Buren en parkeren
zaterdag 1 juni 2019 om 05:43
Goedemorgen allemaal,
Graag even jullie mening.
Laat ik vooropstellen dat wij over het algemeen goed contact hebben met onze buren. Weliswaar oppervlakkige begroetingen en praatjes over het weer, geen bijzonderheden dus.
Gisteren zaten man en ik in de tuin te bbqen met de kinderen. Op een gegeven moment roept de buurman vanuit hun tuin: Buurman! Zouden jullie de auto op een andere parkeerplek willen zetten? Jullie hebben immers 4 parkeerplekken voor de deur. Dit alles op een nogal geïrriteerde toon.
Waarop mijn man zegt: Voorlopig staat deze er prima. Ik roep er nog achteraan dat het openbare parkeerplekken zijn en dat iedereen overal mag parkeren.
Voor onze voordeur hebben we inderdaad parkeerplekken genoeg, maar aan de zijkant van de woning zijn er ook nog 4. Gisteren hadden we nogal veel spullen die we even naar binnen moesten dragen via de garage. Mijn man heeft de auto toen op een parkeerplaats gezet waar de buurman meestal parkeert. Totaal niet bij stilgestaan dat buren deze plek meestal gebruiken.
Aangezien buurman zo ergerlijk reageerde gingen bij man en mij de hakken ook gelijk in het zand en hebben we de auto gewoon laten staan.
Normaliter hebben we de auto altijd voor de deur staan. Een enkele keer dus dat deze op de (zelf toegeëigende) plek van de buren.
Waar maken ze zich druk over denk ik dan.
Graag wil ik van jullie weten of jullie bij principes zouden blijven, of de auto hadden verplaatst en het zijne er van zouden denken.
Kan heel slecht tegen zulke dingen. Zulke dingen laten me dan niet los, puur door de onredelijkheid van de buurman.
Wil de verstandhouding wel goed houden, maar dit is toch belachelijk niet?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Piekerien
Graag even jullie mening.
Laat ik vooropstellen dat wij over het algemeen goed contact hebben met onze buren. Weliswaar oppervlakkige begroetingen en praatjes over het weer, geen bijzonderheden dus.
Gisteren zaten man en ik in de tuin te bbqen met de kinderen. Op een gegeven moment roept de buurman vanuit hun tuin: Buurman! Zouden jullie de auto op een andere parkeerplek willen zetten? Jullie hebben immers 4 parkeerplekken voor de deur. Dit alles op een nogal geïrriteerde toon.
Waarop mijn man zegt: Voorlopig staat deze er prima. Ik roep er nog achteraan dat het openbare parkeerplekken zijn en dat iedereen overal mag parkeren.
Voor onze voordeur hebben we inderdaad parkeerplekken genoeg, maar aan de zijkant van de woning zijn er ook nog 4. Gisteren hadden we nogal veel spullen die we even naar binnen moesten dragen via de garage. Mijn man heeft de auto toen op een parkeerplaats gezet waar de buurman meestal parkeert. Totaal niet bij stilgestaan dat buren deze plek meestal gebruiken.
Aangezien buurman zo ergerlijk reageerde gingen bij man en mij de hakken ook gelijk in het zand en hebben we de auto gewoon laten staan.
Normaliter hebben we de auto altijd voor de deur staan. Een enkele keer dus dat deze op de (zelf toegeëigende) plek van de buren.
Waar maken ze zich druk over denk ik dan.
Graag wil ik van jullie weten of jullie bij principes zouden blijven, of de auto hadden verplaatst en het zijne er van zouden denken.
Kan heel slecht tegen zulke dingen. Zulke dingen laten me dan niet los, puur door de onredelijkheid van de buurman.
Wil de verstandhouding wel goed houden, maar dit is toch belachelijk niet?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Piekerien
zaterdag 1 juni 2019 om 09:12
Ik had bij een normale buur even naar hem toegegaan en gezegd dat het openbare plekken zijn dus soms komt het gewoon zo beter uit.
Dat je dan niet aangesproken wenst te worden. En dat hij welkom is als het een keer zo loopt op een van de 4 plekken naast jullie huis. Ofzo.
Ipv maar wat terug roepen.
Ook al heb je hartstikke gelijk, die is nu geirriteert en boos.
Nu heb ik geen normale buur, die dreigt gewoon met een pakslaag van zij familie als je voor zijn deur parkeert. Op de openbare weg. Wij hebben niet eens plekken.
Dat je dan niet aangesproken wenst te worden. En dat hij welkom is als het een keer zo loopt op een van de 4 plekken naast jullie huis. Ofzo.
Ipv maar wat terug roepen.
Ook al heb je hartstikke gelijk, die is nu geirriteert en boos.
Nu heb ik geen normale buur, die dreigt gewoon met een pakslaag van zij familie als je voor zijn deur parkeert. Op de openbare weg. Wij hebben niet eens plekken.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:20
Ja. Ik heb ze erop gewezen dat de ambulance èn het invalide vervoer van de overburen er niet meer door konden zonder hun spiegels te raken. En ik heb ze vertelt waar wij onze tweede auto parkeren omdat iedereen hier iig het plekje voor de eigen deur voor zichzelf heeft (kronkelstraat met voor elk huis één parkeervak). Dat laatste hadden ze al begrepen, ze dachten zelfs dat hun eigen plekje officieel bij hun huis hoorde. Wat dus niet zo is. Aan die smalle doorgang hadden ze gewoon niet gedacht. Ze waren blij dat ik het even kwam melden.Poppy_del_Rio schreef: ↑01-06-2019 08:39Dus jij bent serieus naar nieuwe buren toegegaan om te vertellen dat de openbare parkeerplekken door jullie onderling zijn “gereserveerd” en hoe ze daarmee om dienen te gaan?
zaterdag 1 juni 2019 om 09:21
In mijn eerste huis waren er ook plekken, want dat paste precies. Ze hadden ook allemaal tegelijk een nieuwe(re) auto, Henk begon en Kees en Willem volgden. Je kon er de klok op gelijk zetten.
Die mannen hadden ook een mening over mijn voortuin trouwens.
Maar die waren babyboomers. En riepen niet over de schutting.
Goeie om aan te leren, die "ik heb je gehoord buurman, ik ben aan het barbecueën, kunnen we er een andere keer op terug komen?"
En meteen verzetten van de auto ook niet doen. Hoe is het.
Hij zal wel een autistisch spectrum dingetje hebben.
Die mannen hadden ook een mening over mijn voortuin trouwens.
Maar die waren babyboomers. En riepen niet over de schutting.
Goeie om aan te leren, die "ik heb je gehoord buurman, ik ben aan het barbecueën, kunnen we er een andere keer op terug komen?"
En meteen verzetten van de auto ook niet doen. Hoe is het.
Hij zal wel een autistisch spectrum dingetje hebben.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:22
Het is misschien aardig bedoeld, maar ik zou hier helemaal kriegel van worden.yette schreef: ↑01-06-2019 09:20Ja. Ik heb ze erop gewezen dat de ambulance èn het invalide vervoer van de overburen er niet meer door konden zonder hun spiegels te raken. En ik heb ze vertelt waar wij onze tweede auto parkeren omdat iedereen hier iig het plekje voor de eigen deur voor zichzelf heeft (kronkelstraat met voor elk huis één parkeervak). Dat laatste hadden ze al begrepen, ze dachten zelfs dat hun eigen plekje officieel bij hun huis hoorde. Wat dus niet zo is. Aan die smalle doorgang hadden ze gewoon niet gedacht. Ze waren blij dat ik het even kwam melden.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:28
Ik zou eerst denken dat het een grap was, want dit ligt echt mijlenver van mijn belevingswereld. En bij geen grap zou ik vriendelijk glimlachen en zeggen dat ik zelf prima kan bepalen op welke openbare parkeerplaats ik mijn auto parkeer.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:28
Als er verder helemaal geen plek was zou ik ook m’n auto hebben verzet, maar buurman kon naast de auto van TO staan.Hatchi schreef: ↑01-06-2019 07:45Jullie waren op een plek gaan staan waar jullie perfect van wisten dat er normaal iemand anders parkeert. Jullie gingen daar parkeren om uit te laden, logisch.
Maar als je weet dat iedereen zo zijn of haar vaste plek heeft ook al zijn er geen officiële regels, dan was het van jullie niet zo sociaal om de auto na het laden en lossen niet te verzetten.
De reactie via de tuin is asociaal, maar jullie hadden wel even normaal kunnen reageren.
Nu open je hier een topic waarin je iets vraagt over je gedrag, maar eigenlijk al aangeeft wat men moet antwoorden.
Je wilt niet horen dat je zelf ook fout zit, maar ja, zelf zijn jullie niet zo sociaal geweest. Houd voortaan rekening met de buren.
En ja, TO heeft niet erg netje gereageerd, maar buurman lokte dat wel uit.
Het is altijd makkelijk om vanachter je tablet te reageren. En zeker wanneer je zelf niet degene bent die wordt aangesproken.
Ik denk dat wanneer TO, hier TO niet zou zijn, zij ook zou zeggen hoe je zoiets beter kunt aanpakken. Maarja, TO werd op een niet vriendelijke manier aangesproken en heeft daar op gereageerd.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:33
Dat mag hoor. Ieder zo zijn persoonlijke irritaties.
Ik vond het gewoon vrij naïef (of wellicht aso, maar ze kregen het voordeel van de twijfel) dat ze zo buiten de bestaande vakken parkeerden dat de ambulance éérst een blok om moest rijden en vervolgens mèt mijn zoon erin achteruit weer onze kronkelstraat uit moest.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:34
Inderdaad.Merel7 schreef: ↑01-06-2019 09:28Als er verder helemaal geen plek was zou ik ook m’n auto hebben verzet, maar buurman kon naast de auto van TO staan.
Het is altijd makkelijk om vanachter je tablet te reageren. En zeker wanneer je zelf niet degene bent die wordt aangesproken.
Ik denk dat wanneer TO, hier TO niet zou zijn, zij ook zou zeggen hoe je zoiets beter kunt aanpakken. Maarja, TO werd op een niet vriendelijke manier aangesproken en heeft daar op gereageerd.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:37
Natuurlijk, buiten de vakken moet je niet parkeren. Maar dat buurvrouw me vertelt waar ik mijn tweede auto neer moet zetten gaat me echt te ver.yette schreef: ↑01-06-2019 09:33Dat mag hoor. Ieder zo zijn persoonlijke irritaties.
Ik vond het gewoon vrij naïef (of wellicht aso, maar ze kregen het voordeel van de twijfel) dat ze zo buiten de bestaande vakken parkeerden dat de ambulance éérst een blok om moest rijden en vervolgens mèt mijn zoon erin achteruit weer onze kronkelstraat uit moest.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:43
Klopt. Mij persoonlijk maakt het niks uit hoor, maar er zijn wat oudere/autistischere buren die erg veel waarde hechten aan die stilzwijgende afspraak.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:49
Lucifer2018 schreef: ↑01-06-2019 09:12Nu heb ik geen normale buur, die dreigt gewoon met een pakslaag van zijn familie als je voor zijn deur parkeert. Op de openbare weg. Wij hebben niet eens plekken.
Ik waardeer mijn buren ineens zoveel meer!
zaterdag 1 juni 2019 om 09:54
Tsja. Ik zie wel verschil tussen ze uitleggen hoe ik het zelf met mijn eigen auto's oplos of ze voorschrijven zich aan de ongeschreven regels in ons straatje te houden.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:59
Waar zou je je auto naar hebben verplaatst dan als er verder helemaal geen plek was?Merel7 schreef: ↑01-06-2019 09:28Als er verder helemaal geen plek was zou ik ook m’n auto hebben verzet, maar buurman kon naast de auto van TO staan.
zaterdag 1 juni 2019 om 10:00
Ik vind het heel kinderachtig van de buurman. Wij hadden vroeger ook zo'n man in de straat die dacht dat de parkeerplaats recht voor zijn huis van hem was en hij sprak mensen er op aan die daar parkeerden. Dat was hij snel afgeleerd want niemand hield rekening met hem. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
zaterdag 1 juni 2019 om 10:06
Je hebt gelijk, jullie hadden alle recht daar te parkeren.
Maar jullie hadden wel wat anders kunnen reageren. Wat niet betekent dat je meteen overeind moet springen om de auto te verzetten maar met z´n tweeën van alles over de schutting terugroepen lijkt me niet heel handig. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat de auto morgen weer op z´n "gewone" plek zou staan.
Maar jullie hadden wel wat anders kunnen reageren. Wat niet betekent dat je meteen overeind moet springen om de auto te verzetten maar met z´n tweeën van alles over de schutting terugroepen lijkt me niet heel handig. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat de auto morgen weer op z´n "gewone" plek zou staan.
zaterdag 1 juni 2019 om 10:06
Dit vind ik een leuke oplossing.
Over de schutting gaan roepen is wel erg oncharmant.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
zaterdag 1 juni 2019 om 10:08
Had de buurman ook iets zwaars om te sjouwen?
Het lijkt namelijk of jij direct in je wiek geschoten was door zijn toon. Een toon die hoe dan ook niks met jou te maken had. Of hij nou geïrriteerd was over de parkeerplaats of dat hij net ruzie had met zijn partner, omdat hij na zijn werk nog 20 zakken potgrond voor haar moest halen: het is zíjn irritatie, maar jij maakt het persoonlijk.
Als je de relatie zo graag goed wil houden, kun je beter invullen dat iemand oprechte en logische intenties heeft, totdat het tegendeel bewezen is.
Dus loop er volgende keer gewoon even heen.
Het lijkt namelijk of jij direct in je wiek geschoten was door zijn toon. Een toon die hoe dan ook niks met jou te maken had. Of hij nou geïrriteerd was over de parkeerplaats of dat hij net ruzie had met zijn partner, omdat hij na zijn werk nog 20 zakken potgrond voor haar moest halen: het is zíjn irritatie, maar jij maakt het persoonlijk.
Als je de relatie zo graag goed wil houden, kun je beter invullen dat iemand oprechte en logische intenties heeft, totdat het tegendeel bewezen is.
Dus loop er volgende keer gewoon even heen.
zaterdag 1 juni 2019 om 10:21
zaterdag 1 juni 2019 om 10:22
Wij hadden het hier ook....netjes net buurman in gesprek gegaan over de wijze van parkeren en het is opgelost.
En soms moet je bij jezelf nagaan wat redelijk is en wat niet. Hier gedeeld oprit en onze buurman rijdt altijd over ons deel. Eerst wilden we er plantenbakken neerzetten maar toen toch maar de vraag aan onszelf gesteld: is het erg dat hij daar overheen rijdt....nee.. opgelost
.
Mr Frank Visser komt voor minder...
En soms moet je bij jezelf nagaan wat redelijk is en wat niet. Hier gedeeld oprit en onze buurman rijdt altijd over ons deel. Eerst wilden we er plantenbakken neerzetten maar toen toch maar de vraag aan onszelf gesteld: is het erg dat hij daar overheen rijdt....nee.. opgelost
Mr Frank Visser komt voor minder...
zaterdag 1 juni 2019 om 10:27
Oh, die reactie had ik hier in het begin ook hoor. Maar er is zo'n 30 meter (!!!) verderop ook een parkeerplaats voor 8 auto's voor algemeen gebruik. Als er iemand voor mijn deur staat, zet ik hem dus niet bij de overburen, die aan hun plek hechten, maar daar.