Helemaal Dolly

03-10-2020 22:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel mijn accountgeschiedenis anders doet vermoeden, schrijf ik al een hele poos mee op Viva. Toen ik een baan bij een buitenlandse airline te pakken kreeg en naar een ander land moest verhuizen begon ik hier te schrijven over mijn ervaringen. Dat resulteerde in een hoop leuke herinneringen en een nieuwe hobby.

Door de crisis ben ik terug naar België verhuisd en besloot om op 30 jarige leeftijd iets nieuw te gaan leren. Een nieuwe start dus. Nu studeer ik Digital Marketing en schrijf ik hier nog steeds. Omdat het vorige topic en alles daaromheen niet meer relevant was heb ik besloten om definitief een punt te zetten achter de Trolley van Dolly.

De vivadames zijn al die tijd een enorme steun voor mij geweest. Zulke toppers keer je niet zomaar de rug toe dus ik klets hier graag nog even verder. :couple:
anoniem_401065 wijzigde dit bericht op 04-10-2020 22:20
20.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug!
Ik denk trouwens dat als je doel een algemeen kletstopic is, dat het niet zo handig is om de topicnaam hetzelfde te laten zijn als je gebruikersnaam.
Alle reacties Link kopieren
Present!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! :biggrin:

Masatu, goed punt. Ik geloof dat ik een viva indentiteitscrisis heb. Ondanks al het nadenken slaat dit nog steeds nergens op. :facepalm: Ik wilde het vorige topic sluiten omdat ik het best vreemd vond om daar over totaal andere dingen te schrijven.

Daarnaast heb ik mezelf de vraag gesteld of het nog zin heeft om hier actief te blijven schrijven (in deze vorm) als ik geen bijzondere dingen meer beleef. Het gekke is dat ik meer schrijf dan ooit. Dat zijn echter oefenblogs en daar zit ook niemand op te wachten hier.

Ik wilde het vorige topic in ieder geval een waardig einde gunnen zonder dat ik het volspam met stukjes die nergens over gaan. Vandaar dat ik plots dringend een nieuw topic wilde. Ik wilde het vorige niet verder... tja.. verpesten. Ik hoop dat ik nu niet helemaal gestoord klink. :facepalm:
Wat er met dit stuntelige topic gebeurt zien we wel. :D
Alle reacties Link kopieren
Leuk, tvp!
Ik denk dat je vooral even moet bedenken wat je wil met dit topic. Voor een kletstopic zijn altijd mensen te vinden.
Maar als je hier alleen je (oefen)blogs kwijt wil, dan is een forum misschien niet de juiste plek omdat mensen op een forum interactie verwachten.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
@Rosalind inderdaad. Precies daarom. Maar kletstopics zijn er al genoeg, toch? Ik kan dan gewoon ergens aanhaken. Of ik volg de raad van Masatu op en laat de naam eens aanpassen als er wat te binnen schiet. Misschien is dit wel een napraat topic? :idee: jeetje ik weet het niet. IDcrisis :proud:

Mijn blogs ga ik op WP plaatsen. Daar zijn ze meer op hun plaats en ik moet daar sowieso mee leren werken.
Alle reacties Link kopieren
HelemaalDolly schreef:
03-10-2020 22:13


In het vorige topic ging het voornamelijk over mij en daar wil ik graag vanaf stappen.

En daarom heb je het topic naar jezelf vernoemd?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Kan het niet een life after flying én gezellig kletstopic zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-10-2020 21:44
En daarom heb je het topic naar jezelf vernoemd?
Dat de naam niet geweldig gekozen is zijn we eens inmiddels. Ik had een insteek, heb me bedacht, maar had verder niet meer bij de titel stilgestaan. Mijn excuses.

Ik pas even eea aan.

Zo, dat is ook weer in orde. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
04-10-2020 22:05
Tvp. Kan het niet een life after flying én gezellig kletstopic zijn?
Ik vind het een topidee! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe allemaal...

Leuk dat je een nieuw topic hebt geopend. Ik vind t wel leuk om je te lezen en ben benieuwd naar al je belevenissen uit je ‘nieuwe’ leven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga volgen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je gevonden, fijn! Vind het leuk om je te blijven volgen, succes met je worsteling!
Alle reacties Link kopieren
:D dankjewel Kris!

Over worsteling gesproken.. Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor de stageplaats waar ik heel graag wil beginnen. Ik ben nu al nerveus! Mijn CV heb ik al netjes uitgeprint en in een mapje gestoken. Al vind ik het toch gek om zoiets te doen anno 2020. Is dat echt nog een ding tegenwoordig? Ik had snel even gegoogled naar recente artikels over solliciteren en daar geven ze die tip nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn laatste sollicitaties had het bedrijf zelf een laptop staan met daarop de digitale versies van mijn cv en brief (en waar tijdens het gesprek opmerkingen bij werden getikt).
Ik neem tenminste aan dat je jouw cv ook al vooraf naar ze hebt opgestuurd?
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
05-10-2020 21:38
Bij mijn laatste sollicitaties had het bedrijf zelf een laptop staan met daarop de digitale versies van mijn cv en brief (en waar tijdens het gesprek opmerkingen bij werden getikt).
Ik neem tenminste aan dat je jouw cv ook al vooraf naar ze hebt opgestuurd?
Inderdaad :D Daarom vond ik die tip toch wat gedateerd. Zoals verwacht is mijn CV ongebruikt in mijn tas blijven zitten. Gek genoeg lag er, naast een Macbook Air, toch een geprinte versie van mijn CV voor de neus van mijn interviewers. Old habits die hard? :P

Ik keek net eens naar het verloop van mijn hartslag van gisteren. Het is heel grappig om te zien hoe die in de 2 uren voor het gesprek tussen de 110 en de 120 schommelde. Ik kon de korte periodes van kalmte tijdens de rit naar het kantoor en tijdens het wachten in de lobby duidelijk spotten tot die weer enorm de hoogte in schoot toen ik werd opgehaald. :proud:

Het ijs was al snel gebroken toen ik mijn interviewer vertelde dat hij de hartelijke groeten kreeg van 1 van mijn docenten. De avond ervoor was ik er namelijk achter gekomen dat hij 3 jaar geleden dezelfde opleiding heeft gevolgd als ik nu. Wat een kleine wereld! Er was meteen een klik waardoor de rest van het gesprek verliep als tussen een hoop vrienden. Het feit dat ik alle namen en hun achtergrond had gememoriseerd hielp ook wel wat. Ik kon helemaal mezelf zijn en gaf blijkbaar precies de antwoorden die ze wilden horen.

Aan het eind van het gesprek werd ik door de CEO uitgenodigd voor de wekelijkse meeting van volgende week vrijdag zodat ik "de sfeer kon opsnuiven". Hoewel ik inmiddels van hen wist dat ik precies de ervaring (customer service) en de interesses (content en copywriting) had die ze zochten, ben ik nog niet zeker of ik een stageplaats krijg. 1 van mijn interviewers voelde mijn verwarring en beloofde mij te polsen bij de team leader (die er niet bij was). Hij zou me een mailtje sturen samen met uitleg over de meeting.

Toen ik buitenliep kon ik me net genoeg beheersen om niet naar mijn wagen te huppelen maar er ontsnapte wel een klein vreugdekreetje.

Veel kennissen dachten dat mijn vorige job mijn droomjob was. Hoewel het inderdaad een droomjob is, was het niet de mijne. De redenen dat ik ben gaan vliegen waren het avontuur en het reizen. Al de rest nam ik erbij (hoewel ook dat vele mooie momenten opleverde). Mijn echte droomjob is een creatieve job in zo'n mooi, hip kantoor met een baas die investeert in zijn personeel. Iets waarvan ik dacht dat dat niet voor mij was weggelegd. Precies zo'n job waar ik gisteren voor solliciteerde. Als een deur sluit...
Alle reacties Link kopieren
En? Weet je al of je mag komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg benieuwd of je op stage mag komen daar. Ik hoop het voor je!

En mooi hoe je schrijft dat het vliegen zelf je droomjob niet was, maar dat het meer de bijkomstige zaken van het vliegen waren wat je geweldig vond.
En dat je nu duidelijk wel meer richting je droomjob aan het toe werken bent.
Het is je gegund!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. :)
Heb je daar ook herfstvakantie?
Alle reacties Link kopieren
lonit schreef:
11-10-2020 08:34
En? Weet je al of je mag komen?
Nee nog steeds niet! :O Door de stijgende coronacijfers is de meeting tot nader orde gecancelled. Begrijpelijk natuurlijk. Ik heb toen een mailtje gestuurd met de vraag of er al nieuws was over een eventuele stageplaats. Een paar dagen later kreeg ik een mailtje terug met daarin het voorstel om een taak te doen om mijn niveau te bepalen. Eh... ja?

Om eerlijk te zijn had ik verder niks meer verwacht behalve een ja of een nee. Mijn docent had na mijn gesprek ook stiekem al eens gepolst bij haar voormalige student. (Er werken inmiddels 3 van haar voormalige studenten bij dat bedrijf) De les na mijn gesprek vroeg ze mij nog even na te blijven. "Kei goed gedaan gisteren!", begon ze. "Je ligt niet in de bovenste schuif bij hen maar eerder boven op het bureau! Ik heb er een heel goed oog in."

Dus toen ik bericht kreeg over een taak, was ik toch wat verrast. Wat nog verrassender was, was de taak zelf. Die bestond uit 6 cases en ik heb 7 dagen de tijd om die te maken. De cases zijn echter behoorlijk uitgebreid en hoewel ik al behoorlijk wat geleerd heb de afgelopen maand, is er nog veel dat ik nog niet gezien heb.

Intussen krijg ik full-time les en heb ik al diverse uitgebreide opdrachten waar ik aan moet werken.

Om er zeker van te zijn dat ik geen verkeerd oordeel velde vroeg ik raad aan mijn docente. Ze beaamde dat dit een erg pittige taak is. Eerder iets dat ze zou voorleggen aan iemand die solliciteerde voor een baan als senior digital marketeer. Niet aan iemand die solliciteerde voor een stageplaats. Ze was behoorlijk verbaasd.

Omdat dit niet strookte met het beeld dat ik had van het bedrijf besloot ik hen het voordeel van de twijfel te geven. Ik heb hen met de nodige onderbouwing een tegenvoorstel gedaan. Het komt erop neer dat ik zal doen wat ik kan en daar ben ik nu druk mee bezig.

Intussen heb ik elders al een stageplaats weten te versieren. Dus het is geen ramp als mijn favoriete bedrijf nu toch door de mand valt. (Maar wel jammer natuurlijk) Die stageplaats heeft mij ook een bijbaantje aangeboden als Copywriter. :D In hun vakgebied is het een hele grote naam. Dat gaat dus heel goed staan op mijn CV! Desondanks heb ik toch even getwijfeld of dat wel zo'n goed idee was. (Wat als ik niet goed genoeg ben!?) Ja, dat ben ik dan. Ik krijg een enorme kans in mijn schoot geworpen en ik ga zitten twijfelen... :facepalm:

Maandag bellen we over de details. Het spreekt voor zich dat ik nu ook al wat vooruit aan het lezen ben in mijn cursus Copywriting. ;-)

@poppie: dankjewel! :D

@huisduif: klopt! Volgende week heb ik een week vakantie. Ideaal om wat vooruit te werken. :nerd:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je in ieder geval een stageplaats hebt! En dan ook nog een bijbaantje, wauw! Altijd goed voor je cv en voor de oefening, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook... het is wel heel stilletjes....
Alle reacties Link kopieren
Druk met school wellicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven