Is het van belang....

17-07-2007 10:51 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
....te weten wat de afkomst was van de jongens die afgelopen weekend een man doodstaken in Almere?
Alle reacties Link kopieren
Nee tenzij daar hun motief lag om die jongen dood te steken.
Alle reacties Link kopieren
Nee tenzij daar hun motief lag om die jongen dood te steken. 
Die jongen was een man van 56 jaar. :(
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nee want niet alles draait om ras en afkomst.



Nederlanders rijden ook meisjes dood met hun camper, drogeren meisjes met GHB in een bos, vragen hun vriendin mee tedoen met het verkrachten van hun 5 jarig zoontje.



Dus nee Niet alles draait om afkomst en ras. Tussen de "Nederlanders" zitten OOK een HOOP rotte appels.
Alle reacties Link kopieren


quote: ambrosia9 reageerde



Nee tenzij daar hun motief lag om die jongen dood te steken.  Die jongen was een man van 56 jaar. :(
Ja ik zag dat ik het verkeerd had getypt idd, maar toen was t al te laat.
Alle reacties Link kopieren
Ongetwijfeld zitten er ook rotte appels tussen Nederlanders. Maar dit gaat over hangjongeren die Almere onveilig schijnen te maken. En dat is (en nu wil ik eerder genoemde voorbeelden niet bagatelliseren) toch iets wat je in je dagelijks leven, in je omgeving, op straat steeds meer mee maakt.
Alle reacties Link kopieren


Ongetwijfeld zitten er ook rotte appels tussen Nederlanders. Maar dit gaat over hangjongeren die Almere onveilig schijnen te maken. En dat is (en nu wil ik eerder genoemde voorbeelden niet bagatelliseren) toch iets wat je in je dagelijks leven, in je omgeving, op straat steeds meer mee maakt.



Ja maar autochtone hangjongeren zijn net zo vervelend als allochtone hangjongeren. Lijkt me niet dat afkomst iets uitmaakt in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kiezen er zelf voor om in de stad te gaan wonen en daar hoort tegen woordig jammer genoeg HANGJONGEREN bij.



De hangjongeren worden lekker vertroeteld, als ze bv mensen mishandelen, wegpesten of ruiten van winkels in gooien.



En wat doet de Nederlandse regering dan die stuurt deze WANNA BE GANGSTERTJES op vlindervang vakantie in marokko of op een bootje naar Engeland.



Terwijl veel nederlandse gezinnen niet eens op vakantie kunnen.



Zolang asociaal gedrag wordt beloond zal dit blijven bestaan. Ik bedoel ik kreeg toen ik klein was geen JEUGDHONK.



Wat een flauwekul, ik moest op tijd binnen zijn net als al mijn leeftijds genoeten toen.



Ouders moeten hun kinderen weer eens gaan opvoeden, maar alle mensen willen tegenwoordig, kinderen, een huis, de PC HOOFDSTRAAT Trekker voor de deur. En daarom moeten alle ouders beiden fulltime werken en hebben ze geen tijd om de kinderen optevoeden.



Kinderen voeden zichzelf tegenwoordig op tot kleine WANNA BE GANGSTERTJES, met als voorbeeld de amerikaanse rapcultuur.



En wederom dit speeld zich af in alle facetten van onze samenleving en dus niet alleen met mensen van niet Nederlandse afkomst.
Ondanks het feit dat in allerlei etnische en autochtone groepen leuke en minder leuke lieden bestaan, mag het natuurlijk wel gezegd worden als het gewoon waar is als in bepaalde wijken of steden voornamelijk mensen uit één bepaalde groep de grootste rottigheid uithalen.



Het vervelende van dat soort uitspraken is alleen dat ze gretig worden aangegrepen door xenofoben om als bevestiging te dienen voor hun doemboodschap dat mensen van andere culturen niet deugen. Waarop onvermijdelijk de minder begaafde autochtoon mee begint te schreeuwen met oproerkraaiers als bijvoorbeeld Wilders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Wilders nog niet over dit incident (zoals burgemeester Jorritsma het heeft genoemd) horen spreken.
Alle reacties Link kopieren
O kut zeg. Ik word net toch even met mijn neus op de feiten gedrukt.

Ik werk en kan mijn dochter niet opvoeden. Damn.

Ik kan haar maar beter vast inschrijven voor bootcamp.



Het woord hangjongeren is voor mij genoeg. Maakt me niks uit wat voor achtergrond ze hebben. Dat ze het doen is al erg genoeg.
'It could be lupus'


Ik heb Wilders nog niet over dit incident (zoals burgemeester Jorritsma het heeft genoemd) horen spreken.



Dat kan maar zo, Willem. Maar wij weten allebei dat incidenten waarbij allochtonen betrokken zijn meestal olie op het vuur zijn voor lieden met een afkeer van andere culturen in 'eigen land'.
Alle reacties Link kopieren
Hangjongeren heb je overal. Maar jongetjes van 13 die met een enorm mes op zak lopen zijn doorgaans vaak van buitenlandse komaf. Dat zien ze op tv he, van die tyfus-gangsta-rappers.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht ff, ik zie dat de PVV kamervragen heeft gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Steekpartij Almere met dodelijke afloop - Kamervragen



dinsdag 17 juli 2007



Vragen van de leden De Roon en Agema (beiden PVV) aan de minister van Justitie, de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, de minister van Wonen, Wijken en Integratie en aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over een steekpartij met dodelijke afloop in Almere:

1.)

Klopt het dat op 14 juli 2007 te Almere een vrouw en haar man zijn belaagd en laatstgenoemde daarbij is doodgestoken door een (groep) hangjongere(n) van Antilliaanse en/of Surinaamse afkomst, waar de buurt (de zgn. Seizoenenbuurt) al weken overlast van had en over had geklaagd bij de politie  (*)?

2.)

Wat is er aan gedaan om deze groep overlastgevende hangjongeren, nadat de klachten daarover bij de politie bekend waren geworden, aan te pakken? Hoe kan

het, dat deze aanpak dermate slecht is geweest dat voornoemde fatale afloop het gevolg is geweest?

3.) 

Is het u bekend dat de politieregio Flevoland de enige politieregio is met stijgende criminaliteitscijfers en dat in het bijzonder in Almere de criminaliteitscijfers

hoog zijn? Kunt u begrijpen dat de burgers in Almere dit spuugzat zijn? Wanneer en hoe gaat u het overlastgevende tuig in Almere eindelijk eens

krachtig aanpakken? Wanneer gaat u de Nederlandse burgers nu eindelijk eens echt bevrijden van dit gespuis? Bent u het met ons eens dat het hoog tijd is dat voor ernstige misdrijven in Nederland de minimumstraffen worden ingevoerd waar de burgers zo naar snakken?

4.) 

Bent u het met ons eens, dat de uitlating van burgemeester Jorritsma, dat deze steekpartij een “incident” is dat ook elders in Almere had kunnen gebeuren,

een buitengewoon schokkende en verontrustende constatering is (**)? Bent u het met ons eens, dat het tijd is geworden dat de politie in Almere preventieve

veiligheidsfouilleringen uitvoert op de aanwezigheid van wapens bij overlastgevende hangjongeren? Wat gaat u doen om te bevorderen dat dit gaat gebeuren om de

gewone burgers te beschermen en hun veiligheidsgevoelens terug te geven?

5.) 

Is het juist dat het slachtoffer is overleden nadat de ambulance met een aanzienlijke overschrijding van de voorgeschreven aanrijtijd was gearriveerd (***) ?

Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wie is daarvoor naar uw mening verantwoordelijk? Klopt het dat de ambulancediensten in maar liefst 8% van de gevallen

in Flevoland te laat arriveert? Bent u het met ons eens dat dit schandalig is, evenals het feit dat in een stad als Almere slechts twee (!) ambulances

beschikbaar zijn in de avonden en weekeinden? Wat gaat u er aan doen om deze situatie zo snel mogelijk te verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
En alleen jongeren van buitenlandse afkomst kijken tv?



Toen ik op de middelbare school zat liepen er veel jongens met boksbeugels in hun tas/scooter. Stiletto's waren ook heel hip. Of de stanleymesjes die bij handenarbeid zo vaak gestolen werden volgens de docente.



Allemaal boeren.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
quote: willem1959 reageerde

3.) 

Is het u bekend dat de politieregio Flevoland de enige politieregio is met stijgende criminaliteitscijfers en dat in het bijzonder in Almere de criminaliteitscijfers

hoog zijn? Kunt u begrijpen dat de burgers in Almere dit spuugzat zijn? Wanneer en hoe gaat u het overlastgevende tuig in Almere eindelijk eens

krachtig aanpakken? Wanneer gaat u de Nederlandse burgers nu eindelijk eens echt bevrijden van dit gespuis?
Bent u het met ons eens dat het hoog tijd is dat voor ernstige misdrijven in Nederland de minimumstraffen worden ingevoerd waar de burgers zo naar snakken?Gespuis? Tuig?

Klinkt echt of ze er heel veel aan willen doen :o
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren


Hangjongeren heb je overal. Maar jongetjes van 13 die met een enorm mes op zak lopen zijn doorgaans vaak van buitenlandse komaf. Dat zien ze op tv he, van die tyfus-gangsta-rappers.



Je reactie getuigd van een enorme intelligentie en je bent echt goed in het nuanceren van je reacties ahum. Als je hier even lekker wil afgeven op buitenlanders had je dat als topic titel moeten zetten. Niet een verschrikkelijke gebeurtenis als voorbeeld moeten nemen waarvan de afkomst van de daders er niet eens toe doet. Ben benieuwd hoe jij t vindt, als de daders gewoon blank blijken te zijn!


quote: willem1959 reageerde

3.) 

Is het u bekend dat de politieregio Flevoland de enige politieregio is met stijgende criminaliteitscijfers en dat in het bijzonder in Almere de criminaliteitscijfers

hoog zijn? Kunt u begrijpen dat de burgers in Almere dit spuugzat zijn? Wanneer en hoe gaat u het overlastgevende tuig in Almere eindelijk eens

krachtig aanpakken? Wanneer gaat u de Nederlandse burgers nu eindelijk eens echt bevrijden van dit gespuis?
Bent u het met ons eens dat het hoog tijd is dat voor ernstige misdrijven in Nederland de minimumstraffen worden ingevoerd waar de burgers zo naar snakken?Gespuis? Tuig?

Klinkt echt of ze er heel veel aan willen doen :o







Nou, SD, ik mag het dan niet altijd eens zijn met de overtuigingen van de PVV, maar op lieden met vernielzucht en moordneigingen die hun maatschappelijke bijdrage beperken tot het lastigvallen en aanvallen van anderen vind ik dit soort kreten toch wel van toepassing.



Ik begrijp dat jij nogal verontwaardigd bent over die betitelingen? Wat zou je dan liever gezien hebben: 'schavuiten'? 'Doerakken'? 'Belhamels'? 'Deugnieten'? Of, zoals de politie in Den Haag ze ongetwijfeld zou noemen: 'Onbegrepen jeugdigen'?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om het afgeven op buitenlanders. Het gaat om het feit dat  'buitenlanders' vaker gangsta-achtig gedrag vertonen dan 'binnenlanders'.
Alle reacties Link kopieren
Nee, gewoon overlastgevende jongeren.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
En normaliter zou ik ook niet verontwaardigd zijn, maar in dit geval waar het dus uit een groot zwart gat van een PVV-er komt, wel.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren


Het gaat niet om het afgeven op buitenlanders. Het gaat om het feit dat  'buitenlanders' vaker gangsta-achtig gedrag vertonen dan 'binnenlanders'.



Ja sorry daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat je het moet hebben over jongeren die opgroeien in de stad in de wat minder goeie wijken. Die heel erg op zichzelf aangewezen zijn en op straat opgroeien als het ware. Dat zijn echt niet alleen maar buitenlanders hoor. En als je het hebt over dat gangsta-achtige gedrag, dat wordt dan wel o.a. veroorzaakt door onze ooh zo leuke puberzender TMF. Een paar dagen terug was er niks op tv en zaten we een beetje te zappen, kwamen we langs TMF, het was rond 20:00. Daar was een clip van met wijven die gewoon blote tieten lieten zien, niks geen balkje, of wazige plek erover heen. Dus als je hierover gaat beginnen moet je het bij het begin aan pakken, waar komt dat gedrag vandaan? Die kids verzinnen dat zelf niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Het doet er toe als ze hangjongeren zijn omdat ze allochtoon zijn, en dat is hier niet het geval denk ik. Ze zijn hangjongeren vanwege misschien opvoeding? Gebrek aan stimulans om andere dingen te doen? Te veel van anderen zien dat het blijkbaar stoer is om te hangen?
Alle reacties Link kopieren
Even voor de goede orde, ze waren allochtoon. Surinaams/Antilliaans. Bling bling, gangsta, noem maar op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven