Kan ik een acceptgiro voor iemand anders betalen?

24-09-2007 12:35 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag; is het mogelijk om voor iemand anders een acceptgiro te betalen? Ik heb namelijk een bon gekregen voor te hard rijden (reed een paar km te hard, grr) en die wil ik betalen zonder dat degene van wie de auto is waarin ik reed, erachter komt. Ik vind, het is mijn verantwoordelijkheid en ik heb geen zin een gezeur erover.



Maar kan dat? Op de acceptgiro staan geen bankgegevens van diegen, dus lijkt me dat ik hem kan betalen toch?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij wel, het gaat er voornamelijk om dát hij betaald word , .... door wie dat zal ze een rotzorg zijn ...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan, enige wat je moet doen is zorgen dat je het kenmerk van de acceptgiro (dus dat lange getal in die bolletjes) vermeld want anders weten ze niet wie z'n bekeuring het is. Maar die kan je gewoon voor iemand anders betalen hoor, geen probleem!
Alle reacties Link kopieren
De rekening komt toch binnen bij de eigenaar zijn/haar brievenbus?



Of zeg je hiermee dat het de auto van je partner betreft? Denk dat het geen zin heeft om te zeggen dat je over zulke kleine futiliteiten niet moet gaan liegen? Komt misschien toch wel uit en dan is het probleem nog groter dan het was.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 24-09-2007 12:48
Reden: typen blijft moeilijk
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
jahoor dat kan. Via internetbankieren gaat het nog sneller.
Alle reacties Link kopieren
Wat mv al zegt: de acceptgiro komt binnen op het adres van de eigenaar van de auto.

Maar als je die in handen hebt, kan je het inderdaad wel zelf betalen als je het kenmerk vermeldt.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dank jullie wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven