto willen hebben kopen ze maar een huis met parkeerplek.

Als je hieraan toegeeft blijf je bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook irritant als ik niet in het vak voor mn huis kan parkeren waar de auto altijd staat.

Maar soms is het zo, en parkeer ik in een ander vak, soms zelfs bij het andere huizenblok of tegenover voor de helft in het gras als het druk is.

Dan loop ik iets verder en denk ik , vanavond of morgen is er vast weer plek.

Dus ja ik snap je buurman, maar nee ik zou nooit zo reageren.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige buurman had ook een zelfgeclaimde plaats. Die vroeg alleen niets, die zette zijn trekhaak gewoon tegen je bumper aan als je daar een keer stond omdat er verder geen plaats was. En geen plaats verder en de weekboodschappen bij me: helaas buurman, dan zet ik hem toch echt een keertje daar. Dat is in drie jaar tijd denk ik vijf keer voorgekomen. De laatste drie keer heeft ie me op straat uit staan schelden, de idioot.

Ik zou wel als iemand zo naar me zou roepen vanuit de tuin, zijn opgestaan om in gesprek te gaan. Zeker als je zegt dat je goed burencontact belangrijk vindt. (Dat dat met mijn buurman kansloos was, was al snel duidelijk dus dat belang was er hier snel af)
Nu heb je je hakken in het zand gezet maar zit je met een rotgevoel, dan had je het beter meteen kunnen uitpraten lijkt me. Wil niet zeggen dat je moet toegeven, maar van terugroepen is het er niet gezelliger op geworden.
-red- wijzigde dit bericht op 01-06-2019 06:22
5.69% gewijzigd
Daar gaat het me inderdaad om. Het is dus eigenlijk meer een principe kwestie. Die mensen hebben ook gewoon geen humor. Ze bekijken alles serieus, maar goed dat is een ander verhaal 😂

Spreek ze er wel nog een keertje op aan als ik ze zie. Geen boze woorden verder, maar wel dat ze het ook op een andere manier kunnen vragen.

Met mij kun je heel ver komen, maar behandel me dan wel met respect.
Eigenlijk belachelijk om hier dan een topic over te openen. Merk toch dat het me hoger zit dan ik dacht....haha
Alle reacties Link kopieren
Als de buurman gewoon naast jullie auto kon staan vind ik zijn reactie vreselijk overdreven en vervelend.
Ik zou er niet op terugkomen en er ook niet naar handelen.
Ik zou m’n auto er niet expres gaan neerzetten, maar als het om welke reden dan ook zo uitkomt, hem er gewoon weer neerzetten.
Ik wilde overigens wel het gesprek aangaan, maar aangezien ik al 3 wijntjes op had, dacht ik dat het wellicht handiger zou zijn om dit nuchter te doen. Word namelijk nogal assertief als ik een wijntje op heb.

( de zeldzame keren dat ik drink dan...ben niets meer gewend😉)
@Merel7: Dit dus. Kijk wel of ik er nog iets mee doe. Ben wel van het uitpraten, dus waarschijnlijk zal ik er nog op terugkomen.
Ik had de auto verzet ipv zo bijdehand terug te roepen. Of ik was gewoon het gesprek aangegaan.
Voor iemand die toon, het roepen over de tuin/schutting en de manier van reageren van de buurman zo vervelend vindt, hebben jullie je wel tot hetzelfde niveau verlaagd.
En voor iemand die een ander verwijt waar hij zich druk om maakt, doe jij ook precies hetzelfde door dit topic te openen en jullie eigen reacties maar te blijven verdedigen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 07:41
2.07% gewijzigd
Merel7 schreef:
01-06-2019 06:23
Als de buurman gewoon naast jullie auto kon staan vind ik zijn reactie vreselijk overdreven en vervelend.
Ik zou er niet op terugkomen en er ook niet naar handelen.
Ik zou m’n auto er niet expres gaan neerzetten, maar als het om welke reden dan ook zo uitkomt, hem er gewoon weer neerzetten.
eens
Manta schreef:
01-06-2019 06:39
Ik had de auto verzet ipv zo bijdehand terug te roepen. Of ik was gewoon het gesprek aangegaan.
Ik zou de auto niet verzet hebben. Er was genoeg plaats.
Wat is het volgende wat de buurman gaat vragen/eisen als nu toegeeft?
Alle reacties Link kopieren
Was het zo’n opmerking in het luchtledige en schoot hij daarna naar binnen of bleef hij wachten op een antwoord. Op het eerste had ik niet gereageerd en bij de tweede gezegd, sorry zei je wat? En dan aangeven dat ik de auto zal verplaatsen maar dat hij dit ook gewoon vriendelijk kan vragen.

Hier buren die ook een handje hebben van iets over de schutting schreeuwen en dan wegschieten.. Wat een armoede, waarom kan men niet iets op een normale manier vragen.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
01-06-2019 06:53
Was het zo’n opmerking in het luchtledige en schoot hij daarna naar binnen of bleef hij wachten op een antwoord. Op het eerste had ik niet gereageerd en bij de tweede gezegd, sorry zei je wat?En dan aangeven dat ik de auto zal verplaatsen maar dat hij dit ook gewoon vriendelijk kan vragen.

Hier buren die ook een handje hebben van iets over de schutting schreeuwen en dan wegschieten.. Wat een armoede, waarom kan men niet iets op een normale manier vragen.
Als er plek genoeg is ga je toch niet je auto starten om hem een plekje te verplaatsen. Slecht voor de auto en to had al aan de wijn gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem mijn autosleutels hebben gegeven: 'Sorry, we zitten aan de wijn. Als je het zo belangrijk vindt, mag je het even zelf oplossen!'
Alle reacties Link kopieren
De vraag an sich krijg ik al de kriebels van, mensen die zich daar druk om maken. Omdat het voor jouw huis is denken dat je ergens recht op hebt. Je zal eens een feestje met visite hebben en alle plekken gebruiken wat dan?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Dat heen en weer schreeuwen over de schutting, dat doe je toch niet o_o
Hallo?!
Manta schreef:
01-06-2019 06:39
Ik had de auto verzet ipv zo bijdehand terug te roepen. Of ik was gewoon het gesprek aangegaan.
Hoezo zou je de auto verzetten? Hij staat op een openbare parkeerplaats, dus die is net zoveel van TO als van de buurman als van wie er maar wil staan. Blijkbaar is de plek handig qua aanloop naar zowel het huis van TO als het huis van buurman. De buurman staat er graag, en TO maakt daar geen punt van, maar dat maakt het nog niet zijn plekkie.

Eigenlijk is TO dus veel te aardig door buurman altijd die plek te gunnen, want nu denkt hij er recht op te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... bij ons in de nieuwbouwwijk zijn de mensen met een eigen oprit verplicht om daar te parkeren en zijn de openbare parkeerhavens bedoeld voor de mensen zonder eigen parkeergelegenheid. Maar zelf als dat niet zo was, dan had ik de auto even verplaatst. Als je iemand makkelijk even een plezier kunt doen, dan is dat toch belangrijker dan je principes?
Die buurman heeft even vanuit zichzelf geredeneerd en er niet bij stil gestaan dat jullie zware boodschappen te sjouwen hadden en dat dat makkelijker voor jullie was. Die dacht: hebben ze 4 vrije parkeerplaatsen ter beschikking, gaan ze nog op de plek staan waar ik altijd sta. Ze weten toch dat die plek voor mij het handigst is?

Ik zal dan een muts zijn, maar ik zou uitgelegd hebben waarom hij daar staat en dat hij de volgende keer weer aan de voorkant staat. Zo weet hij dat het een enkel keertje voorkomt, en sta jij niet op om meteen je auto te verplaatsen. Win win.

Geen zin in ruzie met de buren om zoiets kleins.

Overigens praat je er niet erg aardig over, van geen humor. Niet iedereen is als jou. Misschien voelt buurman dat aan?
Jullie waren op een plek gaan staan waar jullie perfect van wisten dat er normaal iemand anders parkeert. Jullie gingen daar parkeren om uit te laden, logisch.
Maar als je weet dat iedereen zo zijn of haar vaste plek heeft ook al zijn er geen officiële regels, dan was het van jullie niet zo sociaal om de auto na het laden en lossen niet te verzetten.
De reactie via de tuin is asociaal, maar jullie hadden wel even normaal kunnen reageren.
Nu open je hier een topic waarin je iets vraagt over je gedrag, maar eigenlijk al aangeeft wat men moet antwoorden.
Je wilt niet horen dat je zelf ook fout zit, maar ja, zelf zijn jullie niet zo sociaal geweest. Houd voortaan rekening met de buren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven