Heb jij je keuze al gemaakt?

19-03-2019 17:06 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees net dat het verkiezingsdebat vanavond doorgaat.
https://nos.nl/artikel/2276710-nos-verk ... -door.html

Omdat ik nog niet weet wat ik ga stemmen zit ik voor de buis gekluisterd vanavond.
Van de provincie weet ik weinig dus bepaal mijn keuze toch maar op landelijke thema’s zoals pensioen, klimaatbeleid, onderwijs en dat soort zaken.
Jesse Klaver vind ik wel sympathiek maar politiek gezien niet interessant, de SP heeft wel iets maar eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet.

Weten jullie het al?
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Zet een poll bij de OP!
Alle reacties Link kopieren
PVV as always
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
GroenLinks is nobel maar niet realistisch..
Alle reacties Link kopieren
Jaren lang Rutten (VVD) maar morgen voor het eerst FvD
En niet omdat ik geloof in de Baudet theorie over ijstijden en dat de mens de aarde niet opwarmt maar omdat ik vind dat de VVD teveel naar links opschuift en daarvoor een electorale oorvijg verdiend.

Wilders is voor mij geen optie i.v.m. zijn anti islam retoriek.


Overigens vrees ik LPF achtige toestanden binnen Forum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Taralina schreef:
19-03-2019 17:07
Zet een poll bij de OP!
Dit.
Ja. Ik stem gewoon weer op de partij waar ik altijd op stem.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic hebben we al
Yup.
Alle reacties Link kopieren
Voor het waterschap heb ik een stemwijzer gedaan en gelezen hoe de partijen die we hier hebben staan tegenover verschillende waterthema's. Dit omdat waterschap niet zo bekend is en ik niet precies de verschillen wist tussen de partijen.

Voor de provinciale staten stem ik op de partij waar ik bij de tweede kamer ook op stem omdat ik bepaalde thema's erg belangrijk vind en die vaak kan vinden in die partij.

Beide kandidaten waar ik op ga stemmen heb ik nog even gegoogeld om te kijken wat hun filosofie is en of mij daarin kan vinden.

Beide keuzes ga ik voor een vrouw, gewoon omdat het kan :-D
Dit topic is er al maar D66.
Altijd D66 gestemd, met uitzondering van de TK van vorige keer en deze keer. GL wordt het sowieso niet, DENK is uitgesloten, VVD ook, CDA vind ik een waai-partij, PvdA is niet meer serieus te noemen en PVV is een one-issue. Ik twijfel tussen de partijen die over blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem morgen voor FvD.
Geen twijfel over.
Alle reacties Link kopieren
Groen Links.
Voor het eerst, ik stem altijd D66, maar vooral voor mijn provincie is Groen Links in mijn ogen deze keer een betere keuze.
chocolol schreef:
19-03-2019 17:54
Voor het waterschap heb ik een stemwijzer gedaan en gelezen hoe de partijen die we hier hebben staan tegenover verschillende waterthema's. Dit omdat waterschap niet zo bekend is en ik niet precies de verschillen wist tussen de partijen.

Voor de provinciale staten stem ik op de partij waar ik bij de tweede kamer ook op stem omdat ik bepaalde thema's erg belangrijk vind en die vaak kan vinden in die partij.

Beide kandidaten waar ik op ga stemmen heb ik nog even gegoogeld om te kijken wat hun filosofie is en of mij daarin kan vinden.

Beide keuzes ga ik voor een vrouw, gewoon omdat het kan :-D
Ik stem ook altijd op een vrouw. Ik moet de kieswijzer nog doen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-03-2019 18:38
Ik stem ook altijd op een vrouw. Ik moet de kieswijzer nog doen.
wat een onzin zeg. Je kiest voor iemand met kwaliteiten, niet of diegene een piemel of kut heeft
Alle reacties Link kopieren
SP voor provinciaal maar er kwam VVD uit voor waterschappen.... Ik kijk in het hokje wel;)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-03-2019 17:25
Jaren lang Rutten (VVD) maar morgen voor het eerst FvD
En niet omdat ik geloof in de Baudet theorie over ijstijden en dat de mens de aarde niet opwarmt maar omdat ik vind dat de VVD teveel naar links opschuift en daarvoor een electorale oorvijg verdiend.

Wilders is voor mij geen optie i.v.m. zijn anti islam retoriek.


Overigens vrees ik LPF achtige toestanden binnen Forum.
VVD links???? Daar denken linkse partijen toch heel anders over.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
19-03-2019 19:29
wat een onzin zeg. Je kiest voor iemand met kwaliteiten, niet of diegene een piemel of kut heeft
In een goed werkende democratie moet de parlementen een evenredige vertegenwoordiging hebben. En aangezien vrouwen anders denken en doen dan mannen, is het zaak om de boel toch redelijk richting 50-50 te krijgen. Net zoals je ook een afspiegeling van de generaties en de regio waar mensen vandaan komen moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
19-03-2019 18:08
Ik stem morgen voor FvD.
Geen twijfel over.
Misschien hoef je dan de volgende keer niet meer te stemmen als die vrouwenhaters aan de macht komen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
19-03-2019 20:05
Misschien hoef je dan de volgende keer niet meer te stemmen als die vrouwenhaters aan de macht komen.
En wordt alles doen in eigen belang en te laat komen heel normaal gevonden.
Sara9876 schreef:
19-03-2019 20:05
Misschien hoef je dan de volgende keer niet meer te stemmen als die vrouwenhaters aan de macht komen.
Anoniem24072022141314 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 08:02
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
19-03-2019 19:29
wat een onzin zeg. Je kiest voor iemand met kwaliteiten, niet of diegene een piemel of kut heeft
Nou precies. Daar snap ik nou nooit iets van. Het gaat om wat ik vind van een persoon met kwaliteiten, ideeën en competenties. Boeien welk gender het is.

Ik stem al sinds mijn 18e altijd op dezelfde partij, als ik de kieswijzer doe: altijd rolt hetzelfde eruit. Kieswijzer heb ik niet nodig maar ik vind het wel grappig dat de uitkomst altijd eender is.
Al een account? Log dan hier in.
VVD, voor provincie en waterschap. Mijn dochter heeft me gemachtigd en voor haar stem ik ultralinks (GL) voor de provincie en iets met ‘Water’ voor het waterschap. Ik denk wel dat ik op vrouwen ga stemmen. Voor mijn dochter sowieso, maar zelf twijfel ik nog.
Alle reacties Link kopieren
En dat is dan weer het nadeel van de democratie: iedereen heeft stemrecht ;-D
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven