maatschappij-moe

14-04-2007 15:12 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klaar met een maatschappij waarbij iedereen drukker is met smsjes sturen dan gewoon spontaan langskomen.



Zit ik gisteren in een vergadering van mijn werk en binnen een half uur zijn er al minstends 15 telefoons afgegaan. De één nog hilarischer dan de ander. En mijn directeur zegt er niks van. Het wordt mij zelfs nog kwalijk genomen dat ik er wel iets van zeg! Ik heb mijn telefoon altijd op stil staan en ook als ik aan het werk ben. Het stoort mij dan ook dat de telefoon van mijn beide collega's de godsganze dag maar afgaan en dan moet ik ook nog is meeluisteren naar die gesprekken van vrouwlief waar ik totaal niet op zit te wachten. GRR. sorry, maar ik ben het gewoon zat!



Zit je leuk te eten in een restaurant, welnee, vriendinlief moet "even" terugsms-en. Waar is die beleefdheid gebleven dat je zit te eten en je niet laat afleiden door andere zaken. Nou, ik hoef dan al niet meer. En ik steek het ook niet onder stoelen of banken. Dat wordt mij natuurlijk weer niet in dank afgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de vergaderingen bij ons moeten de mobiels uitgezet worden.

Laatst was ik op een veiling,van tevoren zei de veilingmeester nog dat de mobiels uitgezet moesten worden,maar toch hadden een paar man dat niet gedaan,een paar gingen naar buiten om te praten maar eentje ging gewoon binnen praten,zeer irritant,hij kon dus alsnog naar buiten...

Als het belangrijk is bellen ze later vast nog wel eens,dus uit dat ding:@
Alle reacties Link kopieren
Overal waar je loopt hoor je weer zon ding   tuut tuut  en ja hoor  we hebben een beller en wat te denken van die vreselijke ring-tones :@



Ik heb er wel eentje maar die is al 2 jaar oud en nu is mn beltegoed verlopen.. das wel balen want ik neem dat ding altijd mee als ik onderweg ben om mn kind op te halen en dan smst of ze op tijd is aangekomen.. meestal sms ik dan terug met ..oke   hihi  die staat standaard in mn mobiel :P

En dat is alles wat ik er mee doe, er zijn maar weinig mensen die mn 06 hebben en dat is niet voor niets zo :D

Als ze me nodig hebben bellen ze me maar op mn huistelefoon en als ze geluk hebben dan ben ik nog thuis ook :P
Alle reacties Link kopieren
Mannen kunnen nieteens in AH meer zonder telefoon, gaan ze hun vrouw bellen en gillen dan door de supermarkt welke koffie ze nou weer moest hebben, jezus!!!!!!!!!!!



Ik vind het in een restaurant ook heel storend, men praat over het algmeen ookzo hard door die dingen



Van de week zag ik een pa en ma met kindje fietsen en pa was druk aan het bellen op de fiets, na een minuut of 10 dat ik achter hem reed zei ie , ja ik ben aan het fietsen joh met het vrouwtje,( gezellig he.;))



In de ziekenhuis wachtkamer hoorde ik gister ook harde gesprekken , terwijl je je mobiel uit moet.



Bij de ponskaartjes: een buitenlandse man vloog bijna de mevrouw die ze moet maken aan, hij was niet verzekerd en dat moet dat meisje op de kaart aangeven door er een gaatje in te maken, gigng ie onbeleefd tekeer, wat denkt ze nou wel, ik spreek toch goed nederlands, dan ga je mijn kaart toch niet zo aanmaken, dat meisje zei dat ie idd goed nederlands sprak (not) maar dat ie onverzekerd is, is duur zei ie, ja duh, voor mij ook.

Dat soort perikelen in de maatschappij kan ik ook erg slecht tegen, mensen die hun allochtoon zijn misbruiken.Mijn man is ook van een andere afkomst dus ik ben geen rascist, maar ik erger me kapot dat dat soort allochtonen het voor de goede onder ons verpesten.

Mag ik waarschijnlijk niet zeggen.

de opmerking : zeker omdat ik allochtoon ben veeg ik mijn r--t mee af.

Mijn man heeft zich weten op te werken in een hoge functie bij een bank, als allochtoon, kwaliteit is kwaliteit, mentaliteit is mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
De domme opmerking als je een mobiel hebt van 2 jaar oud: tjee wat heb jij voor een koelkast, aaaaaaaaaarch!!!!! Boeiend.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Luister eens, beste selectieve viva-mensen. Jullie vinden het doodnormaal dat Albert Heijn op zondag open is. Jullie doen graag 's avonds boodschappen. Jullie vinden dat alles en iedereen altijd maar klaar moet staan. Dat kan hoor en dat gebeurt hier en daar. Dat noemen we een 24 uurs economie. Gevolg daarvan is dat je zelf ook aan die 24 uur economie moet deelnemen en je niet af en toe voor de buitenwereld moet willen verstoppen. De volgende generatie vindt het doodnormaal hoor. Zo snel gaat dat. Want toen ik nog jong was was er geen mobiele telefoon, geen computer met internet en geen teletekst. Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Heb ik ook gedaan en daar word je alleen maar wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met Lindy eens, de technologie en de luxe van de mobiel is ook dat het een voicemail heeft en een knopje uit, daar maak ik ook zeer veelvuldig gebruik van.Je hebt de luxe om selectief bereikbaar te zijn, heerlijk.
Ahem.
Alle reacties Link kopieren
Luister eens, beste selectieve viva-mensen. Jullie vinden het doodnormaal dat Albert Heijn op zondag open is. Jullie doen graag 's avonds boodschappen. Jullie vinden dat alles en iedereen altijd maar klaar moet staan. Dat kan hoor en dat gebeurt hier en daar. Dat noemen we een 24 uurs economie. Gevolg daarvan is dat je zelf ook aan die 24 uur economie moet deelnemen en je niet af en toe voor de buitenwereld moet willen verstoppen. De volgende generatie vindt het doodnormaal hoor. Zo snel gaat dat. Want toen ik nog jong was was er geen mobiele telefoon, geen computer met internet en geen teletekst. Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Heb ik ook gedaan en daar word je alleen maar wijzer van.
Jawel, daar heb je gelijk in, maar een beetje de "fatsoensregels" in acht nemen kan toch geen kwaad?

Laatste meegemaakt bij de Bruna, terwijl de klant bij de kassa werd geholpen werd de rij langer en langer omdat deze meneer het nodig vond om een heel lang gesprek te voeren terwijl hij midden in het afrekenen zat van zijn spullen (daarbij de winkelmedewerker volledig te negeren)
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van een beetje rekening met elkaar houden. Alleen schijnt dat voor sommigen nogal ingewikkeld te zijn.

Ik vorm in mijn uppie een complete mobiele brigade. Heb er eentje voor mijn ene baantje, de volgende voor de volgende, eentje die slechts eens in de twee weken uit de burolade komt en dan nog een heus privé geval.

Ik maak gretig gebruik van de stille functie en de voicemail in de meeste gevallen. Als het geluid aan "moet" staat hij helaas wel wat hard, anders hoor ik het niet als er gebeld wordt.

Zonder kan ik bijna niet meer. Met mijn baantjes en een gezin dat alle kanten opfladderd op de gekste tijden is het een handig middel om de boel nog enigzins te kunnen volgen.;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel handig, alle nieuwe technologie, kan mij het tijdperk zonder mobiel of internet niet meer herinneren.
Alle reacties Link kopieren




quote: willem1959 reageerde



Luister eens, beste selectieve viva-mensen. Jullie vinden het doodnormaal dat Albert Heijn op zondag open is. Jullie doen graag 's avonds boodschappen. Jullie vinden dat alles en iedereen altijd maar klaar moet staan. Dat kan hoor en dat gebeurt hier en daar. Dat noemen we een 24 uurs economie. Gevolg daarvan is dat je zelf ook aan die 24 uur economie moet deelnemen en je niet af en toe voor de buitenwereld moet willen verstoppen. De volgende generatie vindt het doodnormaal hoor. Zo snel gaat dat. Want toen ik nog jong was was er geen mobiele telefoon, geen computer met internet en geen teletekst. Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Heb ik ook gedaan en daar word je alleen maar wijzer van. Jawel, daar heb je gelijk in, maar een beetje de "fatsoensregels" in acht nemen kan toch geen kwaad?

Laatste meegemaakt bij de Bruna, terwijl de klant bij de kassa werd geholpen werd de rij langer en langer omdat deze meneer het nodig vond om een heel lang gesprek te voeren terwijl hij midden in het afrekenen zat van zijn spullen (daarbij de winkelmedewerker volledig te negeren)

 



Kan je hem niet op de schouder tikken en duidelijk maken dat hij moet afrekenen?
Alle reacties Link kopieren
De volgende generatie vindt het doodnormaal hoor. Zo snel gaat dat. Want toen ik nog jong was was er geen mobiele telefoon, geen computer met internet en geen teletekst. Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Heb ik ook gedaan en daar word je alleen maar wijzer van.
Ik vind het nu al jaren doodnormaal en ben ook opgegroeid en opgeleid zonder. Toch handig, al die snufjes?
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het wel handig, alle nieuwe technologie, kan mij het tijdperk zonder mobiel of internet niet meer herinneren.





Tuurlijk is het superhandig, maar men moet er wel sociaal mee blijven omgaan.



Die Bruna kwestie hierboven , zag ik exact zo bij AH, die boodschappen werden werkelijk op de band gepleurd en heel druk aan de telefoon tijdens dat ritueel he, degene aan de kassa was geen blik waardig en volledig langs dat meisje heen werd er gepint en ingepakt, geen hallo en dag was erbij, ik vind het ronduit vernederend en onbeschoft tegenover zo een meisje.



Verder had ik in de tijd dat ik 6 avonden per week in de nacht pas van mijn werk kwam graag een mobiel bij me gehad in mijn auto, das nu veel beter en safer gevoel als je alleen laat op pad bent.
Alle reacties Link kopieren
Welja, het is kwestie van er goed mee om te springen hé onbeschofte mensen heb je overal.
Alle reacties Link kopieren




Kan je hem niet op de schouder tikken en duidelijk maken dat hij moet afrekenen?



Ik denk dat jij precies de vinger op de zere plek legt. Nog maar weinig mensen durven in bepaalde situaties een ander aan te preken.Veel mensen vinden hun gedrag zo normaal dat ze niet eens doorhebben dat het voor een ander storend of ronduit asociaal kan overkomen. Aanspreken kan hun attent maken op hun storende gedrag. Risico is wel dat sommigen er dus niet van gediend zijn. Zelf neem ik veelal dat risico wel. Mijn bekkie gaat eventueel ver genoeg open om van repliek te dienen.
Mannen kunnen nieteens in AH meer zonder telefoon, gaan ze hun vrouw bellen en gillen dan door de supermarkt welke koffie ze nou weer moest hebben, jezus!!!!!!!!!!!
Daarom gaat mijn vriend zelden boodschappen doen. Áls hij al een keer moet, dan is het naar de Aldi, want daar heb je gewoon één soort koffie, één soort pindakaas. Véél makkelijker voor die oververhitte mannenhersens, want keuzes kunnen ze vaak moeilijk maken.

(-tig keer in een touringcar van plekje verwisselen omdat ze anders misschien toch net niet op het allermooiste plekje zitten..........)
Luister eens, beste selectieve viva-mensen. Jullie vinden het doodnormaal dat Albert Heijn op zondag open is.

nope

Jullie doen graag 's avonds boodschappen.

neen.

Jullie vinden dat alles en iedereen altijd maar klaar moet staan.

welnee, waarom?

Dat kan hoor en dat gebeurt hier en daar. Dat noemen we een 24 uurs economie. Gevolg daarvan is dat je zelf ook aan die 24 uur economie moet deelnemen en je niet af en toe voor de buitenwereld moet willen verstoppen.

doe ik toch. ik heb geen mobiel. ik ben waarschijnlijk de laatste projectmanager, wat zeg ik, de laatste persoon in Nederland boven de zes jaar, die geen mobiel heeft.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad.

Ik vind het ook verschrikkelijk dat de winkels op zondag open moeten zijn...ik mijd de stad op zulke dagen.:(
Alle reacties Link kopieren
"Bent u wel bereikbaar?u hebt geen mob nr ingevuld" Was op het uitzendbureau, Ja hoor mevrouw ik heb vaste tel met voicemail(en n mobiel die ik bijna nooit aan heb staan.

En waarom is degene die belt belangrijker dan ik, als ik met iemand praat bij wie dat ding afgaat, wordt ik "in de wacht" gezet. tot ze uitgekletst zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik mijd altijd de meubelboulevard op 2e paasdag,



De tuincentra op zondag.



Een artiest bij mediamarkt,



De dinsdag opening met de nieuwe aanbiedingen bij Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb graag de winkels open tot 20:00 uur vanwege mijn onregelmatige werktijden.

Ik vind het ook van de zotte dat bv banken en het service centrum van de gemeente na 17:00 uur gesloten zijn.



Ik heb 2 mobieltjes, 1 voor m'n werk, 1 privé. M'n werkmobiel gaat uit als ik thuis ben (behalve als ik piket ben), m'n prive staat altijd aan. Ik heb geen vaste telefoon vandaar. Maar omdat ik 'm meestal in m'n tas laat liggen en m'n tas niet in de huiskamer ligt hoor ik 'm vaak niet :D

Ik vind het niet zo erg om overal bereikbaar te zijn, maar ik wil niet door iedereen gebeld worden. Dus heeft niet iedereen mijn nummer, simpel.

Ik bel ook gewoon in de trein of op straat, waarom niet? Ik probeer wel zacht te praten dan, maar ik snap niet zo wat er vervelend is aan bellende medepassagiers? Er zitten zoveel mensen tegen elkaar aan te leuteren in de trein, waarom is dat minder erg dan bellen?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


Mannen kunnen nieteens in AH meer zonder telefoon, gaan ze hun vrouw bellen en gillen dan door de supermarkt welke koffie ze nou weer moest hebben, jezus!!!!!!!!!!!



Ik vind het in een restaurant ook heel storend, men praat over het algmeen ookzo hard door die dingen



Van de week zag ik een pa en ma met kindje fietsen en pa was druk aan het bellen op de fiets, na een minuut of 10 dat ik achter hem reed zei ie , ja ik ben aan het fietsen joh met het vrouwtje,( gezellig he.;))



In de ziekenhuis wachtkamer hoorde ik gister ook harde gesprekken , terwijl je je mobiel uit moet.



Bij de ponskaartjes: een buitenlandse man vloog bijna de mevrouw die ze moet maken aan, hij was niet verzekerd en dat moet dat meisje op de kaart aangeven door er een gaatje in te maken, gigng ie onbeleefd tekeer, wat denkt ze nou wel, ik spreek toch goed nederlands, dan ga je mijn kaart toch niet zo aanmaken, dat meisje zei dat ie idd goed nederlands sprak (not) maar dat ie onverzekerd is, is duur zei ie, ja duh, voor mij ook.

Dat soort perikelen in de maatschappij kan ik ook erg slecht tegen, mensen die hun allochtoon zijn misbruiken.Mijn man is ook van een andere afkomst dus ik ben geen rascist, maar ik erger me kapot dat dat soort allochtonen het voor de goede onder ons verpesten.

Mag ik waarschijnlijk niet zeggen.

de opmerking : zeker omdat ik allochtoon ben veeg ik mijn r--t mee af.

Mijn man heeft zich weten op te werken in een hoge functie bij een bank, als allochtoon, kwaliteit is kwaliteit, mentaliteit is mentaliteit.



Ik snap het verhaal over de allochtonen niet zo. Wat heeft dat met dit topic te maken????

Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 2 mobieltjes. 1 prive en voor werk.

Ik ben altijd bereikbaar. Heb mijn mobiel altijd in de buurt en neem gewoon altijd op. Ook op mijn werk of in de trein. Ik zie het probleem echt niet zo. Als mensen met elkaar praten is het ook geen probleem. Tijdens vergadering zit het op tril. Zodat ik wel merk dat ik gebeld word en anderen niet, en weg kan lopen als het dringend is.

Maar ik heb ook geen vaste telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven