Forse stijging aantal soa's, vooral veel mensen met chlamydi

15-05-2017 15:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEN HAAG - Steeds meer mensen in de regio Haaglanden krijgen chlamydia. De seksueel overdraagbare aandoening (soa) werd in 2016 bij 13,8 procent van de testen gevonden, in 2015 was dat nog 12,2 procent.

De stijging is het grootst bij vrouwen. Van 12,9 procent in 2015 naar 15,9 procent in 2016. In totaal voerde het Centrum Seksuele Gezondheid (CSG) 11.083 testen uit. Bij 17 procent van die consulten werd minimaal één van de 'big five' (chlamydia, gonorroe, syfilis, hiv of hepatitis B) vastgesteld. Dit is een stijging van 15,4 procent ten opzichte van 2015.

Deze stijging is voornamelijk te zien bij heteroseksuele mannen en bij vrouwen. Het percentage met een soa bij mannen die seks hebben met mannen is nagenoeg gelijk gebleven en ligt rond de 17,5 procent. Het aantal gevallen van hiv bij mannen die seks hebben met mannen is in 2016 verder gedaald.

Anoniem testen


Risicogroepen kunnen zich anoniem laten testen bij het CSG GGD Haaglanden. Het gaat om mensen die gewaarschuwd zijn voor een soa, jongeren onder de 25 jaar, mensen met soa-gerelateerde klachten, sekswerkers, slachtoffers van seksueel geweld, mensen geboren in een land waar soa's veel voorkomen en mannen die seks hebben met mannen.
www.omroepwest.nl/nieuws/3421639/Forse- ... -chlamydia

Vieze vrouwen... rara waar komen die soa's vandaan? als iedereen gewoon ophoud met seks hebben zouden we niet eens soa's hebben.
man 26 jaar en maagd
We kunnen ook massaal ons zelf op hangen, dan zijn alle SOA's + kanker ook meteen uit de wereld. Iedereen blij :idee:
dubbel
Ja getver, seks.
Alle reacties Link kopieren
TilburgsMatras schreef:
15-05-2017 15:28
Steeds meer mensen in de regio Haaglanden krijgen chlamydia. De seksueel overdraagbare aandoening (soa) werd in 2016 bij 13,8 procent van de testen gevonden, in 2015 was dat nog 12,2 procent.
Maar dat het percentage positieve testen stijgt betekent niet dat er meer chlamydia wordt gevonden.... Het duidt er alleen op dat, als de testprotocollen hetzelfde zijn gebleven, meer mensen die een chlamydia test laten doen ook daadwerkelijk chlamydia hebben.

Het is theoretisch zelfs mogelijk dat de chlamydia prevalantie in het land afneemt terwijl het percentage (en zelfs het aantal positieve testen) toeneemt.
Als iedereen ophoudt met sex dan sterven we uit. Geen gek idee overigens..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rubbertje. Kan je lekker blijven batsen
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel lachen om de profielnaam van TO....

Maar verder serieus.... In 2016 zijn bepaalde groepen uitgesloten van het gratis kunnen testen bij de GGD. Het gaat hierbij onder meer om swingers. Dit omdat er onder swingers te weinig SOA's werden aangetroffen, terwijl een behoorlijk deel van hen wel regelmatig laat testen. Het meer gericht testen op groepen die meer risico hebben, kan dus ook deze stijging veroorzaken.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Dubbelop
zijdus wijzigde dit bericht op 15-05-2017 17:18
97.68% gewijzigd
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Zijdus schreef:
15-05-2017 17:17
Ik moet wel lachen om de profielnaam van TO.... En: vieze vrouwen? Van wie denk je dat wij hetero dames zo'n SOA oplopen?

Maar verder serieus.... In 2016 zijn bepaalde groepen uitgesloten van het gratis kunnen testen bij de GGD. Het gaat hierbij onder meer om swingers. Dit omdat er onder swingers te weinig SOA's werden aangetroffen, terwijl een behoorlijk deel van hen wel regelmatig laat testen. Het meer gericht testen op groepen die meer risico hebben, kan dus ook deze stijging veroorzaken.
Well behaved women rarely make history.
Heel bijzonder dat juist deze TO in een ander topic maar blijft klagen dat hij geen seks heeft en daar zo gefrustreerd over is..... en hier promoten om GEEN seks te hebben. Hopelijk snap je het zelf nog wel. Ik niet namelijk.
Alle reacties Link kopieren
TO liep toch te janken dat hij nog nooit had geneukt? Waar maakt hij zich dan druk om?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ben blij dat ik niet de enige ben die het niet begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
16-05-2017 21:07
TO liep toch te janken dat hij nog nooit had geneukt? Waar maakt hij zich dan druk om?
Misschien dat ik over een paar jaar wel succesvol ben.
man 26 jaar en maagd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geoefend hoe je een condoom om moet doen? Stel je voor dat HET moment ineens aanbreekt, en je weet niet hoe dat moet. Heb je wéér pech.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
SilverShadow schreef:
15-05-2017 17:59
Heel bijzonder dat juist deze TO in een ander topic maar blijft klagen dat hij geen seks heeft en daar zo gefrustreerd over is..... en hier promoten om GEEN seks te hebben. Hopelijk snap je het zelf nog wel. Ik niet namelijk.
De examens zijn toch afgelopen? Nou, duidelijk dus.
Alle reacties Link kopieren
Het is wat, zo gefrustreerd omdat je niet eens de kans krijgt een soa op te lopen..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
21-05-2017 10:19
Het is wat, zo gefrustreerd omdat je niet eens de kans krijgt een soa op te lopen..
ik zou op een vieze wcbril gaan zitten :hihi:
Ik vind het niet zo raar, veel mensen hebben teveel sekspartners. Als je het als een konijn doet met jan en alleman en mogelijk met drank op de juiste protectie vergeet, ja, dan wil het wel.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
21-05-2017 19:12
Ik vind het niet zo raar, veel mensen hebben teveel sekspartners. Als je het als een konijn doet met jan en alleman en mogelijk met drank op de juiste protectie vergeet, ja, dan wil het wel.
Wanneer is het teveel? Van een keer seks kan je ook een soa krijgen hoor.
Massaal stoppen met seks om soa's tegen te gaan is ook wel erg overdreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven