Woonark

17-09-2011 21:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben vlindervrij12345( dat 12345 moest erachter want alleen vlindervrij pakte hij niet hahha )

En ik ben van plan een woonark tegaan huren.

Ben nu erg benieuwd naar ervaringen van mensen die op een woonboot wonen/hebben gewoond.

Bijv wat zijn de voordelen maar ook de nadelen, waar moet ik opletten bij het huren/bezichtigen enz

Ik hoor graag van jullie!
1--> is hij waterdicht :-), oftewel let goed op "watervlekken"

2--> informeer naar de ligplek, wat dat per jaar kost, en hoe lang de ark daar nog mag liggen. Kijk ook naar bestemmingsplannen ed. of de ligplek blijft, of dat je daar tzt weg moet.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Hoi Jojanneke

Het liggeld zit bij de huur in, de ark ligt er al jaren en mag er gewoon blijven.

Ik heb afgelopen week een korte bezichtiging gehad maar wil nog een keer terug om alles beter in mij op tekunnen nemen , heb tot dusver geen rare watervlekken gezien...

Vind het heel spannend en het lijkt me echt top aan het water wonen, maar ben ook een beetje huiverig ervoor
Is er misschien iemand die op een woonboot woont hier?
Vocht is een belangrijk punt, wat jojanneke al zegt.

Vrienden van mij wonen op een grote boot (dus geen woonark, maar een echte boot). Zeker in de winter is het erg vochtig.

Zij krijgen warm water door de boiler met een houtkachel warm te stoken. In de zomer is dat dan weer erg lastig. (Omdat die kachel binnen staat en het daar dan dus meteen een sauna wordt, voor zover dat nog niet zo was...)

En op het moment hebben ze veeeeeeeel last van spinnen. En dan dus niet van die kleintjes, maar van die grote dikke harige dingen. En die zitten dus niet alleen buiten...

Ik logeer regelmatig bij ze, en het is echt heerlijk wonen. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Als je de kans hebt lekker doen zou ik zeggen!
Hai Karan

Leuke reactie dankje!

In deze woonark zit dus een geiser, en een gaskachel die fungeert als de moederhaard voor de cvtjes die er hangen.

Tevens is de ark aangesloten op het riool.

Ik snap ook niet waarom ik ergens zo schijterig ben om het echt tegaan doen, het voelt echt aan als een stap de hele andere richting uit... iets uhm primitiever....
Wilde dan ook 3 kippen nemen... hahaha sochtends een eigen uitje van een scharrelkip..er zit namelijk een groot stukje grond/landje bij
uitje moet eitje zijn hahah
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 september 2011 @ 22:07:

Wilde dan ook 3 kippen nemen... hahaha sochtends een eigen uitje van een scharrelkip..er zit namelijk een groot stukje grond/landje bijKippen leggen geen uien hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat een gevatte opmerking Tickel, zoals je kan zien heb ik mijzelf al gecorrigeerd ;)
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 september 2011 @ 22:11:

Wat een gevatte opmerking Tickel, zoals je kan zien heb ik mijzelf al gecorrigeerd ;)Oh ja, vraag even hoe het zit met de waterleiding, kans op bevriezing etc.
Thanks voor de tip, daar zit thermosdraad omheen wat het bevriezen tegen moet gaan
Grappig dat je daar wel over na hebt gedacht (bevriezing van leidingen), maar nog niet hebt gekeken of er enige zinkpotentie in de te huren boot zit.
Ja, het heeft een Ijzeren Casco, deze moet om de 4 a 5 jaar op de helling of hoe ze dat ook noemen en dit is 2 jaar geleden nog gebeurt. Had eigenlijk er beter bij kunnen vermelden wat ik al wel wist. Ben eigenlijk meer benieuwd naar een beetje ervaringen van mensen, kwa winters , de leuke dingen minder leuke dingen etc. Het voelt voor mij als echt een nieuwe/andere stap in mijn leven.. het is niet echt twijfel maar vind het eng om mijn degeliike huurwoning achter telaten voor het onbekende denk ik ..
Moet je nog erfpacht betalen? WOZbelasting oid?
Woz is voor de eigenaar kwa de erfpacht moet ik eens na gaan vragen idd...
Ik had er eentje, maar die is gezonken.
Zou wel duidelijk laten vastleggen welke kosten voor jou zijn, en welke voor de eigenaar.
@Zammm?? echt?? vertel..

@Tickel... dat zal ik zeker doen idd dankje
Ik heb op een woonark gewoond. Was wel koud in de winter, met name de vloer (metalen douchebak, brr aan je voeten). Maar heerlijk wonen verder.

Grootste nadeel was dat hij uiteindelijk gezonken is . Toen bleek dat hij al jaren niet op de helling was geweest.
Oh mijn god nog 1 gezonken....... hoelang was de jouwe niet nagekeken dan Snormel? wat lijkt mij dat vreselijk, krijg gelijk visioenen brrr
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 september 2011 @ 22:33:

Oh mijn god nog 1 gezonken....... hoelang was de jouwe niet nagekeken dan Snormel? wat lijkt mij dat vreselijk, krijg gelijk visioenen brrr

Goede inboedelverzekering afsluiten, en vragen aan de eigenaar of hij een opstalverzekering heeft.

Lees wel even de kleine lettertjes over woonarken en zinken. Misschien is dat niet gedekt.
Weet ik niet meer, ik had 'm gehuurd en heb er ook niet zo lang gewoond, en de eigenaar was een beetje vaag.
Nou idd Tickel... ga ik zeker doen.

Lijkt me vreselijk dat je niet thuis ben en hij zinkt..met mijn dieren binnen!!
@Snormel hoe gebeurde het dan, en waar was hij vaag over... hoelang heb jij er gewoond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven