Vergoeding nuvaring
zaterdag 17 september 2011 om 20:34
Gisteren heb ik sinds een aantal maanden weer de Nuvaring opgehaald bij de apotheek. Kosten waren 60,- voor 6 stuks.
De vorige keer dat ik de Nuvaring haalde was dit nog 40,- voor 6 stuks. Nu heb ik wel navraag gedaan bij de verzekering maar kreeg als uitleg dat de prijzen dagelijks schommelen net als met goud..
Nu vroeg ik me af of er verzekeringen zijn die de Nuvaring wel geheel vergoeden? Ik heb namelijk best een flink aanvullend pakket, juist voor dit soort uitgaven maar dat zet zo geen zoden aan de dijk.
De vorige keer dat ik de Nuvaring haalde was dit nog 40,- voor 6 stuks. Nu heb ik wel navraag gedaan bij de verzekering maar kreeg als uitleg dat de prijzen dagelijks schommelen net als met goud..
Nu vroeg ik me af of er verzekeringen zijn die de Nuvaring wel geheel vergoeden? Ik heb namelijk best een flink aanvullend pakket, juist voor dit soort uitgaven maar dat zet zo geen zoden aan de dijk.
Doubt kills more dreams than failure ever will
zaterdag 17 september 2011 om 20:48
Dat van die schommelende prijzen klopt idd. Ik zit zelf bij promovendum en heb pakket 3. Daar zit anticonceptie voor 100% in maar de nuvaring heeft een eigen bijdrage. Dat is iets anders als eigen risico, daar moet je goed op letten.
Overigens snap ik de apotheek niet. Nuvaring mag maar voor max 3 maanden worden meegegeven, omdat de werking niet te garanderen is als hij langer dan 4 maanden buiten de koelkast word bewaard. Die werking kan de apotheek niet garanderen als ze hem voor 6 maanden meegeven dus. Ben zelf apothekersassistente en het is een vastgestelde regen dat het voor max 3 maanden mag worden meegegeven.
Overigens snap ik de apotheek niet. Nuvaring mag maar voor max 3 maanden worden meegegeven, omdat de werking niet te garanderen is als hij langer dan 4 maanden buiten de koelkast word bewaard. Die werking kan de apotheek niet garanderen als ze hem voor 6 maanden meegeven dus. Ben zelf apothekersassistente en het is een vastgestelde regen dat het voor max 3 maanden mag worden meegegeven.
zaterdag 17 september 2011 om 20:58
Ik heb het nooit geweten van die schommelende prijzen. Jammer dat je niet kan inslaan als de prijzen lager zijn .
Ik bewaar de Nuvaring ook altijd in de koelkast. Hebben ze me ook verteld bij de apotheek. Dus wat dat betreft verwacht ik geen probleem.
Ivetje misschien weet je dan ook hoe het zit met het GVS systeem. Ik heb hierop gegoogled en krijg geen prijzenlijst te zien. Is die er dan ook niet?
Ik bewaar de Nuvaring ook altijd in de koelkast. Hebben ze me ook verteld bij de apotheek. Dus wat dat betreft verwacht ik geen probleem.
Ivetje misschien weet je dan ook hoe het zit met het GVS systeem. Ik heb hierop gegoogled en krijg geen prijzenlijst te zien. Is die er dan ook niet?
Doubt kills more dreams than failure ever will
zaterdag 17 september 2011 om 21:05
Dat gvs is dus die eigen bijdrage lees ik eruit. Maar lees ook dat de leverancier dit blijkbaar regelt. Zou dan inhouden dat geen enkele verzekering dit vergoed. Zo lees ik het in ieder geval. Maar ik kan het mis hebben hoor! Van vergoedingen heb ik verder niet zo heel veel verstand, want dat gaat voornamelijk via de verzekering. Maar nuvaring is idd wel een GVS-geneesmiddel als ik het zo lees. Ik heb in onze apotheek nog nooit iemand gehad die de eigen bijdrage van nuvaring niet hoefde te betalen iig. Ben dus bang dat geen enkele verzekering dit vergoed. Ze vergoeden nl al een gedeelte.
zaterdag 17 september 2011 om 21:18
zaterdag 17 september 2011 om 21:37