Kunstgras in de tuin?

29-06-2009 16:33 34 berichten
Ik wil in mijn tuin een stukje gras hebben liggen, nu kwam iemand op het idee om er kunstgras neer te leggen.

In eerste instantie leek het me niets, maar aan de andere kant is het wel lekker onderhouds vrij natuurlijk...

Nu ken ik alleen de keiharde vezels van vroeger van het kunstgras.

maar misschien is dit idee al lang achterhaald.

Oke, ik ben dus niet geinteresseerd wat mensen denken over kunstgras in de tuin, ik wil eigenlijk alleen maar weten of iemand mij kan vertellen of er een kunstgras soort is ontwikkeld intussen, wat wel een goed alternatief is voor het echte?

Het viel me op dat er namelijk ongelofelijk veel leveranciers zijn van kunstgras en het liefste heb ik het er al over 2 weken in liggen. Dus eigenlijk geen tijd om ze allemaal te testen (niemand heeft ze allemaal in de showroom helaas).

Wie heeft dus tips voor mij!!!

Super thanx alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee want het lijkt mij ook wel ideaal!!
Hier nog een meelezer, ben er helemaal voor, kunstgras!!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Een paar huizen verderop heeft iemand kunstgras, mijn man en ik schieten altijd acuut in de lach als we daar langs fietsen, het is werkelijk géén gezicht.

Sorry, maar ik zeg: niet doen.
Je hebt tegenwoordig hele mooie soorten kunstgras, die ook heel prettig voelen. Je moet er wel aardig voor in de buidel tasten, maar het tijdperk van de harde plastic vezels is echt voorbij.

Maar er gaat uiteindelijk niets boven echt. Je hebt soorten die niet of nauwelijks groeien, een beetje mosachtig zijn die, en die je dus niet hoeft te maaien, wellicht is dat iets?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 29 juni 2009 @ 17:44:

Maar er gaat uiteindelijk niets boven echt. Je hebt soorten die niet of nauwelijks groeien, een beetje mosachtig zijn die, en die je dus niet hoeft te maaien, wellicht is dat iets? [/fgcolor]Ik zou ab-so-luut voor deze optie gaan.
Kunstgras

Hier kun je een gratis staal aanvragen van het gras naar je keuze.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Jeetje, daar staan wel mooie neppers bij.

Wel wat anders dan dat overduidelijke lapje nepgras bij ons verderop in de straat!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Haha, de buren van mijn schoonouders hebben kunstgras, en ze zuigen dat ook! We liggen helemaal blauw van het lachen als we die stofzuiger buiten horen!
Mijn vriendin heeft het ook. Ze vindt het ideaal. Met twee kleine kindjes en zwembadjes, glijbanen en speelgoed blijft het er mooi bij staan.

Ik heb er eerst smakelijk om gelachen, maar als ik nu mijn eigen grastapijtje zie dan denk ik wel eens... niets voor ons. Ze hebben overigens wel kwalitatief goed spul en ziet er net als echt uit...
-
ik zou wel de randen afhechten met borders vol met plastic planten en bloemen. Vergeet ook de papierenvogeltjes en betonnen egels niet.

Je wilt tenslotte wel een een stukje natuur in je tuin
@ Poezewoes: bij die link ziet het er idd erg realistisch uit ja. Daar gaan we wel even serieus naar kijken en misschien dan een proefstuk bestellen.

En weet je toevallig ook welke echte gras soorten er langzaam groeiend zijn?

Geen idee of we er werkelijk op overgaan hoor, maar ik vind het wel leuk om in de keuze mee te nemen. Ik wil in iedergeval niet dat het te zien is, en alleen dan is het een optie.

En anders word het toch normaal gras.
Ik wil het zeker niet zelf hebben maar moet toegeven dat mijn mond open viel toen ik laatst bij Intratuin was.

Daar lagen wat voorbeelden waarvan enkele bijzonder natuurgetrouw waren.

Zou het zelf bv wel op een dakterras doen voor de lol of zo.
quote:meds schreef op 30 juni 2009 @ 00:27:

ik zou wel de randen afhechten met borders vol met plastic planten en bloemen. Vergeet ook de papierenvogeltjes en betonnen egels niet.

Je wilt tenslotte wel een een stukje natuur in je tuin....en binnen aanleggen! dan heb je ook geen last van weer en wind.
quote:Poezewoes schreef op 29 juni 2009 @ 17:50:

Kunstgras

Hier kun je een gratis staal aanvragen van het gras naar je keuze.

Jemig, daar zitten echt wel hele mooie bij zeg. Maar duuuur!

Wij hebben elk jaar strijd in de achtertuin, met die zompige kleigrond hier. Tegen het einde van de zomer hebben we nét een leuk stukkie gras bij elkaar en dan komt de regen in de herfst en is alles weer verknald.
Hmm, zal ook nog ff bij de intratuin gaan kijken

Ook een proefstukki besteld bij die andere website.

Wij hebben ook klei grond, dus als ik zo de reactie van twompie lees, dan zou het bij ons dus gewoon 1 drama worden...

Wij gaan lekker voor t mooiste stukkie nep-gras wat we kunnen vinden, het mag duur zijn want het is maar een klein stukje waar het om gaat. En ik denk dat niemand zal zien dat het lekker nep is!

Groot voordeel: altijd mooi gras!
Ik zou het never nooit willen maar ik snap dat sommige mensen daar anders over denken. Zeker toen ik laatst bij Intratuin dat mooie nep gras zag waar twompie het over heeft. Het leek heel echt. Succes ermee!
Ssssttttt
kunstgras... brrrrrrrr
.
Dit is een oud topic.
Petertje is een beetje reclame aan het maken.
kunstgras?? die normaal zeg. Wat hebben de vogels, insecten, vlinders en egeltjes daaraan?
en je ziet t meteen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven