Hoe hoog is boete bij 20 km te hard rijden?

18-08-2007 15:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



weet iemand dit ongeveer?



gisternacht reed ik om maar liefst 4 uur snachts (!!!!) als enige auto op de snelweg. Het was de A9. Ik reed ruim 120 km per uur, wat normaal was dacht ik, omdat je op een snelweg 120 km per uur mag rijden. Vervolgens wordt ik geflitst en toen dacht ik dus dat ik maar een paar km te hard reed maar toen zag ik dat je maar 100 mag, dus dat is ruim 20 km te hard!

En nou het ergste:30 sec later (langer kan het niet geweest zijn) werd ik WEER geflitst en toen reed ik nog steeds rond de 120 km per uur omdat ik in zon korte tijd niet zachter kon en uberhaupt niet wist dat je er maar 100 mag...

Nou word ik door allerlei mensen bang gemaakt dat als je 2 keer meer dan 20 km per uur te hard rijdt dat je dan voor de rechter moet verschijnen en je rijbewijs kwijt bent.....

Heeft iemand zoiets eens meegemaakt?



Reageer alsjeblieft..... en is er een nummer dat je kan bellen om te weten hoeveel het is of kan je alleen maar afwachten tot bon komt?



Bedankt!
Oooo Madelief....da's k*t voor je zeg! 2x 20 km te hard! Een dagvaarding lijkt me overdreven omdat de palen relatief gezien we erg dicht bij elkaar stonden. Maar op een flinke boete kan je zowieso rekenen! Tussen 15 en 20 km is dat ¤ 70,00 ( met aftrek correctie), en dit dus maal 2! ¤ 140,00 dus (ongeveer)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me echt rot, want ik rij altijd supervoorzichtig en hoe me keurig aan de limieten! Ik had net via een site uitgerekend dat het zelfs wel 300 euro kan worden.... Wat betekent een dagvaarding?
Alle reacties Link kopieren
A9 en 100 km/u. Ben je soms geflitst op de Gaasperdammerweg? Je zou de eerste niet zijn, als dat een troost is en ook zeker niet de eerste die dacht "het zal wel 120 zijn". Dit is een goede les geweest, in het vervolg kijk jij op elke snelweg even naar die kleine hectometerpaaltjes. Mag je er geen 120 maar max. 100 rijden, dan staat het daar op. Je kunt dat enkele grote ronde witte met rode rand bord over de kop zien, maar deze paaltjes staan om de 100 meter.



Het lijkt me stug dat je meteen gedagvaard wordt voor 2 keer bingo. Een dagvaarding betekent dat je voor de rechter moet verschijnen. Ik heb even snel google geraadpleegd en kom dan op info van 2 keer meer dan 30 km te hard binnen 6 maanden = bingo een dagvaarding.
vandaag ga ik van alles kunnen
madelief82 schreef op 18 augustus 2007 @ 16:10:

Ik voel me echt rot, want ik rij altijd supervoorzichtig en hoe me keurig aan de limieten! Ik had net via een site uitgerekend dat het zelfs wel 300 euro kan worden.... Wat betekent een dagvaarding?




Hoe kom jij aan 300,-??? 15-20km te hard= 70,00 boete

Maar ok...het blijft lullig allemaal hè?
Alle reacties Link kopieren
ja zeker, en als ik net 1 km p/u boven die categorie zit dan is het meer en dat dan x 2.

Ik kwam geloof ik vanaf de A1 de A 9 op, het was gewoon zelfde soort snelweg en nogmaals, totaal uitgestorven, ik was de enige om 4 uur snachts.



Ik vind dat wel angstaanjagend hoor, 30 km te hard binnen 6 maanden en dan dagvaarding..Moet je dan echt tegenover een rechter je verhaal gaan doen? En dan krijg je een geldboete?

Of erger........................?



Die tweede flitspaal was zo snel na die eerste, in de tussentijd had ik geen tijd om me te realiseren dat ik er maar uberhaupt 100 mag én om de snelheid aan te passen.



svrouw, zijn er dus veel mensen die deze fout maken?





thanx
Alle reacties Link kopieren
inderdaad 70 euro en je bent echt niet meteen je rijbewijs kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Op autosnelwegen



Snelheid Categorie 1 Categorie 2

Overschrijding tot en met 10 km/h ¤ 30 ¤ 30

Overschrijding 11 t/m 15 km/h ¤ 45 ¤ 55

Overschrijding 16 t/m 20 km/h ¤ 55 ¤ 90



Staat gewoon op internet,zoeken op boete of boetebase!

Het gaat je dus 55 euro per boete kosten,omdat je op een autosnelweg reed, binnen de bebouwde kom en daarbuiten op 80 km-wegen en autowegen is idd 70 euro.Kom je nog mooi mee weg:-)
Alle reacties Link kopieren
Ga er vanuit dat er nog een paar km correctie bijkomt.

Dus volgens mij valt het allemaal wel mee.



Ik heb een 100 euro gehad voor 28 km te hard (incl. correctie)

maar dat was binnen de bebouwde kom en volgens mij zijn de boetes dan hoger.
Alle reacties Link kopieren
Als je geflitst wordt, krijg je gewoon een bon of schikking thuisgestuurd, tenzij je de maximumsnelheid met méér dan 50 km/u hebt overschreden. Dat moet je wel even komen uitleggen.. Bij staandehoudingen is het een ander verhaal, dan wordt vanaf 50 km/u te hard je rijbewijs ingevorderd. En afhankelijk van je voorgeschiedenis (eerdere overtredingen, veroordelingen op gebied van de wegenverkeerswet) bepaalt de officier van justitie hoe lang je je rijbewijs kwijt bent.

Ergo, je krijgt nu gewoon een bekeuring thuis gestuurd. Op de site www.verkeershandhaving.nl vind je in de boetebase de bedragen van de bekeuring.

Ik zou me er maar niet te druk over maken! Pas als je een historie van grove verkeersovertredingen (vaker met echt hoge snelheden rijden, rood licht negeren, asociaal rijgedrag etc) en misdrijven (alcohol, veroorzaken aanrijding etc) hebt, moet je je zorgen gaan maken. Nu gewoon betalen en de volgende keer beter uitkijken (O)
Alle reacties Link kopieren
Pas bij een overtreding van 30km of harder dan wordt die geregistreerd. Daaronder is er niks aan de hand. Gewoon betalen en verder niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven