Ik schaam me voor Wilders

29-08-2018 13:26 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik ben er even helemaal klaar mee.. Geert wilders die nu weer met een tekenwedstrijd komt. Cartoons van Mohammed om precies te zijn. wilders weet dat dit gevoelig ligt en dat dit een grote belediging is voor een groot deel van de (wereld)bevolking. Maar toch gaat het gebeuren.
In Pakistan inmiddels woedende menigtes. En men wil banden met nederland verbreken. Andere landen zullen waarschijnlijk snel volgen. Wilders wist dat dit zou gaan gebeuren. waarschijnlijk ook wat hij wilde. Maar waarom?

Ik heb wat Pakistaanse kennissen. En zij vroegen me om uitleg. Hoe kan dit? Ik heb uitgelegd dat de meeste Nederlanders niet achter deze wedstrijd staan. En dat deze wedstrijd ook niet door de nederlandse regering wordt georganiseerd.

Ik ben dat gedoe met wilders wel een beetje zat inmiddels. Sterker nog: ik schaam me als Nederlandse voor hem. Wat een achterlijke vent.

Hoe denken jullie er over?
Alle reacties Link kopieren
schamen?? Waarom?
ik heb niet op die man gestemd. (jij ook niet, neem ik aan).
het is echt niet de schuld van 'de Nederlander' dat 1 Wilders zich zo misdraagt hoor
Alle reacties Link kopieren
Zoals Amerikanen zich schamen voor Trump. Ik snap je gevoel wel.

Waarom hij dit organiseert? Ik denk dat hij al een tijdje niet genoeg aandacht kreeg in de media. Wat het is duidelijk niet een manier om tot oplossingen te komen voor de problemen die hij benoemt.
Wat eten we vanavond?
Ongelofelijk gevaarlijk wat hij doet.
Je suis Charlie...
Door Wilders meer kans op een aanslag in Nederland
Alle reacties Link kopieren
Wilders is belachelijk en opruiend bezig.

Maar woedende menigten die de banden met een heel land willen verbreken omdat 1 iemand verkeerd bezig is vind ik net zo belachelijk eigenlijk. Ik ben geen Wilders maar wordt daar door die mensen blijkbaar wel als 1 gezien.
chocolol schreef:
29-08-2018 13:31
Wilders is belachelijk en opruiend bezig.

Maar woedende menigten die de banden met een heel land willen verbreken omdat 1 iemand verkeerd bezig is vind ik net zo belachelijk eigenlijk. Ik ben geen Wilders maar wordt daar door die mensen blijkbaar wel als 1 gezien.
Is toch eigenlijk hetzelfde als wat veel moslims meemaken als er weer eens een aanslag is gepleegd. Ondanks dat de meeste moslims er niets mee te maken hebben, worden ze er wel op aangekeken door veel mensen.
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
29-08-2018 13:31
Ongelofelijk gevaarlijk wat hij doet.
Je suis Charlie...
Door Wilders meer kans op een aanslag in Nederland
jep, en dan heeft hij toch zijn gelijk gehaald.
volgens mij hoopt die man op een aanslag
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
29-08-2018 13:33
Is toch eigenlijk hetzelfde als wat veel moslims meemaken als er weer eens een aanslag is gepleegd. Ondanks dat de meeste moslims er niets mee te maken hebben, worden ze er wel op aangekeken door veel mensen.

Nou ook niet door mij hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wilders moet weer even aandacht.
Die vent kost onze samenleving alleen een hoop geld en is nog nooit met een constructief of goed idee gekomen.
Weg met die vent!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-08-2018 13:34
jep, en dan heeft hij toch zijn gelijk gehaald.
volgens mij hoopt die man op een aanslag
Extra politie, extra bewaking en waarvoor??
Laat hem naar Pakistan gaan, kan hij daar mooi zijn ideeen uitdragen.
lilalinda schreef:
29-08-2018 13:29
schamen?? Waarom?
ik heb niet op die man gestemd. (jij ook niet, neem ik aan).
het is echt niet de schuld van 'de Nederlander' dat 1 Wilders zich zo misdraagt hoor

Dit. Voel me op geen enkele wijze gelinkt aan die man.
Alle reacties Link kopieren
Schaamte, voor iemand waar je verder helemaal geen invloed op hebt of mee gelieerd bent? Wat een volstrekt overbodige emotie zeg.

En het is toch belachelijk; omdat je een cartoonwedstrijd wil organiseren over een godje, mag je kop eraf. Net als bij Theo van Gogh, net als de redactie van Charlie Hebdo.
Satire, spotprenten, het mag allemaal behalve als het om de Islam gaat. Dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen.
Nog verontrustender is het dat mensen die niet geïndoctrineerd zijn door de islamitische cultuur, die beter zouden moeten weten, het volstrekt normaal vinden dat die dreiging er is.
Áls je je dan toch zo nodig wilt schamen, doe het dan daarvoor.
nessemeisje schreef:
29-08-2018 13:42
Schaamte, voor iemand waar je verder helemaal geen invloed op hebt of mee gelieerd bent? Wat een volstrekt overbodige emotie zeg.

En het is toch belachelijk; omdat je een cartoonwedstrijd wil organiseren over een godje, mag je kop eraf. Net als bij Theo van Gogh, net als de redactie van Charlie Hebdo.
Satire, spotprenten, het mag allemaal behalve als het om de Islam gaat. Dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen.
Nog verontrustender is het dat mensen die niet geïndoctrineerd zijn door de islamitische cultuur, die beter zouden moeten weten, het volstrekt normaal vinden dat die dreiging er is.
Áls je je dan toch zo nodig wilt schamen, doe het dan daarvoor.
Dat laatste vind ik wel een goed punt.

Ja, het is dom om zoiets te organiseren wetende dat er zoveel mensen met lange tenen rondlopen. Maar het feit dat dit zo gevaarlijk is, vind ik nog veel gekker.
Alle reacties Link kopieren
kunnen we hem niet voor zijn met cartoons over hem?

en die dan massaal als profielfoto nemen voordat er weer wat nationaal te rouwen valt?
Lorem Ipsum
De OP is trouwens overdreven:

In Pakistan inmiddels woedende menigtes. En men wil banden met nederland verbreken. Andere landen zullen waarschijnlijk snel volgen.


NOS:

In andere landen waar de meerderheid van de bevolking moslim is, is de aandacht voor de spotprentwedstrijd - in vergelijking met de oproer in de aanloop naar Wilders' film Fitna - nihil.

"Tot nu toe leeft de actie totaal niet in het Midden-Oosten", zegt correspondent Marcel van der Steen. De arrestatie van de man die Wilders met de dood had bedreigd, is er wel opgepikt door media, maar leidt vooralsnog niet tot protesten. "Of de impact zal veranderen na nieuwe beelden van demonstraties in Pakistan is lastig te zeggen."
'Boycot Nederlandse producten'

Ook in Indonesië, het land met de grootste moslimbevolking ter wereld, is er nauwelijks ophef. "Het is gemeld in kleine nieuwsberichtjes en lezers hebben er wat boze emoticons bij aangeklikt", zegt correspondent Michel Maas. "Daarna werd het stil. En dat blijft het waarschijnlijk, tenzij er in november alsnog een storm losbarst." De cartoonwedstrijd staat in die maand gepland.

https://nos.nl/artikel/2248027-wat-wild ... anden.html
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
29-08-2018 13:43
kunnen we hem niet voor zijn met cartoons over hem?

en die dan massaal als profielfoto nemen voordat er weer wat nationaal te rouwen valt?
Die zijn er alláng. Wilders en andere politici zijn hartstikke vaak het mikpunt van spot en satire. Dat kan gewoon in deze samenleving.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
29-08-2018 13:43
Dat laatste vind ik wel een goed punt.

Ja, het is dom om zoiets te organiseren wetende dat er zoveel mensen met lange tenen rondlopen. Maar het feit dat dit zo gevaarlijk is, vind ik nog veel gekker.
Juistem.
turquasi schreef:
29-08-2018 13:43
kunnen we hem niet voor zijn met cartoons over hem?

en die dan massaal als profielfoto nemen voordat er weer wat nationaal te rouwen valt?
Goeie!
Nationaal verzet tegen Wilders dmv een spotprent van Geert als profpics en avatars :)
nessemeisje schreef:
29-08-2018 13:45
Die zijn er alláng. Wilders en andere politici zijn hartstikke vaak het mikpunt van spot en satire. Dat kan gewoon in deze samenleving.

Gelukkig wel. Laat Pakistan zich maar druk maken om hun eigen samenleving.
Hihi
nessemeisje schreef:
29-08-2018 13:45
Die zijn er alláng. Wilders en andere politici zijn hartstikke vaak het mikpunt van spot en satire. Dat kan gewoon in deze samenleving.
Dat weet iedereen.
Maar ze bedoelt massaal een avatar v Wilders nemen als protest tegen zijn acties
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moslim en ik schaam mij niet zozeer voor Wilders maar voor degene die nav een cartoonwedstrijd weer primitief moeten reageren.
Als ze nou geen aandacht aan geven, dan dooft het vanzelf wel, maar Wilders heeft weer zijn zin. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
ik heb al gezocht maar kan geen echt leuke vinden...
Lorem Ipsum
Bryndise schreef:
29-08-2018 13:31
Ongelofelijk gevaarlijk wat hij doet.
Je suis Charlie...
Door Wilders meer kans op een aanslag in Nederland
Dat is juist wat hij wil zodat hij weer eens op zijn stokpaardje kan zitten
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
29-08-2018 13:55
ik heb al gezocht maar kan geen echt leuke vinden...
Googelen op spotprent Wilders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar als je nou echt wat ranzige fotoshopbrouwsels wilt zien moet je voor de gein eens rondkijken op Wilders z'n twitter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven