Links wil hogere maandelijkse vergoeding Amsterdam bestuur

27-09-2018 16:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
(bron Telegraaf)
Linkse partijen willen hogere maandelijkse vergoeding

Stadsbestuur Amsterdam: extraatje van 500 euro voor partijgenoten


https://www.telegraaf.nl/nieuws/2606396 ... tijgenoten

Klein stukje van het artikel:
AMSTERDAM - Het linkse stadsbestuur van Amsterdam wil jaarlijks honderdduizend euro uit de gemeentekas trekken om partijgenoten van GroenLinks, D66, PvdA en SP in de stadsdeelbesturen van Noord, Centrum en Zuidoost elke maand een extraatje van zo’n 500 euro per persoon te geven.

De linkse kliek:
De Amsterdamse coalitie van GroenLinks, D66, PvdA en SP vindt echter dat de door hun naar voren geschoven partijgenoten hetzelfde bedrag moeten krijgen. Daarom is het idee „de verschillen in vergoeding voor de stadsdeelbestuurders ongedaan te maken.” Volgens de partijen zijn de „maatschappelijke opgaven in de verschillende stadsdelen qua zwaarte en complexiteit vergelijkbaar”.

Waar gaan wij in dit land naartoe?

Wat vinden jullie van deze zelf- en/of partijkasverrijking? De SPleden storten alles terug in de partijkas.....

Jullie mening:

Totaal aantal stemmen: 25

Zelfverrijking (60%)
Moet kunnen (20%)
Diefstal (8%)
Geen mening (8%)
Bemoei mij niet met politiek (4%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Ik had het interessanter gevonden als het over Nederland zou gaan dan over slechts 1 stad. Ik woon daar niet en weet er niks vanaf hoe het er daar aan toe gaat. Ik kan dus niet echt een mening geven.
Alle reacties Link kopieren
Tja, de Amsterdammers hebben bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen massaal op Groenlinks en D66 gestemd want 'duurzaam', 'progressief' bla bla bla. Dan nu dus ook niet zeuren bij dit soort berichten.
Alle reacties Link kopieren
Heeft niets te maken met links of rechts.
Zoals gewoonlijk verdraait de Televaag het weer.

https://www.parool.nl/verkiezingen/abou ... ~a4587219/
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Eigen volk partijleden eerst! ;-D

Ik masseer jou, jij masseert mij, dat oude gedrag krijg je er niet uit
Alle reacties Link kopieren
Vergoedingen zijn vastgesteld op basis van de grootte van de stad (als in aantal inwoners) of deelgemeente of hoe het tegenwoordig allemaal genoemd wordt. Er zijn meerdere gemeentes bezig dit gelijk(er) te trekken. Geen hele vreemde gang van zaken dus in Amsterdam.
Overigens wordt de telegraaf door oa de politiek gebruikt om te zien wat de reacties van de mensen zijn op ideeën, soort proefballonetje dus. Wil je de ‘echte’ artikelen lezen dan wordt daar het FD voor gebruikt.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
27-09-2018 17:29
Heeft niets te maken met links of rechts.
Zoals gewoonlijk verdraait de Televaag het weer.

https://www.parool.nl/verkiezingen/abou ... ~a4587219/
Ongelooflijk hoe de Telegraaf met zo’n verhaal aan de gang gaat en er iets compleet anders van maakt. En de lezers maar vloeken op de ‘linkse zakkenvullers’. Zelfs debunken helpt niet: de eigen verwachtingen zijn alweer bevestigd, dus het is zo.

Ik vind trouwens 2800 per maand nog steeds bizar weinig, als het om de grote steden gaat. Je kunt het nauwelijks combineren met een baan.
Alle reacties Link kopieren
Deze mensen doen het allemaal naast hun baan hè. En het vreet echt wel tijd.
Lachen dat uitgerekend die VVD-troela begint over 'vorstelijk betaald' worden.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
27-09-2018 17:29
Heeft niets te maken met links of rechts.
Zoals gewoonlijk verdraait de Televaag het weer.

https://www.parool.nl/verkiezingen/abou ... ~a4587219/
Ach snuffelbeertje toch, ik lees uw reacties ook elders op vief en soms ook hoog euh.... “Televaag” gehalte toch? Maar Aboutaaaaaa is is toch ook links “ratje”?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
subon schreef:
27-09-2018 17:57
Vergoedingen zijn vastgesteld op basis van de grootte van de stad (als in aantal inwoners) of deelgemeente of hoe het tegenwoordig allemaal genoemd wordt. Er zijn meerdere gemeentes bezig dit gelijk(er) te trekken. Geen hele vreemde gang van zaken dus in Amsterdam.
Overigens wordt de telegraaf door oa de politiek gebruikt om te zien wat de reacties van de mensen zijn op ideeën, soort proefballonetje dus. Wil je de ‘echte’ artikelen lezen dan wordt daar het FD voor gebruikt.
Lees jouw reactie en bedenk mij dat naast FD, TFT e.a. vaak door dezelfde lezers ook de Telegraaf ter hand genomen word/werd. Inderdaad blijven FD en NRC mijn kranten. Dus onderschrijf jouw mening
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Links lullen rechts vullen.
Is het ooit anders geweest in de politiek?
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
27-09-2018 18:31
Deze mensen doen het allemaal naast hun baan hè. En het vreet echt wel tijd.
Lachen dat uitgerekend die VVD-troela begint over 'vorstelijk betaald' worden.
Even opgezocht wat die VVD mevrouw zelf verdient met haar raadswerk:

Raadsleden van gemeenten met meer dan 375.000 inwoners ontvangen de hoogste standaardvergoeding van maximaal 2209,35 euro per maand (cijfers uit 2014). Raadsleden uit grote gemeenten besteden gemiddeld 23,6 uur per week aan hun raadswerk (cijfers 2017)*

Daarnaast is ze eigenaar van een soort uitzendbureau voor zorgpersoneel.

Als een raadslid al bijna drie dagen in de week kwijt is, zal een deelraadbestuurder nog wel meer tijd erin moeten steken, vermoed ik. Vraag me af wat voor baan je daar nog naast zou kunnen doen.

*Bron: nationaal raadsleden onderzoek 2014 en 2017
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat dit zelfverrijking is.
De salarissen worden gelijk getrokken.

Of €2800,- p/m veel of weinig is weet ik niet, ligt er aan wat ze moeten doen voor dat geld en dan bedoel ik hoevel uur ze ervoor moeten maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik lees in het artikel een huidig salaris van 6196 euro. Het gaat om deelraadbestuurders en dat zal dan toch een andere functie dan wethouder zijn. Het bedrag wordt ook nog eens met terugwerkende kracht uitgekeerd. Dat betekent dat er bestuurders extra geld zouden krijgen over maanden dat ze nog niet eens in functie waren.

Hoe komen jullie bij die 2800 euro?
Alle reacties Link kopieren
Gezien de complexiteit van zo'n baan vind ik niet dat het goedbetaald wordt. Ik heb ongeveer hetzelfde met een CAO-salaris en aanzienlijk minder verantwoordelijkheden. En 's avonds en in het weekend gewoon lekker onbereikbaar zijn als ik dat wil.
Oude wijn, nieuwe kruiken. De politiek en openbaar bestuur bepaalt haar eigen salaris. Wat dacht je van de wachtgeldregeling?

Hoor ik nou nooit een politicus commentaar op hebben. Zó gek.
Gut, de Telegraaf heeft zich weer netjes voor het karretje van de VVD-fractie laten spannen. Die laatste zin ook...

"Wij zullen voorstellen om dit geld te besteden waar het zin heeft, bijvoorbeeld het Friendship Sportcentre voor gehandicapte kinderen."

Er staat nog net niet zielige zeehondjes...
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
27-09-2018 16:41
Ik had het interessanter gevonden als het over Nederland zou gaan dan over slechts 1 stad. Ik woon daar niet en weet er niks vanaf hoe het er daar aan toe gaat. Ik kan dus niet echt een mening geven.
Snap ik, kan titel niet aanpassen....
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Sara9876 schreef:
27-09-2018 20:41
Gezien de complexiteit van zo'n baan vind ik niet dat het goedbetaald wordt. Ik heb ongeveer hetzelfde met een CAO-salaris en aanzienlijk minder verantwoordelijkheden. En 's avonds en in het weekend gewoon lekker onbereikbaar zijn als ik dat wil.
Ik ben niet onder de indruk van veel van die deelraadbestuurders. In het verleden is gebleken dat een flink aantal niet bepaald zuiver op de graat was.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
27-09-2018 22:04
Ik ben niet onder de indruk van veel van die deelraadbestuurders. In het verleden is gebleken dat een flink aantal niet bepaald zuiver op de graat was.
Geef je op!
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
ikbensnuffelbeertje schreef:
28-09-2018 13:30
Geef je op!
Ik zou voor geen goud in Amsterdam willen wonen.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
28-09-2018 14:08
Ik zou voor geen goud in Amsterdam willen wonen.
Ook op tips van snuffelbeertje niet al te serieus reageren... die heeft zelf de juiste spirit voor deze politiek job.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven