Geld & Recht alle pijlers

terug laten storten huur totdat kozijn gerepareerd is?

18-09-2011 09:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Of dat je in je recht staat weet ik niet.

Pas op met huur terug laten storten of niet betalen.

Is het een idee om een gedeelte huur niet te storten?

En ook schriftelijk te bevestigen waarom?
Ik denk dat je een paar stappen overslaat. Eerst een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft dat de situatie gevaarlijk is en dat je verwacht dat er binnen 2 werkdagen iemand komt kijken en dat het probleem zsm maar uiterlijk binnen 2 weken wordt opgelost.
Wat een nare situatie zeg!

Kan je adviseren om gewoon je huur te betalen, doe je dit niet dan blijf je in gebreken met alle gevolgen van dien.

Je zou wel naar een rechtswinkel kunnen gaan en daar advies inwinnen over welke stappen je wel kan nemen en wat rechtsgeldig is.

Veel succes!
Ik zou er eerst een (schriftelijke) klacht van maken,op de site van de wbv moet staan hoe dat moet.
Nee, niet doen hoor. Je moet sowieso eerst aangetekende brief schrijven met daarin je verzoek en een redelijke termijn waarin ze het moeten oplossen. Daarbij vermeld je dan dat, als ze het niet oplossen, je zelf een bedrijf zal inschakelen en de gemaakte kosten zal verhalen op het huurbedrag.
Door de huur niet te betalen kan je in grote problemen komen. Dus wel betalen. Je hebt immers ook gewoon woongenot.

Bel nog eens, stuur daarna een aangetekende brief.
Blijven bellen, en refereren aan eerdere telefoontjes. Namen noteren en deze mensen erop aanspreken.
.
Je mag nooit zomaar je huur in trekken, ook niet als er veel aan je huis mankeert.

Vraag eens bij een rechtswinkel hoe dat precies in zijn werk gaat.

Misschien ben je er bij in geschoten, ik zou eerst nog een paar keer bellen (of langsgaan) voor ik drastische stappen zou ondernemen.
Ik zou de woningbouwvereniging bellen en de klacht "wat aandikken". Bijvoorbeeld dat je raam los zit of iets dergelijks. Laat er maar iemand naar komen kijken en probeer die "te bewerken". Vergeet niet dat de mensen die het hardste roepen, als eerste worden geholpen. Ik heb zelfs ooit een buurvrouw gehad, die klaagde dat ze wateroverlast van mij had. Hele toestand. Lang verhaal kort; haar badkamer werd opnieuw gewit (en ik had geen lekkage).
quote:Biscuitje schreef op 18 september 2011 @ 09:59:

Bedankt voor jullie advies, morgen maar weer bellen dus en een duidelijke termijn stellen. De brief stuur ik wel als blijkt dat deze telefoontjes weer niet werken.

Een ding scheelt, men is wel atlijd heel vriendelijk aan de telefoon. Jammer alleen dat men vervolgens nogal inactief is. ;)

Ja,dat is hier ook zo. Laatst zei ik nog wb de inactiviteit:"Het lijkt wel alsof er steeds iemand wakker schiet bij jullie als ik bel,zo van "Oh ja'"

Wij hebben al ruim anderhalf jaar lekkage,er komt wel steeds iemand wat maken maar opgelost is het nog steeds niet.

Gewoon blijven bellen hoor!!
Niet blijven bellen, maar schrijven. Dat wordt over het algemeen veel serieuzer genomen. En het hoeft niet meteen aangetekend hoor.
Je kunt de huurcommissie inschakelen. Die kan de huuromlaag brengen (ook met terugwerkende kracht). Je moet eerst een aangtekende brief naar de woningbouw sturen met de klacht, daarin zet je dat als het gebrek niet binnen 6 weken gemaakt is (dat is namelijk de wettelijke termijn die ze daarvoor hebben), dat je dan de huurcommissie inschakelt.

Hebben wij ook gedaan en hoefden nog maar de helft van de huur te betalen met terugwerkende kracht en totdat het gebrek was gemaakt was. Dat heeft wel 2 jaar geduurd..

Maar je mag dit nooit zelf beslissen of doen
Daar liggen al wat gerechtelijke uitspraken over.

Niet betalen mag niet, een deel niet betalen tot het is

opgelost mag wel.

Stel je schuurdak lekt, dan mag je bijvoorbeeld ¤100,-

per maand achterhouden tot het euvel hersteld is.

Overigens moet je dan wel eerst wat brieven hebben

gestuurd.

Het achter gehouden bedrag moet in verhouding staan

tot het ongemak.

Is het euvel hersteld moet je het achtergehouden bedrag

alsnog voldoen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven